امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

برای ساختمان سازی از سازه بتنی یا سازه فولادی استفاده کنیم؟

برای ساختمان سازی از سازه بتنی یا سازه فولادی استفاده کنیم؟ موضوعی است که قصد داریم در این مطلب از وب سایت آهن هایپر به ان بپردازیم. اگر قصد دارید جهت ساخت و ساز اقدام کنید پیشنهاد می کنیم این مطلب را مطالعه نمایید تا بتوانید نوع سازه ای مناسب را انتخاب کرده و سازه ای مقاوم را بنا کنید.

ساخت ساختمان از جمله مهمترین کارها در سطح شهرها می‌باشد که روش های مختلفی برای این کار اجرا خواهد شد. در ایران رایج ترین سازه ها؛ سازه های بتنی و فلزی می باشند که هر یک با نظارت عوامل اجرایی شهرداری قابل اجرا می باشد. در شهر های مختلف همان طور که می دانید از انواع سازه ها برای ساخت بناهای مختلف استفاده می شود.

 حتما شما نیز بسیاری از پروژه‌های در حال ساخت دیده اید. امکان دارد این سوال برای ساختمان سازی از سازه بتنی یا سازه فولادی استفاده کنیم؟ برای شما نیز پیش آمده باشد. انتخاب نوع سازه مناسب باید از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد. و باید عوامل مختلفی را برای مقایسه و انتخاب در نظر گرفت.

عواملی مثل ایمنی، هزینه ساخت، سرعت انجام پروژه ، بازگشت سرمایه و … از جمله مواردی می باشند که در مقایسه سازه بتنی و فلزی باید در نظر بگیرید. برای  پاسخ به سوال برای ساختمان سازی از سازه بتنی یا سازه فولادی استفاده کنیم؟ قصد داریم ابتدا شما را با این دو نوع سازه آشنا می کنیم.

 

سازه بتنی

 

سازه بتنی

در ادامه مبحث برای ساختمان سازی از سازه بتنی یا سازه فولادی استفاده کنیم؟ باید ذکر کنیم که به طور کلی باید بدانید که در سازه بتنی از مصالحی مثل سیمان، شن، ماسه و میلگرد و .. استفاده خواهد شد. همچنین نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که در این نوع سازه ابتدا فوندانسیون ستون و تیرهای اصلی توسط میلگرد های ساده و اجدار بافته خواهند شد و طرح و نمای کاملاً مشخصی پیدا می‌کندو سپس توسط بتن ریزی اسکلت ساختمان ایجاد خواهد شد که این نوع سازه بتنی در کشور بسیار رایج بوده و افراد و موسسات زیادی ساختمان های خود را به این روش می سازند.

 

سازه فلزی

در ادامه مبحث برای ساختمان سازی از سازه بتنی یا سازه فولادی استفاده کنیم؟ باید ذکر کنیم که سازه فلزی از جمله سازه های قدیمی و پر کاربرد در کشور می باشد. در این سازه از انواع تیرآهن ها استفاده خواهد شد .تیرآهن؛ ستون ها و شاکله ساختمان را تشکیل خواهد داد. برخی از این مقاطع فولادی توسط جوشکاری به یکدیگر اتصال داده می‌شود تا سطوح مقاوم را تشکیل دهند.

 سپس با کمک یک جرثقیل این مقاطع فولادی با توجه به نقشی که مهندس ساختمان در نظر گرفته و معمولاً به صورت افقی و عمودی به یکدیگر جوش می‌خورد و اسکلت کلی ساختمان به دست خواهد آمد. توجه داشته باشید که یک سازه فولادی یکپارچگی خود را در طولانی مدت طولانی حفظ خواهد کرد و نیاز به تعمیر و نگهداری سالانه زیادی ندارد.

 

سازه فلزی

 

ساختمان های فلزی از پیش ساخته به شما کمک می‌کنند می‌توانند از این طریق کسب درآمد نیز داشته باشید. بهتر است بدانید ساختمان های فلزی معمولاً به گونه‌ای طراحی می‌شوند که در برابر عوامل مختلفی مثل زلزله، طوفان، بارش شدید برف، باد شدید، سیل و دیگر عناصر طبیعی مقاوم می باشد.

بررسی مقاومت در سازه بتنی و سازه فولادی

در ادامه مبحث برای ساختمان سازی و سازه بتنی یا سازه فولادی استفاده کنیم باید ذکر کنیم که تمامی سازه هایی که در حال حاضر در کشور در ساخت می باشد زیر نظر مهندسان و عوامل اجرایی مربوطه اجرا خواهد شد. اگر سازی نتواند به عنوان صرف راه مطمئنی برای افراد ساکن باشد به هیچ عنوان مجوز ساخت به آن داده نخواهد شد و اینکه شما قصد آغاز ساختمان چند طبقه دارید از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که در همان ابتدا به شما مسیر صحیح ساخت یک سازه توسط مهندسی و ناظرین داده خواهد شد.

توجه داشته باشید که از نظر مقاومت در برابر زلزله هر دو سازه کارایی بالایی داشته و عملکرد خوبی در این سال‌های اخیر از خود نشان داده اند. سازه های فلزی و بتنی از این مورد تایید بوده البته باید خاطرنشان شد که ساخت پروژه باید دقیقا طبق استانداردهای لازم انجام شود و نباید نظر شخصی را وارد مسئله ساخت و ساز کنید.

 توجه داشته باشید از دیگر حوادث غیرمترقبه که در بحث سازه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اتش سوزی می باشد. در این مورد سازه فلزی به خاطر فولاد مقاومت پایین در برابر حرارت دارد که توصیه نخواهد شد. مقاومت سازه بتنی درباره آتش‌سوزی بسیار بیشتر بوده و یک مزیت مهم به شمار می رود .برای اینکه سازه های فلزی را با برخی مصالح از این نظر مقاوم می‌کند اما از لحاظ اقتصادی چندان به صرفه نمی باشد.

بررسی سرعت اجرا در سازه بتنی و سازه فولادی

در ادامه مبحث برای ساختمان سازی از سازه بتنی یا سازه فولادی استفاده کنیم؟ باید ذکر کنیم که در بسیاری از مواقع افراد به زمان اجرای سازه توجه می کنند. شاید برای شما مهم نباشد اما در مقایسه این دو سازه از نکات مهم به شمار می رود که یکی را بر دیگری برتری دهید. توجه داشته باشید که سرعت اجرای سازه فلزی بیشتر می باشد و این سازه در مدت زمان کمی آماده و در اختیار شما قرار می گیرد.

در سازه بتنی طبقات پشت سر هم ساخته خواهد شد و با اتمام طبقه زیرین عملیات طبقه بعدی شروع خواهد شد. در اسکلت فلزی پس از آماده سازی ستون‌ها چندین طبقه در مدت زمان خیلی کمی ایجاد شده با توجه به اینکه زمان ساخت سازه فلزی کمتر خواهد بود می‌تواند در بازگشت سریع سرمایه تاثیر مثبتی داشته باشد.می‌توان گفت در اینجا سازه فلزی از سازه بتنی برتری داشته و می تواند یک مزیت مهم به شمار برود.

 

هزینه سازه های بتنی و فولادی

 

بررسی هزینه سازه های بتنی و فولادی

در ادامه مبحث برای ساختمان سازی از سازه بتنی یا سازه فولادی استفاده کنیم؟ باید ذکر کنیم که یکی از عوامل بسیار مهم در ساخت ساختمان؛ هزینه نهایی و هزینه ثابت اولیه می باشد که باید برای شروع پروژه آن را در نظر بگیرید.

با توجه به اینکه در سازه بتنی طبقات پشت سر یکدیگر ساخته می شوند ابتدا یکی از طبقات را تکمیل کرده و به این طریق هزینه شروع پروژه کمتر خواهد. با این کار فرصت مناسبی برای به دست آوردن هزینه بعدی مهیا خواهد شد. اما در سازه فلزی این امکان فراهم نیست و بهتر است که تمام تیرآهن های لازم را برای ساخت سازه در ابتدا تهیه کرده و ساخت انجام شود.

مشخص است که سازه های بتنی در مقایسه با سازه فلزی هزینه بیشتری برای شروع لازم دارد در اینجا سازه بتنی اقتصادی تر و به صرفه تر می باشد.

در این مقاله برای شما بازدید کنندگان عزیز به موضوع برای ساختمان سازی از سازه بتنی یا سازه فولادی استفاده کنیم؟ پرداختیم که با در نظر گرفتن این نکات که در اینجا به بررسی و مقایسه کردن آن پرداختیم می توانید نوع سازه مناسبی برای ساختمان سازی انتخاب نمایید. بهتر است بدانید که شما عزیزان می توانید تمامی تجهیزات مورد نیاز برای ساخت و ساز از جمله مسئله فولادی مانند میلگردها، انواع تیرآهن، نبشی و ناودانی و همچنین انواع پروفیل و … را از طریق فروشگاه اینترنتی https://ahanhyper.com/ تهیه نمایید.

جهت اطلاعات بیشتر و راهنمایی می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید. بهتر است بدانید که تمامی این محصولات توسط برترین تولید کنندگان داخلی و خارجی تولید شده است که با اطمینان خاطر می توانید از آن بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

فولاد ساختمانی به چه شکل هایی عرضه میشود؟

چرا استحکام سازه های فولادی با گذشت زمان کاهش می یابد؟

روش های تخریب سازه های فولادی

https://ahanhyper.com//?p=24100

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *