امروز : جمعه 03 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

بهترین نوع میلگرد در بازار کدام است؟

همانطور که می دانید میلگرد از جمله پروفیل های پر استفاده در ساختمان سازی می باشد که در انواع مختلفی وجود دارد. افرادی که در ساخت و ساز از میلگردهای استفاده می کنند با سوال بهترین نوع میلگرد در بازار کدام است؟ روبرو خواهند شد.

انواع میلگرد در بازار داخلی

همانطور که ذکر شد میلگرد یکی از مصالح فولادی می باشد که معمولاً برای اینکه مقاومت کششی بتن جبران شود در ساخت و ساز از ان استفاده می‌شود.

معمولاً به میلگرد آرماتور نیز گفته می شود که در انواع مختلف میلگرد ساده، میلگرد آجدار و اجدار پیچیده وجود دارد.

از میلگرد آجدار برای درگیر کردن فولاد در بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. یعنی آج ان به صورت مارپیچ و با عمق استاندارد ایجاد شده تا بتوان سطح درگیری بتن را بالاتر ببرد.

بهتر است بدانید این میلگردها در سایزهای مختلفی در بازار وجود دارد که این آرماتورها به طور معمول در قطرهای بین ۶ تا ۶۰ میلی متر وجود دارند. به طور معمول قطر های 6 تا 32 میلیمتر به راحتی قابل دسترس می باشند. اما با قطرهای بزرگ تر باید سفارش دهید طول معمول این میلگردها ۱۲ متر می باشد.

بهتر است بدانید معمولاً این محصول در تقسیم بندی های جهانی بسیار متنوع و متفاوت می باشد. در کشور ژاپن مناطقی که زلزله خیز می باشد معمولا از روش آلیاژی استفاده می‌کنند. در اروپا که زلزله کمتر اتفاق می‌افتد از روش ترمکس برای تولید استفاده می شود.

در ایران که دارای تنوع آب و هوایی و شرایط متفاوت اقلیمی باشند ترکیبی از استانداردهای جهانی را در تولید میلگردها استفاده می‌کند.

نوع کاربرد، استفاده منطقه جغرافیایی، بودجه اقتصادی و … عوامل و فاکتورهای می‌باشند که در انتخاب بهترین نوع میلگرد بسیار موثر می باشد.

 

بهترین نوع میلگرد

انواع میلگرد های موجود در بازار

همانطور که ذکر شد میلگردها در تنوع بالایی در بازار موجود می باشد. برخی از انواع میلگرد ها عبارتند از:

میلگرد فولاد کربن

معمولاً به میلگرد فولاد کربن میلگرد سیاه یا نوار سیاه نیز گفته می شود. دارای استحکام کششی بالایی بوده و از پرمصرف ترین محصولاتی می باشد که در بازار ایران پیدا می شود. میلگرد سیاه معمولاً برای مناطق مرطوب و شهرسازی چندان مناسب نیست چرا که احتمال زنگ زدگی آن وجود دارد.

پس از اینکه میلگرد دچار زنگ زدگی شود باعث می‌شود تا در بتن ترک خوردگی ایجاد شود. در مناطقی که رطوبت وجود دارد معمولاً از میلگردهای گالوانیزه استفاده می‌کنند چرا که دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت است.

میلگرد اپوکسی

میلگرد اپوکسی در واقع همان میلگرد سیاه می باشد که دارای روکش اپوکسی است. معمولاً این میلگرد از نظر استحکام با میلگرد سیاه به خاطر استفاده از روکش ۷۰ تا ۱۷۰۰ برابر نسبت به زنگ زدگی مقاوم تر و مستحکم تر می باشد.

میلگرد اروپایی

کشورهای اروپایی که در جغرافیای جز مناطقی می باشند که دارای زلزله خیزی کمتری است. به همین خاطر در تولید میلگرد ها از روش ترمکس استفاده می‌شود یعنی پس از شکل گیری محصول از لوله آب عبور خواهد کرد.

سطح بیرونی آن با سرعت بالاتری خنک خواهد شد که باعث می شود تا بخش بیرونی میلگرد از مقاومت بیشتری نسبت به مرکز برخوردار شود. این نوع میلگرد ها نسبت به میلگردهایی که توسط روش آلیاژی تولید می‌شوند از قیمت کمتری برخوردار هستند.

بهترین نوع میلگرد در بازار

میلگرد گالوانیزه

بهتر است بدانید میلگردهای گالوانیزه در برابر زنگ زدگی از میلگردهای اپوکسی از مقاومت کمتری برخوردار هستند. ولی گالوانیزه در برابر آسیب پذیری از مقاومت بالاتری برخوردار است.

به همین خاطر نسبت به اپوکسی با ارزش تر می باشد. معمولاً قیمت میلگرد های گالوانیزه نسبت به میلگرد های اپوکسی بیشتر و گران تر می باشد.

میلگرد فایبر گلاس

فایبرگلاس بهترین گزینه برای تقویت بتن می باشد چرا که در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم بوده و به هیچ عنوان دچار زنگ زدگی نخواهد شد.

بهتر است بدانید فایبرگلاس دارای ترکیبی شبیه به فیبر کربن می باشد که نمی‌توان آن را خم کرد. فایبرگلاس معمولاً از سبکی بالایی برخوردار هستند. با توجه به میزان تولید کاربردی قیمت آن معمولاً بسیار بیشتر از میلگردهای اپوکسی می‌باشد.

فولاد استنلس

برای تقویت بتن میلگرد فولاد استنلس یکی از گزینه‌های بهتر می باشد. اما بهتر است بدانید این میلگردها از قیمت چند برابری نسبت به میلگرد های دیگر برخوردار است.

در برابر زنگ زدگی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد. معمولاً در شرایط خاص از فولاد استنلس استفاده می شود چرا که دارای قیمت بسیار بالایی بوده ولی از نظر کیفی بهترین میلگرد برای پروژه ها محسوب می شود.

 

بهترین نوع میلگرد در بازار کدام است؟

نکاتی قبل از خرید میلگرد

قبل از اینکه اقدام به خرید میلگرد کنید باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا بتوانید نوع مناسب آن را خریداری نمایید. قبل از اینکه اقدام به خرید کنید در مورد محصول مورد نیاز خود تحقیق نمایید.

محصولات فولادی توسط کارخانه های بسیاری در اندازه های مختلف و ضخامت و متنوع تولید و روانه بازار می‌شوند که شما باید سعی کنید نوع مناسب محصول انتخاب کنید. سعی کنید با مرکز بازرگانی مختلفی که در زمینه ارائه انواع محصولات فولادی از جمله میلگردها فعالیت دارند تماس گرفته و مشورت نمایید.

نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که ظرفیت بار مورد نیاز خود را مشخص کنید. در صورتی که میزان تناژ شاخه یا مقدار کیلویی مورد نظر خود را بدانید نیازی نیست بیشتر از آن چیزی که لازم دارید تهیه نمایید.

سعی کنید قبل از خرید میلگرد قیمت کارخانه های مختلف را از مراکز معتبر استعلام بگیرید. چرا که برخی از افراد و شرکت های مختلفی وجود دارند که به نفع خود اقدام می کنند و قیمت بالاتری را ارائه می دهند.

سعی کنید برای تهیه آهن آلات از جمله میلگردها به مراکز معتبر مراجعه نمایید. مجموعه آهن هایپر از جمله معتبرترین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده انواع آهن آلات از جمله میلگرد ها می باشد که توسط کارخانه های معتبر و مطرح تولید و روانه بازار شده اند.

شما با اطمینان خاطر می توانید از طریق سایت https://ahanhyper.com/ نسبت به تهیه و انواع میلگرد ها اقدام نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

انواع استاندارد میلگرد و مشخصات آنها

بهترین زمان خرید میلگرد چه وقت است؟

https://ahanhyper.com//?p=17876

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *