امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

حداقل میلگرد شمع

در این مقاله از سری مقالات وب سایت آهن هایپر قصد داریم به بررسی مطلب حداقل میلگرد شمع بپردازیم. جهت آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

معرفی و کاربرد میلگرد شمع در ساختمان

توجه داشته باشید زمین هایی که قابلیت تحمل بارهای وارده از خاک ندارند و همچنین به صرفه نیست معمولاً انتقال بار به ساختمان به زمین توسط فوندانسیون های عمیق انجام خواهد شد. رایج ترین نوع فونداسیون عمیق شمع ها می باشند که معمولاً به آن پی شمع نیز می گویند.

با توجه به مبحث حداقل میلگرد شمع باید بدانید که یک شمع برای سازه های نسبتاً بلند، لاغر و ستون مانند می باشد که با قرار گرفتن در درون خاک به عنوان پی سازه ها جهت انتقال بار طبقات بالایی به لایه های مناسب تر خاک در اعماق پایین می باشد. توجه داشته باشید که معمولاً شمع ها به صورت قائم و گاهاً مایل قرار می‌گیرند. در واقع همان ستون هایی می باشند که در داخل خاک قرار داده می‌شود و بارهای وارده به سازه را در عمق خاک عبور داده و در عمق بیشتر به خاک مقاوم تری انتقال خواهد داد.

 

کاربرد میلگرد شمع

 

کاربرد و وظایف شمع ها در ساختمان

به طور کلی می توان گفت با توجه به مبحث حداقل میلگرد شمع می توان گفت در شرایط زیر از شمع در ساختمان استفاده می شود.

  1. اجرای فونداسیون گسترده هزینه بر و غیر ممکن می باشد که در اینجا از شمع ها استفاده می کنند.
  2. روی ساحل دریا بستر رودخانه مکان یابی شده باشد.
  3. زمانی که کنترل تراوش و رانش زمین و افزایش پایداری شیب ها مدنظر باشد از شمع استفاده خواهد شد.
  4. زمانی که لایه سطحی خاک دارای قابلیت زیادی باشد به گونه ای که برای توزیع بار ساختمان نتوان از پی سطحی استفاده کرد؛ معمولاً شمع در ساختمان برای انتقال بار به لایه تحتانی استفاده می شود.
  5. در زمانی که سازه سنگین باشد از شمع در ساختمان استفاده خواهد شد.

انواع شمع

انواع شمع

با توجه به مبحث حداقل میلگرد شمع باید بدانید که این میلگردها در انواع فولادی، بتنی موجود می باشد. بهتر است بدانید انواع میلگرد فولادی شمع؛ شمع های لوله می باشند که در دو حالت انتهای بسته و انتهای باز در زمین قرار می گیرند. در بسیاری از مواقع این شمع های لوله ای پس از اینکه در زمین قرار بگیرند؛ توسط بتن پر خواهد شد.

 بهتر است بدانید به صورت دقیق نمی توان حداقل میلگرد شمع را بیان کرد؛ چرا که به پارامترهای بسیاری بستگی دارد. به راحتی می توان تعداد میلگرد شمع های مورد نیاز برای ساخت و ساز را تهیه کرد. توجه داشته باشید که شما باید تعداد حداکثر و حداقل میلگرد شمع به افراد مجرب بسپارید تا بتوانند طبق اصول و استاندارد به درستی انتخاب نمایند.

 

خرید میلگرد شمع

 

معرفی فروشگاه آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده آهن آلات و مقاطع فولادی می باشد. تمامی این مقاطع فولادی در سایز و انواع مختلف موجود می باشد که هر یک در کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. شما بازدید کنندگان عزیز می توانید لیست محصولات قابل ارائه توسط این مجموعه را در وبسایت https://ahanhyper.com/ مشاهده نمایید و به راحتی این محصولات را می توانید تهیه کرده و از آن بهره مند شوید.

در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید نیز کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان فروش مجموعه آهن هایپر در تماس باشید و اطلاعات لازم را به صورت کامل رایگان دریافت نمایید. محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه می شود توسط برترین تولید کنندگان داخلی و خارجی تولید شده اند که با اطمینان خاطر می توانید این محصولات را تهیه نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

شمع در ساختمان چیست؟

حداقل میلگرد در فونداسیون

شمع کوبی؛ انواع و کاربرد آن ها

https://ahanhyper.com//?p=29641

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *