امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

بهترین زمان خرید میلگرد چه وقت است؟

میلگرد از جمله محصولاتی است که فاکتورهای بسیار زیادی در برآورد قیمت آن تاثیرگذار هستند. به همین علت قیمت میلگرد به صورت روزانه تعیین می شود. همانطور که می دانید یکی از مصالح بسیار مهم در حوزه ساخت و ساز میلگرد است.

در واقع از این محصول برای افزایش مقاومت مصالح به خصوص افزایش مقاومت بتن استفاده می کنند. به همین علت است که استفاده از آن دارای اهمیت بسیار زیادی است و جزو محصولات فولادی و ضروری در حوزه ساخت و ساز و اسکلت بندی ساختمان ها به حساب می آید.

این محصول دارای نیروی خمشی و نیروی کششی است. سوالی که بسیاری از اشخاص می پرسند این است که بهترین زمان خرید میلگرد چه وقت است؟ به طور کل باید بیان کنیم که برای تعیین زمان خرید میلگرد باید به پارامتر هایی که بر روی قیمت آن تاثیر می گذارند، توجه کنید.

عوامل موثر بر قیمت انواع میلگرد :

  • قیمت مواد سازنده برای تولید انواع میلگرد

مواد سازنده همان مواد اولیه هستند که به عنوان یکی از مهم ترین پارامترهایی می باشند که بر روی قیمت میلگرد تاثیر مستقیم دارند. مواد اولیه و یا همان مواد سازنده میلگرد شمش است. از آنجایی که کشور ما جزء یکی از بزرگترین تولید کنندگان میلگرد به حساب می آید، در بازار داخلی شاهد کمبودی این محصول نیستیم.

علاوه بر این باید بیان کنیم که این موضوع باعث شده تا دیگر نیاز به واردات میلگرد نداشته باشیم. همچنین میلگرد هایی که در داخل کشور تولید می شوند، علاوه بر این که به تامین نیاز بازار داخلی کشور می پردازند، جز محصولات صادراتی قرار دارند.

 

بهترین زمان خرید میلگرد چه وقت است؟

 

در واقع مواد سازنده انواع میلگرد بر روی قیمت نهایی آن تاثیر مستقیمی دارد. در این صورت مصرف کنندگان در هنگام خرید میلگرد با قیمت بالاتر مواجه خواهند شد. زمانی که قیمت مواد سازنده میلگرد افزایش پیدا کند، تولید کنندگان در هنگام خرید مواد اولیه دچار مشکل می شوند.

در این صورت ناچار می شوند تا محصولات نهایی خود را با قیمت بالاتر به فروش برسانند تا بتوانند سودی کسب کنند، زیرا خودشان مواد اولیه را با قیمت بالایی گرفته اند. به همین علت باید برای کسب سود قیمت محصول نهایی خود را افزایش دهد.

  • هزینه حمل و نقل میلگرد

دومین عاملی که بر روی نرخ قیمت میلگرد تاثیرگذار است، هزینه حمل و نقل آن می باشد. این هزینه شامل قیمت و مسافت است. از آنجایی که میلگرد ها وزن سنگینی دارند و مصرف کنندگان برای ساخت و ساز حجم بالای از این محصولات را خریداری می کنند، برای حمل و نقل باید از وسیله نقلیه سنگین مانند کامیون استفاده شود.

همانطور که می دانید کامیون هم وسایل نقلیه ای است که نیاز به سوخت دارد، این عامل تاثیر زیادی بر هزینه حمل و نقل دارد. علاوه بر این باید به این موضوع اشاره کنیم که در بعضی از مواقع هزینه حمل و نقل بر حسب مسافت تعیین می شود.

اما در بعضی مواقع دیگر هزینه حمل و نقل بر اساس وزن کالا و مسافت است. به همین جهت هنگامی که مصرف کنندگان اقدام به سفارش میلگرد در حجم بالا می کنند، باید هزینه حمل و نقل آن هم در نظر بگیرند. در واقع برای خرید میلگرد باید هزینه خرید میلگرد را به علاوه هزینه حمل و نقل کنند، به این صورت قیمت اصلی به دست می آید.

  • نوسانات ارز

یکی از مهمترین عاملی که بر روی قیمت میلگرد تاثیر گذار است، نوسانات ارز و دلار است. همانطور که می دانید میلگردی که در کشور ما تولید می شود، بخشی از آن به خارج از کشور صادر می شود. در واقع برای تعیین قیمت محصولات صادراتی از دلار استفاده می کنند. به همین علت هنگامی که قیمت ارز کاهش و یا افزایش یابد، تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت این گونه از محصولات می گذارد.

 

هزینه حمل و نقل میلگرد

 

از آنجایی که بسیاری از کارخانه هایی که اقدام به تولید میلگرد می کنند، محصولات خود را به خارج از کشور صادر می کنند. در این صورت قیمت محصولات صادراتی بر اساس دلار تعیین می شود و سود بسیار زیادی برای کارخانه داران دارد.

در این صورت این کارخانه داران ترجیح می دهند تا محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر کنند تا اینکه در بازار داخلی کشور عرضه کنند. همانطور که می دانید در زمانی که میزان محصولات مورد نیاز مردم در بازار عرضه شود میزان تقاضا بیشتر از میزان عرضه باشد، باعث افزایش قیمت میلگرد در کشور می شود.

چرا زمان خرید میلگرد مهم است؟

بهترین زمان خرید میلگرد چه وقت است؟ با اینکه عوامل بسیار زیادی بر روی قیمت میلگرد تاثیر گذار هستند و از طرف دیگر نرخ دلار و تحریم ها بر قیمت میلگرد ها تاثیر بسیار زیادی می گذارد، در این صورت اگر شما جزو افرادی هستید که مصمم بر خرید میلگرد هستید، می توانید با تجزیه و تحلیل این عوامل زمان مناسبی برای خرید میلگرد انتخاب کنید.

همانطور که می دانید عواملی مانند وابسته بودن اقتصاد به دلار باعث شده تا قیمت این گونه از محصولات به صورت روزانه متغیر باشد. یعنی هنگامی که شما برای خرید یک محصول مراجعه می کنید، ممکن است روز بعدش با افزایش قیمت و یا کاهش قیمت آن مواجه شوید.

به همین جهت بهتر است قبل از خرید حتما به طور روزانه قیمت میلگرد را چک کنید و سپس با بررسی قیمت اقدام به خرید آن کنید. البته باید بدانید که قیمت میلگرد فولادی بر اساس کیلوگرم محاسبه می شود.

 

چرا زمان خرید میلگرد مهم است؟

 

سخن پایانی

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که بر روی قیمت میلگرد تاثیرگذار هستند، یکی از این عوامل نوسانات بازار ارز و دلار است. همانطور که می دانید اگر قیمت ارز و دلار افزایش یابد، تاثیر مستقیمی بر روی قیمت نهایی میلگرد می گذارد.

همچنین عامل دیگری بر روی قیمت آن تاثیر دارد، قیمت مواد سازنده و یا مواد اولیه آن است. اگر قیمت این گونه از محصولات افزایش یابد قیمت محصول نهایی رو به افزایش می رود. عامل دیگر هزینه حمل و نقل است. این عوامل بسیار موثر است، زیرا هزینه حمل و نقل به عهده خریدار است.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

چگونه از کارخانه میلگرد بخریم؟

بهترین نوع میلگرد در بازار کدام است؟

https://ahanhyper.com//?p=19024

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *