امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

بررسی مقاومت کششی میلگرد

میلگرد از جنس فولاد می باشد و ما می خواهیم در این مقاله به بررسی مقاومت کششی میلگرد بپردازیم. میلگرد به دلیل این که از جنس فولاد تولید شده است دارای مقاومت کششی بالایی می باشد. در واقع بررسی مقاومت کششی میلگرد نشان می‌ دهد که میلگرد یکی از مهم ترین سازه های ساختمانی به حساب می‌ آید.

در این مقاله علاوه بر بررسی مقاومت کششی میلگرد می خواهیم به بررسی مقاومت فشاری آن هم بپردازیم. میلگرد به علت مقاومت بالایی که دارد در برابر عوامل بیرونی و فشارهای بیرونی دارای مقاومت کششی و دارای مقاومت فشاری بسیار بالایی می باشد. مقاومت فشاری و مقاومت کششی میلگرد به حدی است که می تواند به عنوان یکی از سازه های بسیار مقاوم ساختمانی مورد استفاده قرار بگیرد. میلگرد در حقیقت دارای بدنه ی  فولادی می باشد که به دو شکل عاج دار و صاف با استاندارد های خاصی تولید می‌ شود. در ادامه در مورد مقاومت کششی بحث می کنیم.

مقاومت کششی میلگرد چیست

مقاومت کششی میلگرد در حقیقت همان میزان استحکام کششی میلگرد می باشد. همان طور که می دانید میلگرد به دلیل این که از جنس بسیار مقاوم و سرسخت فولاد تولید شده است دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد. علاوه بر این ما در قسمت فوق  در بررسی مقاومت کششی میلگرد بیان کردیم که میلگرد علاوه بر مقاومت کششی دارای مقاومت فشاری هم نیز می باشد.

به اضافه باید بگویم که مقاومت کششی میلگرد باعث می شود تا انواع میلگرد صاف و آجدار به عنوان یکی از مقاوم ترین سازه ها مورد استفاده قرار بگیرند. اضافه بر این می توان گفت که علاوه بر بررسی مقاومت کششی میلگرد می توانید به تست کشش انواع میلگرد بپردازید. ساختمان از سیمان و بتن و میلگرد بنا می‌ شوند به علت این که سیمان و بتن مقاومت لازم را در برابر عوامل بیرونی ندارند باید از سازه ای استفاده شود تا بتواند مقاومت بالایی داشته باشد. آن سازه میلگردی از جنس فولاد می باشد‌.

 

مقاومت کششی میلگرد چیست

 

روش محاسبه مقاومت کششی میلگرد

روش محاسبه مقاومت کششی میلگرد با فرمول خاصی انجام می گیرد. در واقع این فرمول به بررسی مقاومت کششی میلگرد می‌ پردازد. در واقع باید بگوییم فرمولی که به بررسی مقاومت کششی میلگرد می‌ پردازد از قانون هوک استنباط شده است. در این فرمول مقاومت کششی میلگرد را محاسبه می کنند و قدرت آن را اندازه گیری می کنند.

همانطور که می دانید میلگرد ها به علت این که یکی از مهمترین سازه های فولادی می باشند باید مقاومت شان به گونه ای باشد تا بتواند باعث مستحکم شدن ساختمان ها  و بناها شود. به علاوه باید بگوییم که انواع میلگرد باید به صورت کاملاً استاندارد تولید می شوند تا بتوانند مقاومت کششی مناسبی داشته باشند‌. علاوه بر این در محاسبه مقاومت کششی میلگرد و در بررسی مقاومت کششی انواع میلگرد را بر طبق مقاومت کششی آن به دسته‌ های متفاوتی تقسیم بندی می‌ کنند. در این دسته بندی میلگرد ها به گروه های متفاوتی تقسیم بندی می شوند.

تاثیر مقاومت کششی میلگرد بر قیمت آن

تاثیر مقاومت کششی میلگرد بر قیمت آن بسیار زیاد می باشد. زیرا هر چقدر مقاومت کششی میلگرد زیاد باشد، باعث با کیفیت شدن آن می شود. زیرا بررسی مقاومت کششی میلگرد نشان دهنده مقاومت مصالح می‌ باشد. به همین علت تاثیر مستقیمی بر روی قیمت آن دارد‌. علاوه بر این باید بگوییم که به همین دلیل می باشد که به بررسی مقاومت کششی میلگرد می‌ پردازند  و میلگرد را تحت آزمایش‌های کششی قرار می‌ دهند. زیرا باید متوجه شوند که میزان مقاومت آن به چه اندازه می باشد.

در ادامه باید بگوییم که هر چقدر مقاومت کششی مصالحی مانند میلگرد بالاتر باشد باعث تقویت سازه و استحکام بالای ساختمان ها می شود. در واقع باید بگوییم که از میلگرد برای مستحکم کردن بتن مورد استفاده قرار می دهند. به همین علت باید مقاومت کششی آن بالا باشد. میلگردهایی که دارای مقاومت کششی بالاتری هستند،  قیمت بیشتری نسبت به میلگرد هایی که دارای مقاومت کششی پایین‌ تری هستند می باشد.

کاربرد میلگرد با مقاومت کششی بالا

علاوه بر این باید بگوییم که کاربرد میلگرد با مقاومت کششی بالا بسیار زیاد می باشد. زیرا باعث تقویت اسکلت بندی ساختمان ها می‌ شود. همان طور که می دانید هرچقدر سازه و اسکلت بندی ساختمان ها مقاومت و استحکام بیشتری داشته باشد، در حقیقت یک ساختمان استاندارد و امن می باشد. زیرا در هر زمان امکان دارد بلایای طبیعی مانند زلزله باعث ویران شدن خانه هایی شود که دارای مقاومت کششی پایینی هستند.

در واقع باید بگوییم که نام دیگر مقاومت کششی، تنش کششی می باشد. علاوه بر این روش های زیادی برای بررسی مقاومت کششی میلگرد مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا باید میزان استاندارد بودن آن تشخیص داده شود. نکته مهم دیگری که باید ذکر کنیم این است که کاربرد میلگرد با مقاومت کششی بالا برای مناطق زلزله خیز بسیار زیاد می باشد. مثلاً از میلگرد که دارای قدرت کششی بالایی است در کشورهای مانند ژاپن که بسیار زلزله‌ خیز است مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کاربرد میلگرد با مقاومت کششی بالا

 

سخن پایانی

به اضافه باید بیان کنیم که تا به اینجا که مشاهده کردید به این صورت می باشد که میلگردهای فولادی دارای مقاومت کششی و یا همان تنش کششی بالایی می باشند که می‌ توانند باعث مستحکم شدن سازه ها و بناها و ساختمان های مختلف شود. هر چقدر مقاومت کششی میلگرد ها مناسب‌ تر باشد باعث می‌ شود تا ساختمان ها مقاومت بالاتری داشته باشند و با استحکام  و استاندارد باشند.

در واقع مقاومت کششی همان مقاومت و استحکام میلگرد در برابر عوامل بیرونی مانند زلزله و ضربه می‌ باشد. علاوه بر این باید بیان کنیم که کاربرد میلگرد هایی با مقاومت کششی بالا بسیار زیاد می باشد. مقاومت کششی تاثیر زیادی بر روی قیمت انواع میلگرد های ساده و میلگرد آجدار دارد. به همین جهت به بررسی مقاومت کششی می پردازند.

برای خرید انواع میلگرد ما به شما سایت تخصصی آهن هایپر https://ahanhyper.com/ را پیشنهاد می دهیم. در این سایت انواع مقاطع فولادی نظیر نبشی، پروفیل های ساختمانی، ورق ها و.. به فروش می رسند. به هر حال خرید انواع میلگرد از جمله میلگرد 32، میلگرد ۱۸، میلگرد A4 از این سایت می تواند شما را با خرید هوشمندانه تری نیز رو به رو کند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

فرایند تولید میلگرد

انواع استاندارد میلگرد و مشخصات آنها

نحوه محاسبه ازدیاد طول میلگرد

https://ahanhyper.com//?p=15000

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *