امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع اسکلت بتنی

یکی از قسمت های بسیار مهم در ساختمان سازی اسکلت های مختلف و متنوع بتنی می باشد. در هر نوع سازه ای اسکلت اصلی بیشترین بخش را به خود اختصاص می دهد. از نظر قیمت و هزینه نیز اسکلت ساختمان بیشترین هزینه را به خود اختصاص می دهد. به شکل های مختلف می توان انواع اسکلت ها را ایجاد کرد. در دسته بندی های مختلف می توان این اسکلت ها را مشاهده کرده و به خوبی از آن ها استفاده کرد.

هرچه کیفیت در اسکلت اصلی ساختمان بالاتر باشد می توان مقاومت و استحکام بالاتری را در اختیار داشت. یکی از بهترین اسکلت های موجود مربوط به نوع بتنی می باشد.

این نوع اسکلت را نیز می توان در دسته بندی های بسیار متنوعی قرار داد. اسکلت بتنی را برای مناطق مختلف می توان مورد استفاده قرار داد. بخش های مختلف در اسکلت بتنی به یکدیگر مربوط بوده و به خوبی می توان از آن ها استفاده کرد. اسکلت بتنی نسبت به دیگر مدل های موجود می توانند هزینه های بسیار کمتری را برای شما داشته باشند. هرچه در این نوع اسکلت از متریال های با کیفیت تری استفاده کنید می توانید سازه ای قوی تر را در اختیار داشته باشید. در این نوع سازه ها بیشترین متریال هایی که به کار گرفته می شود بتن و میلگرد است.

این دو متریال در ترکیب با یکدیگر می توانند بالاتری استحکام و مقاومت را به وجود بیاورند. هرچه کیفیت در این سازه ها بالاتر باشد قطعا طول عمر نیز بالاتر خواهد رفت. می توانید از اسکلت بتنی در مناطق مختلف با شرایط آب و هوایی متفاوت به راحتی استفاده کنید. سرعت ساخت و ساز نیز در انواع مدل های این سازه ها بسیار عالی می باشد. برای آپارتمان سازی می توان این نوع سازه ها را به خوبی مورد استفاده قرار داد. اسکلت های بتنی را می توان به عنوان یکی از قدیمی ترین مدل های موجود نیز در نظر داشت.

انواع اسکلت بتنی

 

معرفی اسکلت بتنی

اسکلت بتنی را به جز در ساختمان سازی می توان در صنایع بسیار گسترده دیگری نیز مورد استفاده قرار داد. باید توجه داشته باشید که در هر نوع سازه ای باید از متریال های خاص خود استفاده کنید. استفاده از میلگرد های مناسب در این اسکلت ها می تواند به عنوان مهم ترین نکته شناخته شود. اسکلت بتنی از بخش های مختلف تشکیل شده و باید به صورت دقیق نیز اجرا شود. به صورت کلی اسکلت های موجود را بر اساس پلان های تهیه شده اجرا می کنند.

هرچه این پلان ها دقیق تر ایجاد شده باشند می توان با کیفیت و کارایی بالاتری از آن ها استفاده کرد. به صورت کلی استفاده از این اسکلت ها برای شما مزایای بسیار زیادی را نیز خواهد داشت. در ساختمان سازی می توان از اسکلت بتنی در فونداسیون، ستون، سقف و راه پله ها به خوبی استفاده کرد. کیفیت در این نوع اسکلت به گونه ای می باشد که می توان در کمترین زمان ممکن بیشترین مساحت را ایجا کرد.

باید توجه داشته باشید که برای بخش های مختلف اسکلت های بتنی از افراد و مجموعه های متخصص نیز استفاده کنید. در این اسکلت ها برخی از ویژگی ها را می توان به شکلی ویژه در اختیار داشت. متریال های تشکیل دهنده یک اسکلت بتنی را می توان به چند بخش تقسیم بندی کرد. به صورت کلی می توان برای بخش آرماتور از میلگرد های مختلف استفاده کرد. برای اینکه کیفیت بتن و سازه شما بالا رود بهتر است که از میلگرد های آجدار به صورت کلی استفاده کنید.

در بخش بتن نیز می توان سیمان، شن، ماسه، سنگ دانه و آب را به عنوان مهم ترین متریال ها در نظر داشت. انواع اسکلت های بتنی را بر اساس نوع ساخت نیز می توان در دو دسته بتنی معمولی و بتنی باربر تقسیم بندی کرد. در هر یک از این ساختمان ها می توان ویژگی های متفاوتی را نیز مشاهده کرد.

مزایای انواع اسکلت بتنی

 

مزایای اسکلت بتنی

برای اسکلت بتنی های موجود می توان ویژگی ها و مزایای متعددی را شرح داد. این ویژگی و مزایا می تواند برای شما دلایل بسیار خوبی باشد تا این نوع اسکلت را انتخاب کنید. در انتخاب این اسکلت ها باید برخی از ویژگی ها به صورت جدی تر دنبال شوند تا بهترین کیفیت در ساخت و ساز به وجود بیاید. از این مزایا می توان موارد و نمونه های زیر را نام برده و شرح داد.

  • قیمت کلی اسکلت به دلیل استفاده از رایج ترین و در دسترس ترین متریال های ساخت کم می باشد
  • استحکام بسیار بالاتر نسبت به دیگر سازه های موجود که با استفاده از مصالح دیگر ساخته می شوند
  • قابلیت شکل پذیری و انعطاف بالا در بتن که می تواند برای شما شکل های بسیار متنوعی را ایجاد کند. این قابلیت باعث شده است تا بتوان در قیمت های مختلف از بتن به خوبی استفاده کرد.
  • اسکلت های بتنی در مقابل حرارت بسیار مقاومت هستند و به راحتی گرما را نیز انتقال نمی دهند. در مواقع آتش سوزی این سازه ها از گسترش آتش جلوگیری کرده و به راحتی آن را انتقال نمی دهند. این قابلیت باعث شده است تا شما کمترین آسیب را در این حوادث برای ساختمان های بتنی شاهد باشید.
  • در مقابل زلزله بسیار مقاوم بوده و به هیچ عنوان ریزش های ناگهانی در آن ها رخ نمی دهد.
  • مناسب برای انواع ساختمان های اداری، مسکونی و تجاری در نقاط مختلف با توجه به مزیت های بسیار زیاد

مزایای انواع اسکلت بتنی

 

جمع بندی

به صورت کلی می توان بیان کرد که استفاده از انواع اسکلت بتنی می تواند برای شما ویژگی های بسیار زیادی را داشته باشد. کیفیت در این سازه ها بر اساس متریال های به کار رفته تعیین شده و به خوبی می توان از آن ها استفاده کرد. هرچه متریال های با کیفیت تری را استفاده کنید قطعا سازه و ساختمان شما نیز ارزش بالاتری را خواهد داشت.

برای ساخت اسکلت های بتنی بهتر است که از مجموعه های با سابقه و قوی خرید خود را انجام دهید. یکی از بهترین مجموعه های موجود در زمینه ساختمان ها آهن هایپر می باشد. می توانید از آهن هایپر میلگرد های استاندارد و باکیفیت مورد نیاز برای اسکلت بتنی را نیز خریداری کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

عمر مفید ساختمان بتنی چقدر است؟

برای ساختمان سازی از سازه بتنی یا سازه فولادی استفاده کنیم؟

افزایش استحکام بتن

https://ahanhyper.com//?p=38414

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *