امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

آموزش ساخت قیچی میلگرد بر

همانطور که می دانید میلگرد از جمله پرکاربردترین تجهیزات ساختمانی می باشد که معمولا برای ساخت آرماتور در صنایع ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که این مقطع فولادی برای استفاده در صنعت لازم است که برش داده یا خم شود و در ابعاد مختلف در دسترس قرار گیرد.

این عملیات را می توان توسط دستگاه قیچی خم و برش میلگرد به اسم قیچی میلگرد بر شناخته می شود. با توجه به مواردی که ذکر شد باید بدانید که این نوع قیچی در صنایع دیگر که برای تولید محصولات خود سروکار دارند نیز مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین لازم است که با موضوع آموزش ساخت قیچی میلگرد بر آشنا شوید.

 انواع قیچی میلگرد بر

با توجه به مبحث آموزش ساخت قیچی میلگرد بر لازم است که شما ابتدا با انواع قیچی آشنا شوید. به طور کلی این دستگاه ها به دو دسته کلی دستی و ماشینی موجود است که شما برای برش و خم کردن میلگرد ها می توانید از آن بهره مند شوید. توجه داشته باشید که شما باید توانایی استفاده و کار از این قیچی ها را داشته باشید تا در زمان استفاده مشکلی برای شما ایجاد نشود.

 

 انواع قیچی میلگرد بر

 

قیچی میلگرد بر دستی

در ادامه مبحث آموزش ساخت قیچی میلگرد بر باید ذکر کنیم که میلگردبر دستی برای خم و برش میلگرد با قطر های کم استفاده می شود. در نظر داشته باشید که قدرت این دستگاه کم و متوسط می باشد. همانطور که از نامش پیداست به صورت دستی کار می کند و کارگر با فشار می تواند میلگرد را برش دهد.

تجهیزات لازم برای ساخت قیچی میلگرد بر

با توجه به مبحث آموزش ساخت قیچی میلگرد بر لازم است بدانید برای اینکه بتوانید این دستگاه را بسازید؛ لازم است که تجهیزات و اجزاء مختلفی داشته باشید. اجزاء لازم برای ساخت قیچی میلگرد بر به شرح زیر می باشد. اولین اجزایی که شما به آن نیاز دارید؛ اهرم می باشد. این اهرم ها به صورت دو دسته به صورت موازی با یکدیگر می باشند. در سر اهرم قطعه دیگر به نام فک برشی باید قرار داده شود. در اهرم بالایی برای اتصال به فک برشی از فک خمشی استفاده می شود.

 همانطور که از نام فک خمشی پیداست؛ قابلیت حرکت به پایین و بالا را دارد که برای خم کردن یا برش می‌توان از آن استفاده کرد. انتهای آن یک دسته غیر لغزنده قرار داده می‌شود که باعث می‌شود تا کار با این قطعه آسان و راحت باشد. برای اینکه بتوان از این دستگاه برای بریدن و برش میلگرد استفاده کرد؛ باید در ابتدای آن یک تیغه فولادی قرار داده شود. این تیغه فولادی عملیات برش و خم کردن را برعهده دارد که باید از کیفیت بالایی برخوردار شده که دچاره شکستگی نشود.

کاربرد قیچی میلگرد بر

این دستگاه در کاربردهای مهمی برای برش میلگرد جهت تقویت در بتن در سازه های کوچک و ساخت و ساز های درون شهری مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که این نوع میلگرد بر ها برای برش و خم میلگرد های با ضخامت بالا مورد استفاده قرار نمی گیرند.

مزایای قیچی میلگرد بر دستی

با توجه به آموزش ساخت قیچی میلگرد بر زمانی که شما بخواهید از این نوع قیچی استفاده کنید؛ مزایای بسیاری را به همراه دارد. از جمله می‌توان به برخورداری از دو فک برشی و خمشی برای عملیات برش و خمش میلگرد اشاره کرد. همچنین برای کارهای تقویتی بتن بسیار مناسب بوده، دارای دستگیره بدون لغزش، برش میلگرد ۸ قطر الی ۱۴ میلیمتر، برخورداری از کیفیت عالی و مقاوم در برابر شرایط کارگاهی و … از جمله مزایای این دستگاه می باشد. می توانید در کاربردهای مدنظر خود از آن استفاده کنید.

نکات لازم برای استفاده از قیچی میلگرد بر

در ادامه مبحث آموزش ساخت قیچی میلگرد بر باید بدانید که نکاتی را برای استفاده از قیچی میلگردبر در نظر داشته باشید. در ادامه برخی نکات لازم را بیان می کنیم.

  1. در نظر داشته باشید که برای برش میلگرد بزرگتر از قطر ۱۴ سعی کنید از میلگرد بر های مکانیکی استفاده کنید. این نوع میلگرد بر های دستی جوابگو نبوده و خطراتی را به همراه دارد.
  2. دستگاه میلگرد بر دستی را که ساخته اید را در محیطی قرار دهید که از رطوبت دور باشد.
  3. برای اینکه بتوانید به راحتی برش و خم کاری میلگردها را انجام دهید؛ سعی کنید دستگاه میلگرد بر دستی را روغن کاری کنید.
  4. در زمان استفاده از دستگاه سعی کنید از دستکش مناسب بهره مند شوید تا آسیبی به شما وارد نشود.
  5. با توجه به اینکه تیغه فولادی تیز می باشد؛ در هنگام برش سعی کنید به هیچ عنوان به آن دست نزنید.
  6. زمانی که اهرم دسته لغزنده را فشار می دهید؛ برای اینکه از لرزش دست ها جلوگیری شود باید این دسته را به خوبی تمیز نمایید.
  7. در نظر داشته باشید که کیفیت عملیات برشکاری توسط این دستگاه ها به توانایی فرد بستگی دارد.
  8. به هیچ عنوان میلگردها را به صورت دسته ای برش ندهید.

مزایای قیچی میلگرد بر دستی

 

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

در این مقاله برای شما بازدید کنندگان عزیز آموزش ساخت قیچی میلگرد بر قرار دادیم. توجه داشته باشید که قیچی میلگرد بر معمولا دارای انواع مختلفی می باشد که شما باید سعی کنید از نوع مناسب آن بهره مند شوید. حال که با این قیچی ها آشنا شدید؛ لازم است که فروشگاه تخصصی آهن هایپر را برای شما عزیزان معرفی کنیم. این فروشگاه تخصصی ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی از جمله انواع میلگرد، انواع تیرآهن، انواع نبشی، ناودانی، سپری و … می باشد.

 تمامی این محصولات که توسط مجموعه تخصصی آهن هایپر ارائه می گردد؛ با بهترین و با کیفیت ترین متریال و مواد اولیه توسط برترین کارخانه ها تولید و عرضه شده اند. در تمامی کاربرد های مدنظر خود می توانید از آن بهره مند شده و در کاربردهای مد نظر خود از آن بهره مند شوید.

نکته بسیار مهمی که باید مدنظر قرار دهید این است که برای این که بتوانید این محصولات را تهیه کنید؛ باید اطلاعات کافی در مورد آن ها داشته باشید. بنابراین لازم است قبل از سفارش با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید و اطلاعات لازم را به صورت کاملاً رایگان دریافت نمایید. امیدواریم انتخابی بهتر و مناسب را تجربه نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

بهترین روش برش میلگرد

https://ahanhyper.com//?p=26342

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *