امروز : یکشنبه 24 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

حداکثر میلگرد فوندانسیون

همانطور که می دانید از مهمترین بخش های هر ساختمان معمولاً فوندانسیون ها می باشد. فوندانسیون انتقال بار و وزن سازه به خاک را بر عهده دارد که دارای انواع مختلفی می باشد. یکی از مصالح اصلی تشکیل دهنده فونداسیون ها؛ بتن می باشد که در آن از میلگرد استفاده می شود. در این مطلب از وبسایت آهن هایپر قصد داریم به مبحث حداکثر میلگرد فوندانسیون بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

در ابتدای مبحث حداکثر میلگرد فوندانسیون باید بدانید که فوندانسیون بتنی معمولاً از ترکیب بتن و میلگرد به دست می‌آید که بار بتن مسلح می باشد. با توجه به اینکه بتن از مقاومت بسیار ضعیفی در برابر نیروهای کششی برخوردار است؛ لازم است که از شبکه های میلگردی به عنوان عضو کششی استفاده شود.

برای هر سازه ساختمان با توجه به مقدار بار وارده، نوع خاک منطقه، میزان لرزه خیزی منطقه و اهمیت ساخت ساختمان، نوع فوندانسیون نوع فولاد و میلگرد مورد استفاده در آن متغیر می باشد. یکی از وظایف اصلی طراحان سازه این است که ابعاد پی ها و تعداد آرماتور های مصرفی در بتن را محاسبه و طراحی نمائید.

نحوه محاسبه حداکثر میلگرد فوندانسیون

در ادامه مبحث حداکثر میلگرد فوندانسیون باید بدانید که استفاده بیشتر میلگرد در فوندانسیون یا هر قسمت دیگر سازه دلیل بر ایمن بودن بیشتر سازه نیست؛ بلکه باید سعی کنید تعداد مناسب میلگرد ها را در هر قسمت سازه در نظر گرفته و از آن استفاده نمایید. توجه داشته باشید که برای محاسبه وزن میلگرد فوندانسیون شما باید ابتدا طول میلگردهای طولی و عرضی آن را محاسبه نمایید.

 

نحوه محاسبه حداکثر میلگرد فوندانسیون

 

در نظر داشته باشید که میلگرد هایی که در طول فوندانسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ میلگرد طولی و میلگرد هایی که به صورت عرضی مورد استفاده قرار می گیرد؛ میلگرد عرضی می باشند. به طور کلی می‌توان گفت تقسیم میلگردهای فوندانسیون شامل میلگردهای طولی و میلگرد های عرضی و میلگردهای تقویتی می باشد که هر یک وظیفه خاص خود را داشته و به دلیل خاصی در ساخت سازه استفاده شده است.

محاسبه میلگردهای طولی فوندانسیون

در ادامه مبحث حداکثر حداکثر میلگرد فوندانسیون باید ذکر کنیم که میلگردهای طولی معمولا به میلگردهای می‌گویند که در طول محور اجرا می شود. این نوع میلگردها دارای دو ردیف بالا و پایین کار فوندانسیون مورد استفاده قرار می گیرد. شما باید برای محاسبه این میلگردها موارد مهمی را در نظر بگیرید که به شرح زیر می باشد.

کاور یا پوشش میلگرد: در نظر داشته باشید که به مقدار فاصله میلگرد از بتن معمولاً کاور یا پوشش میلگرد می گویند. میلگرد پوشش داده خواهد شد و همچنین به راحتی در محل تعیین شده جایگذاری خواهد شد.

خم میلگرد: بهتر است بدانید برای ایجاد گیرش بهتر بین بتن و میلگرد معمولاً میلگردهای طولی و عرض را خم می کند که به آن خم میلگرد می گویند.

 

محاسبه میلگردهای طولی فوندانسیون

 

نکات مهم برای محاسبه حداکثر میلگرد فوندانسیون

در ادامه مبحث حداکثر میلگرد فوندانسیون باید بدانید که شما برای اینکه بتوانید از میلگرد در فوندانسیون استفاده کنید؛ باید طبق ضوابط، استاندارد و شرایط خاصی میلگرد ها را در فوندانسیون استفاده نمایید. نباید تعداد میلگرد ها بیشتر یا کمتر شود؛ برای اینکه میلگردهای مورد استفاده را محاسبه نمائید؛ باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. برخی از این نکات عبارتند از:

  1. باید بدانید که پی ساختمان باید بر روی خاک باربر و مقاوم طبیعی اجرا شود.
  2. طبق آیین نامه مقررات ملی تیم ملی ایران عمق یخبندان برای هر منطقه با توجه به دمای آن در نظر گرفته خواهد شد. عمق پی باید پایین تر از عمق یخبندان باشد.
  3. توجه داشته باشید که باید حداقل ارتفاع پی های سطحی حدود ۵۰ سانتی متر در نظر گرفته شود.
  4. نکته بسیار مهمی که باید آن را مد نظر قرار دهید این است که میلگردهای مورد استفاده در فوندانسیون باید دارای قطر ۱۰ میلیمتر باشد.
  5. فاصله آکس به آکس آرماتورها باید کمتر از ۳۵ سانتی متر و بیشتر از ۱۰ سانتیمتر در نظر گرفته شود.
  6. با استفاده از نرم افزارهای مختلف می توانید ابعاد فوندانسیون، میلگردهای طولی و میلگردهای تقویتی را به راحتی محاسبه نمایید.

شما بازدید کنندگان عزیز باید در نظر گرفتن این موارد که ذکر شد؛ به راحتی می توانید حداکثر میلگرد فوندانسیون را به دست آورده و از آن بهره مند شوید تا تعداد مناسب میلگرد ها را به کار ببرید و خطری برای شما به همراه نداشته باشد.

معرفی فروشگاه آهن هایپر

همانطور که می دانید امروزه ساخت و ساز بسیار گسترش پیدا کرده است؛ به همین خاطر فروشگاه های بسیاری نیز وجود دارند که جهت فروش و عرضه انواع آهن آلات فعالیت دارند. شما عزیزان از طریق این فروشگاه ها می توانید محصولات با کیفیتی را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. پیشنهاد ما به شما عزیزان فروشگاه تخصصی آهن هایپر می باشد. این مجموعه با توجه به سابقه درخشانی که دارد؛ محصولات باکیفیتی را عرضه می‌کند که شما با اطمینان از کیفیت و مرغوب بودن این مقاطع می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.

 

محاسبه حداکثر میلگرد فوندانسیون

 

برخی از مقاطع فولادی که توسط این مجموعه عرضه می‌شود؛ می‌توان به انواع میلگرد، انواع تیرآهن، انواع نبشی، ناودانی، سپری، ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق رنگی، ورق آجدار و … اشاره کرد. تمامی این مقاطع فولادی در سایز ها و انواع مختلفی در این فروشگاه آنلاین موجود می باشند. با اطمینان خاطر می توانید محصولات تهیه کرده و از آن بهره مند شود.

 بهتر است بدانید شما بازدید کنندگان عزیز از سراسر ایران می توانید از طریق فروشگاه آهن هایپر به آدرس وبسایت https://ahanhyper.com/ این مقاطع را بررسی کرده و خریداری نمایید. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید نیز کافیست از طریق شماره ذکر شده با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید و به صورت کاملا رایگان راهنمایی های لازم را دریافت نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

اصول و نکات اجرای پی پلکانی

حداقل میلگرد شناژ

حداقل میلگرد دیوار برشی

https://ahanhyper.com//?p=29513

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *