امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

فرایند تولید میلگرد

یکی از مهمترین و اصلی ترین تجهیزاتی که در ساختمان سازی به کار برده می شود میلگرد می باشد. کارخانه های کشور ایران فرایند تولید میلگرد را در تعداد بالا بر عهده دارند، چرا که ساختمان سازان به تعداد زیادی از این محصول نیاز دارند. میلگردها انواع متنوعی دارند که هر یک از انواع آنها دارای ویژگی ها و مشخصات خاصی می باشند.

شما زمانی که قصد خریداری میلگردهای ساختمان سازی را بر عهده دارید باید به خوبی انواع آنها و همچنین اندازه ای که دارند را بشناسید. اندازه متفاوت هر یک از میلگردها کمک می کند که شما بتوانید آنها را در بخش های تنوع ساختمان نصب کنید.

هر یک از کارخانه هایی که تولید میلگرد را بر عهده دارند از بهترین متریال ها استفاده می کنند تا میلگردهای با دوام و با کیفیتی را وارد بازار می نمایند. آلیاژهای مورد استفاده برای تولید کردن میلگرد های ساختمانی مقاومت زیادی از خود نشان می دهند. برخی از اصلی ترین و مهمترین مراحلی که برای تولید کردن میلگرد می باشد را باید آنها به صورت اصولی انجام دهند.

روش های متنوعی برای تولید کردن میلگرد وجود دارد که کارخانه های تولید کننده به خوبی با این روش ها آشنا هستند. برخی از اصلی ترین و مهمترین این روش ها را در ادامه بیان می کنیم تا شما روش های تولید کردن انواع میلگرد را بشناسید.

 

فرایند تولید میلگرد

روش های تولید میلگرد

برخی از مهمترین روش هایی که مربوط به تولید میلگرد می باشد عبارت است از :

  1. روش ساخت میلگرد با استفاده از روش نورد گرم :

نورد یکی از روش ‌هایی به شمار می رود که شمش های فولادی در بین غلتک های نورد قرار می گیرند و در اثر فشاری که روی آنها وارد می‌شود اندازه شان کاهش پیدا می‌کند و طولشان افزایش پیدا خواهد کرد. در روش نورد گرم شمش هایی را که به روش ریخته گری و قالب تولید شده‌ اند را باید به دمای ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ درجه سانتیگراد برسانند و درون نورد قرار دهند.

به طور معمول بسیاری از کارخانه‌ ها نورد گرم را در سه مرحله متوالی انجام می‌ دهند. شمش ها در سه مرحله تحت فشار غلتک ها قرار می گیرند تا کاهش قدرت و همچنین افزایش طول داشته باشند. بعد از مرحله آخر طول و اندازه دلخواه میلگردها به استاندارد لازم می ‌رسند. بعد از انجام دادن این مراحل نسبت به اندازه میلگرد مورد نیاز در صنعت، فولاد وارد باید وارد خروجی متناسب گردد.

  1. روش ساخت میلگرد با استفاده از روش نورد سرد :

روش دیگری که برای تولید میلگرد مورد استفاده قرار می‌گیرد روش نورد سرد می ‌باشد. این روش تفاوت هایی با روش نورد گرم دارد. در این روش عملیات مربوط به افزایش طول میلگرد و کاهش ضخامت در دمای بسیار پایین انجام می گردد. با توجه به اینکه در روش عملیاتی نورد سرد نیاز است تغییرات روی فولاد انجام شود تعداد غلتک ها بیشتر خواهد بود.

در این روش تولید انواع میلگرد کارخانه های تولیدکننده سعی می کنند که با اعمال فشار بالا و همچنین تعداد مراحل بیشتر تولید کردن میلگرد را انجام دهند. میلگردهای تولید شده با استفاده از این روش استحکام بسیار بالایی به دست می‌ آورند و شکل ظاهری شان زیبا و صیقلی می شود.

در واقع تولید کردن میلگرد با روش نورد سرد شبیه به روش نورد گرم می باشد و تفاوت آنها تنها در دما و همچنین کار بیشتری می باشد که روی آنها انجام شده است.

 

آشنایی با فرایند تولید میلگرد

  1. روش ساخت میلگرد با استفاده از روش ترمکس :

تولید کردن میلگرد با استفاده از این روش شبیه به روش نورد گرم می باشد. در واقع فرایند تولید انواع میلگرد در این روش با روش نورد گرم یکسان است و تنها در مرحله پایانی با یکدیگر تفاوت دارند. زمانی که میلگرد تولید می‌ شود به وسیله روغن سرد آن را پوشش می دهند. البته از آنجایی که درجه بالای فولاد درون میلگرد وجود دارد هنگام سرد کردن باید از آب و یا روغن تنها در قسمت های بیرونی استفاده شود. این روش موجب می گردد که سختی و همچنین شکنندگی میلگرد تا حدودی کاهش پیدا کند.

در واقع باید بدانید که تنها تفاوت روش ترمکس با روش نورد گرم در این مورد نیست. میلگردهایی که با روش ترمکس تولید می‌ شوند از نظر آلیاژها با یکدیگر تفاوت دارند. جهت ساخت این نمونه میلگرد ها از فولاد که کربن کمتری دارد استفاده می ‌کنند به همین دلیل هزینه ها کاهش پیدا خواهد کرد.

  1. روش ساخت میلگرد به روش میکروآلیاژی :

یکی دیگر از روش های تولید میلگرد این روش می باشد. نورد گرم در این روش مورد استفاده قرار می گیرد. در روش میکروآلیاژی عناصر بسیار زیادی مانند تیتانیوم و  فولاد مورد استفاده قرار می گیرد. کشش و انعطاف پذیری که در این نمونه میلگردها وجود دارد بسیار بالا می باشد. هزینه خریداری میلگردهایی که با این روش تولید می شوند بیشتر از دیگر روش ها می باشد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

نحوه تولید میلگرد بستر

نحوه نگهداری میلگرد

میزان تولید میلگرد در ایران چقدر است؟

منظور از ضوابط جوشکاری میلگرد چیست؟

 

https://ahanhyper.com//?p=11479

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *