امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع میلگرد در فونداسیون

در این مقاله از سری مقالات آهن هایپر قصد داریم انواع میلگرد در فونداسیون را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با انواع آن با ما همراه باشید.

معرفی میلگرد

بهتر است بدانید میلگرد به نام آرماتور نیز شناخته می‌شود. از جمله مقاطع فولادی می باشد که توسط فرآیند نورد گرم فولاد تولید و ساخته شده است. معمولاً از شمش های فولاد استفاده کرده که در چند مرحله از غلتک عبور می دهند و به شکل نهایی میلگرد در می آید.

در نظر داشته باشید که برخی از کارخانه ها برای تولید میلگردها در برخی مواقع از فولادهای کارکرده نیز استفاده می کنند که کیفیت و مقاومت میلگردهای اصلی را ندارند. این میلگردها دارای رنگی متمایل به سرخ می باشد و به راحتی می توانید تشخیص دهید. شما باید سعی کنید تا انواع میلگرد در فونداسیون را با کیفیت بالا تهیه کنید تا از سازه ایمن و با امنیت بالا بسازید و دغدغه ای بابت آن نداشته باشید.

انواع میلگرد در آرماتور بندی فونداسیون

بهتر است بدانید در کشور ایران استاندارد روسی بسیار متداول می باشد. به همین خاطر میلگردهای A1 و A2 و A3 با مشخصات مختلفی به عنوان انواع میلگرد در فونداسیون استفاده می شود که مشخصات آن به شرح زیر است.

  1. بهتر است بدانید که میلگرد نوع A1 که به آن معمولا میلگرد نرم و شکل پذیر با قابلیت جوشکاری می‌گویند؛ دارای تنش تسلیم 2300 و تنش گسیختگی 2800 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع می باشد که بدون آج است .
  2. میلگرد نوع A2 که از قابلیت عملیات حرارتی برخوردار است این نوع میلگرد دارای تنش تسلیم ۳۰۰۰ و تنش گسیختگی ۵۰۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع بوده و بر روی سطح آن آج وجود دارد.
  3. میلگرد نوع A3 بوده که به صورت خشک بوده و عملیات جوشکاری نباید بر روی آن انجام شود. این میلگرد دارای تنش تسلیم ۴ هزار و تنش گسیختگی ۶ هزار کیلوگرم بر سانتیمتر مربع می باشد. این نوع میلگرد نیز به صورت اج دار بوده و بر روی سطح آن به صورت اج وجود دارد.

 بهتر است بدانید آج میلگردهای A2 به صورت مارپیچی موازی با زاویه ۴۵ درجه بوده و همچنین اج میلگردهای A3 معمولاً به صورت جناقی یعنی هفت و هشتی شکل می باشد.

 

انواع میلگرد در آرماتور بندی فونداسیون

 

انتخاب بهترین انواع میلگرد در فونداسیون

در ادامه مبحث انواع میلگرد در فونداسیون باید ذکر کنیم که انتخاب بهترین میلگرد از اهمیت بالایی برخوردار است که نیازمند دانش علمی می باشد. معماران باسابقه طولانی به راحتی می‌توانند با توجه به مکان مورد نظر برای ساخت و همچنین شرایط آن میلگرد مناسبی را انتخاب نمایند. به طور کلی می‌توان گفت میلگردهای ساده و میلگردهای آجدار که در دسترس می باشند دارای قطر های مختلفی هستند. بهترین انواع میلگرد در فونداسیون باید با توجه به سازه و شرایط اقلیمی و .. انتخاب شود.

 امروزه کارخانه های بسیاری هستند که جهت تولید و عرضه انواع میلگرد ها فعالیت دارند که شما می توانید محصول مورد نظر را انتخاب نمایید. میلگردهای تقویتی از محبوبیت بالایی برای مقاومت در برابر زلزله برخوردار است. برخورداری بتن علیرغم برخورداری از میزان استحکام قابل قبول در برابر نیروهای خمشی و کششی مقاومت لازم را ندارد. به همین خاطر برای اینکه این ضعف و مقاومت کششی افزایش پیدا کند؛ معمولاً برای تکمیل ایمنی ساختمان ها از انواع میلگردهای آجدار استفاده می کنند.

 در صورتی که مقاومت این میلگرد ها پاسخگوی نیاز نباشد می توانند از میلگردهای تقویتی نیز استفاده کنند. میلگرد تقویتی قطعاتی می باشند که معمولا برای افزایش استحکام و مقاومت سازه مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه از نظر ضوابط مهندسی و ساخت سازه استفاده از انواع میلگرد ها در ساختمان مانعی ندارد؛ به همین خاطر از این نوع میلگرد به عنوان پوشش ضعف های فونداسیون در ستون ها استفاده می شود.

 امروز استفاده میلگردهای تقویتی به عنوان انواع میلگرد در فونداسیون بسیار رواج پیدا کرده است. این میلگرد توسط نورد شمش هایی از جنس فولاد ساخته و تولید می شوند که در دو نوع ساده و آجدار موجود هستند. معمولاً در قطر های بین ۶ تا ۱۶ میلیمتر وجود دارند.

 

انتخاب بهترین انواع میلگرد در فونداسیون

 

انواع میلگرد تقویتی

در ادامه مبحث انواع میلگرد در فونداسیون باید ذکر کنیم که از میلگردهای تقویتی در فونداسیون استفاده می‌شود و این میلگردهای تقویتی نیز دارای انواع مختلفی می باشد. برخی از انواع آن عبارتند از:

  • میلگرد تقویتی سنجاقی
  • میلگرد تقویتی خرک
  • میلگرد تقویتی راستا
  • میلگرد تقویتی اتّکا
  • تقویتی رکابی
  • میلگرد تقویتی خاموت

نکات مهم در آرماتور بندی فونداسیون

در ادامه مبحث انواع میلگرد در فونداسیون باید ذکر کنیم که شما برای اینکه بتوانید میلگرد در فونداسیون به کار ببرید باید نکات خاصی را مد نظر قرار دهید. برخی از نکات لازم را در ادامه ذکر می کنیم‌.

  1. باید در نظر داشته باشید که مقاومت نهایی بیشتر از مقادیر استاندارد نمونه ها در تست کشش باعث می شود تا رفتار آرماتور ترد و شکننده شده و شکل پذیری مقاطع کاهش پیدا کند .
  2. بهتر است بدانید که در میلگرد ها و طرح آج ان اگر شکل های نامتعارف وجود داشته باشد و این حاکی از این است که نورد غیر استاندارد بوده و میلگرد از کیفیت مناسبی برخوردار نیست که باید سعی کنید از ان در فونداسیون استفاده نکنید.
  3. برای اینکه آرماتورها به سرعت بسته شود و در میزان سیم مصرفی صرفه جویی شود معمولا از دستگاه های گره اتوماتیک آرماتورها باید استفاده نمائید. در این دستگاه ها از سیم های گالوانیزه یا معمولی استفاده می شود که معمولا برای میلگردهای با قطر ۱۰ تا ۳۲ میلی متر امکان پذیر است.
  4. تمامی میلگرد هایی که به عنوان انواع میلگرد در فونداسیون استفاده می شود باید به صورت سرد و توسط دستگاه های مکانیکی خم شود. در صورتی که آرماتور توسط هوا برش؛ برش داده شود باعث شکنندگی آن خواهد شد.
  5. سعی کنید پوشش میلگرد ها را در بتن فوندانسیون حداقل ۵۰ میلیمتر در نظر بگیرید تا در برابر خوردگی و زنگ زدگی محافظت شود.

معرفی فروشگاه آهن هایپر

در این مقاله برای شما بازدیدکنندگان عزیز انواع میلگرد در فونداسیون را مورد بررسی قرار دادیم. توجه داشته باشید که شما بازدیدکنندگان عزیز باید سعی کنید انواع میلگرد ها را چه برای استفاده برای فونداسیون و چه برای بتن و … با کیفیت بالا تهیه کنید.

به همین خاطر به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ مصالح مورد نیاز خود را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. نکته دیگری که باید مدنظر قرار دهید این است که شما عزیزان در صورتی که با این محصولات آشنایی نداشته باشید می توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس بوده  تا بتوانید نوع و سایز مناسب را با توجه به کاربرد مدنظر خود انتخاب نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

نحوه برآورد کردن میلگرد فونداسیون

محاسبه میلگرد فونداسیون

https://ahanhyper.com//?p=25914

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *