امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

ابزارهای برش میلگرد

میلگرد از جمله مصالح پرکاربرد و پر مصرف می باشد که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد و در اسکلت بندی ساختمان نقش بسیار مهمی دارد. این میلگردها دایره شکل هستند که قطر و سایز هایمتفاوتی را دارند. همچنین این محصول در دو نوع ساده و آجدار تولید و روانه بازار می شود.

 استاندارد میلگرد ها معمولاً بین ۶ تا ۶۰ میلیمتر است. در ایران شما می‌تواند نقطه های بین ۶ تا ۳۲ میلیمتر را به راحتی در بازار پیدا کرده و اما در سایز های بزرگتر باید به تولیدکنندگان سفارش دهید. معمولا میلگرد ها در طول 6 متر و شاخه‌ ای می باشد که اما تولید آن به صورت کلاف نیز امکان پذیر بوده که در متراژ کمتر از ۳ میلیمتر تولید و روانه بازار خواهد شد.

استانداردهای میلگرد

میلگرد معمولاً دارای استانداردهای مختلفی می باشند که هر کشور این استاندارد ها را بر مبنای پارامترهای خود مشخص می کند. به طور مثال می‌توان گفت این میلگردها دارای آیین نامه در کشور روسیه، کانادا و استرالیا و … می باشند.

در ایران نیز میلگردها بیشتر بر مبنای استاندارد روسیه تولید شده و توسعه داخلی کشور در زمینه تولید میلگردها فعال می باشند. ذوب آهن اصفهان یک محصول مهم و شناخته شده می باشد که به کشورهای دیگر نیز صادر می‌کنند و این کشورها از میلگردهای این کارخانه بهره مند می شوند.

 

استانداردهای میلگرد

 

روش ها و ابزارهای برش میلگرد

بهتر است بدانید میلگردها توسط دو روش برش داده می‌شوند که عبارتند از:

  1. برش به روش سرد
  2. برش به روش گرم

برش به روش سرد

بهترین روش برای برش دادن میلگردها؛ روش سرد می‌باشد و باعث می‌شود تا خواص آن حفظ شود. همچنین در کیفیت محصول تاثیر ویژه‌ای دارد. اگر قصد دارید از روش سرد برای برش میلگرد استفاده کنید باید به وزن آن توجه نمایید. با توجه به وزن میلگرد معمولاً سایز و ابعاد آن می توانید روش مناسبی را برای برش میلگرد انتخاب نمایید.

 در این روش حرارت به صورت مستقیم با محصول در تماس نیست. می توانید به دلخواه خود میلگرد را برش دهید. دستگاه های زیادی هستند که می‌توانید به روش برش سرد برای میلگرد از دستگاه‌ها بهره‌مند شوید. دستگاه‌ها مانند دستگاه واترجت، دستگاه اره نواری، دستگاه اره دیسکی، دستگاه اره دستی، دستگاه اره لنگ.

مزایای برش میلگرد به روش سرد

  • در این روش ضایعات کاهش پیدا کرده
  • همچنین در ساختار مولکولی فلزات تغییری ایجاد نمی شود
  • قابلیت برش میلگرد در سایز های متنوع و شکل های مختلف
  • برخورداری است کیفیت سطحی مناسب
  • برخورداری از قطعات یکسان
  • جلوگیری از تولید گازهای سمی
  • دارای انعطاف پذیری بیشتر

این موارد از جمله مزایای برش میلگرد به روش سرد می‌باشد در ادامه این قسمت دستگاه های برش به روش سرد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

مزایای برش میلگرد به روش سرد

 

دستگاه اره نواری

این دستگاه به راحتی می تواند قطعات ضخیم را با دقت بالا برش دهد. یکی از مزیت های مهم این دستگاه قابلیت برنامه ریزی و همچنین انجام برش ها به صورت تمام اتوماتیک می باشد. نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که توسط این دستگاه می توانید برش های زاویه دار برای قطعات انجام دهید و ضایعات را در هنگام کار به حداقل برسانید.

بهتر است بدانید دستگاه اره نواری توسط الکتروموتور محور های خود را به چرخش در می آورد توسط جک هیدرولیکی قطعه را حرکت می‌دهد تا برش ان انجام دهد.

دستگاه اره دیسکی   

 این دستگاه از کیفیت بالا و همچنین امنیت بالایی برخوردار می باشد که دارای تیغ های متنوع بوده و شما به راحتی می توانید فلزات از جمله میلگرد را توسط آن برش دهید.

دستگاه اره لنگ

دستگاه اره لنگ به دستگاه دیگر از دقت کمتری برخوردار می باشد. البته ضایعات بیشتری را نیز به همراه دارد. این دستگاه به صورت عقب و بالا رفتن بر روی قطعه در هنگام برش می باشد. عملکرد این دستگاه نسبت به دستگاه های دیگر کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه اره دستی

دستگاه اره دستی از جمله ساده ترین دستگاه می باشد که برای برش میلگرد ها می توان استفاده کرد. دارای سایزهای یک زمین بوده و تنها دندانه های آن با یکدیگر متفاوت می باشد.

اگر میلگرد نازک باشد دندانه ریز و اما اگر میلگرد بزرگ باشد دندانه سایز بزرگ قطعات را معمولاً به دو قسمت مساوی تقسیم می کند. البته در نظر داشته باشید خطراتی در این روش وجود دارد.

دستگاه برش واترجت

یکی دیگر از دستگاه هایی که برای برش میلگرد ها مورد استفاده قرار می گیرد؛ دستگاه واترجت است که با کمک موتورهای پر فشار آبی برای برش مورد استفاده قرار می گیرد. البته از این دستگاه بیشتر برای برش سنگ استفاده می کنند. همچنین دارای دقت و سرعت بالا بوده و همچنین اتوماتیک کار کردن آن باعث شده است تا از محبوبیت بالایی برخوردار شود.

دستگاه قیچی برش میلگرد هیدرولیک

این دستگاه برای برش میلگرد با سرعت بالای مورد استفاده قرار می‌گیرد که در کمترین زمان تعداد زیادی از میلگرد را برش می دهد. یکی از ویژگی‌های مناسب این دستگاه این است که چرخ در زیر قیچی قرار دارد و باعث می شود به راحتی آن را جابه جا نمایید. میلگردهایی که تا قطر ۳۵ می باشد با این دستگاه به دو روش دستی و برقی برش داده می شود.

 

دستگاه قیچی برش میلگرد هیدرولیک

 

 برش میلگرد به روش گرم

 در روش گرم برای برش میلگرد باعث می شود تا نقطه ذوب بالا مولکول های فلز از یکدیگر جدا کند. توجه داشته باشید روش برش گرم توسط سه دستگاه از جمله: پلاسما یا هوا برش، تیغه اره های دیسکی آتشی و لیزری انجام می شود.

سرعت بالای عملیات برش همچنین کاهش زمان برشکاری و … از جمله مزایای برش به روش گرم است که می توانید از این دستگاه ها جهت برش میلگرد استفاده کرد.

 در نظر داشته باشید برش میلگرد نیاز به اطلاعات و همچنین مهارت کار کردن با دستگاه ها دارد. در صورتی که شما مهارت لازم را نداشته باشید امکان دارد برای شما خطراتی را به همراه داشته باشد. پس سعی کنید این کار را حتما به افراد با تجربه و ماه بسپارید.

توجه داشته باشید میلگرد یکی از محصولاتی پر کاربرد می باشد که در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. مجموعه آهن هایپر همواره سعی کرده است تا جهت ارائه و فروش این محصولات اقدام کند. می توانید با اطمینان خاطر نسبت به تهیه و خرید میلگرد ها از طریق وب‌سایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمایید. این محصولات را با کیفیت بالا تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

آموزش ساخت قیچی میلگرد بر

بهترین روش برش میلگرد

https://ahanhyper.com//?p=16279

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *