امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

بهترین روش برش میلگرد 

همانطور که می‌دانید میلگرد از پرمصرف‌ترین مقاطع فولادی برای ساخت و ساز می باشد. میلگرد در اسکلت بندی ساختمان بسیار ویژه ای دارد و نسبت به دیگر محصولات فولادی متفاوت می باشد. معمولا با استفاده از ترکیبات اولیه مختلف می توان تولید و روانه کرد. میلگرد ها با قطر استاندارد بین ۶ تا 60 میلیمتر تولید و روانه بازار می شود. در این مقاله از وبسایت آهن هایپر قصد داریم بهترین روش برش میلگرد را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

روش های برش میلگرد

در نظر داشته باشید که برش میلگرد به طور کلی به دو روش برش سرد و گرم انجام می شود. هر یک از آن دارای انواع مختلفی می باشد و از دستگاه‌های مختلفی نیز برای آن می توان استفاده کرد. در ادامه بهترین روش برش میلگرد را از هر دوش گرم و سرد بیان می کنیم.

 

روش های برش میلگرد

 

برش میلگرد به روش سرد

یکی از بهترین روش برش میلگرد؛ روش سرد می باشد؛ چرا که این روش خواص محصول را حفظ کرده و همچنین در کیفیت آن تاثیر بسزایی دارد. استفاده از این روش برای برش باید سعی کنید به وزن میلگرد توجه کنید و با توجه به وزن می توانید از روش های سرد برش بهره مند شوید. در نظر داشته باشید که در این روش به صورت مستقیم حرارت به محصول وارد نمی شود و به راحتی می توانید از ان استفاده نمائید.

 دستگاه های همچون واترجت، اره نواری، اره دیسکی، اره دستی، اره لنگ و … روش های برش سرد می باشند. توجه داشته باشید که این روش مزایا و ویژگی بسیاری به همراه دارد که می‌توان به موارد همچون کیفیت سطحی مناسب، قطعات یکسان، عدم تولید گازهای سمی، انعطاف پذیری بیشتر و عدم تغییر در ساختار مولکولی فلزات همچنین قابلیت برش مقاطع در سایز های مختلف و شکل های مختلف و … اشاره کرد.

 دستگاه اره نواری

دستگاه اره نواری از جمله روش های سرد می باشد که به عنوان بهترین روش برش میلگرد شناخته می شود. توسط این دستگاه می توان قطعات با ضخامت بالا را نیز برش داد. همچنین این دستگاه دارای قابلیت برنامه‌ریزی بوده و برش ها به صورت کامل تمام اتوماتیک، برش زاویه دار، کاهش ضایعات در هنگام کار و… از جمله مزایای استفاده از این دستگاه می باشد. اره نواری توسط الکتروموتور محورها را به چرخش در آورده و توسط جک هیدرولیکی قطعه یا همان میلگرد مورد نظر را حرکت می‌دهد تا برش مورد نظر انجام شود.

اره دیسکی

دیسکی دستگاهی می باشد که از امنیت و کیفیت بالایی در حین کار برخوردار است. در این دستگاه از تیغ های متنوع استفاده شده است که به راحتی می توان جهت برش فلزات از جمله میلگرد استفاده کرد.

دستگاه اره لنگ

دستگاه اره لنگ نسبت به دستگاه اره دیسکی و اره نواری از دقت کمتری برخوردار می باشد و همچنین میزان تولید ضایعات نیز بیشتر است. جهت برش میلگرد استفاده شود و برای برش به سمت عقب و بالا بر روی قطعه حرکت می کند. با توجه به نوع عملکرد نسبت به دستگاه های دیگر؛ امروزه کمتر استفاده می شود.

اره دستی

اره دستی ساده ترین و بهترین روش برش میلگرد می باشد که از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گیرد. اره های دستی در سایزهای یکسانی بوده و دندانه های آن با یکدیگر متفاوت می باشد. در زمانی که میلگرد سایز کوچک و نازک باشد؛ از اره با دندانه های ریز و اگر سایز آن بزرگ باشد؛ از اره های سایز بزرگ برای برش استفاده می شود. مهارت نیروی دست انسان برای این دستگاه بسیار مهم می باشد و قطعات را به دوقسمت مساوی می توان تقسیم بندی کرد.

از دیگر روش های سرد می توان به دستگاه برش واترجت، دستگاه برش هیدرولیک BS35، همچنین دستگاه خاموت زن، دستگاه حدیده، پرتال برقی و … اشاره کرد. هر یک از این روش‌ها به عنوان بهترین روش برش میلگرد شناخته می‌شود؛ چرا که در این روش ها حرارت به صورت مستقیم با محصول در تماس نیست.

روش برش گرم

روش برش گرم نیز به عنوان بهترین روش برش میلگرد شناخته می شود. در این روش معمولاً دما نقطه ذوب بالا خواهد رفت که باعث می‌شود تا مولکول های فلز از یکدیگر جدا شوند. معمولاً توسط سه دستگاه از جمله پلاسما یا هوا برش، تیغ اره های دیسکی آتشی و لیزر در روش برش گرم استفاده می شود. از جمله مزایای این روش می‌توان به سرعت بالای عملیات برش، کاهش زمان برشکاری، عدم ایجاد تراشه و … اشاره کرد.

پلاسما یا هوا برش

در این دستگاه مشعل وجود دارد که باعث می شود تا با سرعت زیاد و به صورت فشرده گاز موجود را خارج کند. دمیدن این گاز باعث می‌شود تا قوس الکتریکی در بین نازل و میلگرد ایجاد شود و این گاز حالت پلاسمایی پیدا خواهد کرد. در نظر داشته باشید در این روش که جز بهترین روش برش میلگرد می باشد؛ در حدود 25000 درجه سانتیگراد حرارت به فلز یا همان میلگرد متمرکز می‌شود تا نقطه مورد نظر بر روی محصول به صورت کامل ذوب شود.

تیغ اره دیسکی آتشی

از بهترین روش برش میلگرد می توان به تیغ آره دیسکی آتشی اشاره کرد. این دستگاه با ایجاد حرارت بسیار در محل برش باعث می‌شود تا قطعات از یکدیگر جدا شود. از جمله مزایای این دستگاه می توان به دقت و سرعت بالای آن اشاره کرد.

همچنین بر روی ساختار مولکولی آهن آلات تغییرات و کمترین میزان ایجاد می کنند. همانطور که از نام این محصول پیداست بر روی تیغ دیسکی نصب خواهد شد که باعث می‌شود تا حدود 45000 دور در دقیقه می چرخد. بهتر است بدانید برای این کار اپراتوری ماهر برای برش دادن لازم است.

برش لیزری

در دستگاه برش لیزری عملیات برش توسط اشعه انجام خواهد شد و از اشعه لیزری معمولاً برای ذوب کردن و سوزاندن استفاده می شود. لیزر ها دارای انواع مختلفی از جمله گازی، شیمیایی، جامد، فیبری و … می باشد. برای برش فلزات و میلگرد معمولاً از لیزر های جامد و گاز استفاده می شود که کمترین آسیب را برش لیزری میلگرد ها به فلزات وارد می کند.

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد که می توان به محصولاتی همچون انواع تیرآهن،  پروفیل های ساختمانی، ورق ها، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها اشاره کرد. تمامی این محصولات با کیفیت بالا بوده و توسط برترین تولید کنندگان تولید و عرضه می شود. شما عزیزان جهت استفاده در ساخت و ساز و همچنین صنایع مختلف می توانید این محصولات را با اطمینان خاطر از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ سفارش دهید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

ابزارهای برش میلگرد

چگونه میلگرد را ببریم؟

https://ahanhyper.com//?p=26276

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *