امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد ورق گالوانیزه چیست ؟

ورق های گالوانیزه به عنوان ورق فولادی در صنعت شناخته می‌ شوند که از عناصر متنوع جهت تولید آنها استفاده کرده‌ اند. این ورق ها شامل عناصر متنوع می باشند که کیفیت ورق ها به همین دلیل افزایش پیدا کرده است. کاربرد ورق گالوانیزه در صنعت روز به روز بیشتر می ‌شود که با توجه به دلیل مزیت ها و ویژگی های ورق های گالوانیزه افراد استفاده گسترده ای از ورق های گالوانیزه می نمایند.

علاوه بر اینکه ورق ها از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند باید بدانید شکل پذیری بی ‌نظیری دارند. سطح براق و شکل پذیری آنها از جمله مهمترین ویژگی هایی می باشد که ورق های گالوانیزه دارند. هسته فولادی و همچنین سطح لایه آلیاژی این ورق ها از مهمترین بخش های تشکیل دهنده شان می باشد.

مقاومت بسیار بالای ورق های گالوانیزه در برابر خوردگی و همچنین شکل پذیری مناسب آنها از جمله ویژگی ها و خواص ورق های گالوانیزه شناخته می شود.

کاربرد ورق گالوانیزه امروزه در صنایع متنوع موجب شده که تولیدکنندگان حجم زیادی از این ورق ها تولید کرده و وارد بازار نمایند. شما باید به خوبی بدانید که استحکام کششی لایه پوشش داده شده ورق های گالوانیزه بسیار عالی و بی نظیر می باشد.

ورق ها با استفاده از روش‌ های متنوع تولید و طراحی می ‌شوند. ورق های گالوانیزه گرم بر اساس استانداردهای گالوانیزاسیون گرم تولید می‌ گردند و ورق های گالوانیزه سرد نیز بر اساس فرآیند گالوانیزه الکتریکی تولید و طراحی می شوند. شما باید به خوبی در مورد کاربرد این ورق ها اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و سپس آنها را خریداری نمایید.

 

کاربرد ورق گالوانیزه چیست ؟

کاربرد ورق گالوانیزه در صنایع متنوع

ورق های گالوانیزه کاربردهای متنوعی دارند که هر یک از کاربردهای آنها را بهتر است پیش از خریداری بشناسید تا بر اساس نیاز خود آنها را مورد استفاده قرار دهید. برخی از مهم‌ ترین و اصلی‌ترین مواردی که برای کاربرد ورق گالوانیزه می توانیم نام ببریم عبارت است از :

  1. بسیاری از ادوات و تجهیزات کشاورزی مانند سمپاش ها و سیلوهای غلات را با استفاده از ورق های گالوانیزه تولید و طراحی می‌ کنند. امروز تجهیزات کشاورزی که تعدادشان روز به روز افزایش پیدا می‌ کند و آنها را با استفاده از ورق های فولادی تولید می نمایند.
  2. بسیاری از بخش های خودرو مانند بدنه خودرو و کامیون، سقف خودرو، کف کابین خودرو، فیلتر های هوا و روغن خودرو، لوله های خروجی خودرو و مخازن سوخت و روغن خودرو را با استفاده از ورق های گالوانیزه تولید و طراحی می نمایند.
  3. یکی از دیگر کاربردهای مهم ورق های گالوانیزه مصارف ساختمانی ورق ها می باشد. برای سقف ساختمان ها، پارتیشن ها، دیوارهای جانبی، نرده‌ ها، ناودانی های کرکره ای، زاویه ‌های شکاف دار و بسیاری از دیگر موارد این ورق ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت. در واقع شما باید به خوبی بدانید که از جمله مهمترین و اصلی‌ترین کاربردهای ورق گالوانیزه در صنعت ساختمان سازی می باشد. هر یک از ساختمان سازان باید حجم زیادی از ورق‌ های گالوانیزه را برای طراحی ساختمان ها خریداری کنند.
  4. مصارف و تجهیزات متنوع خانگی مانند سطل های ذخیره، جعبه یخ، صندوق های صنعتی در اندازه بزرگ، ماشین های لباسشویی، درب های حمام و غیره را با استفاده از ورق های گالوانیزه تولید می ‌کنند. بنابراین یکی دیگر از کاربردهای ورق های گالوانیزه را می ‌توانیم ساخت تجهیزات خانگی بدانیم.
  5. وسایل برقی هم مانند تابلوهای الکتریکی، کولر گازی، یخچال فریزر، لامپ های تزیینی و غیره را نیز با استفاده از ورق های گالوانیزه تولید می نمایند.
  6. بسیاری از مبلمان ها، کابینت‌ ها، کمدها، صندلی های سبک وزن و غیره با استفاده از ورق های گالوانیزه تولید می شوند.
  7. از دیگر مصارف عمومی که از ورق‌ های گالوانیزه دریافت می ‌شود مربوط به لوله کشی و روکش حرارتی و غیره می باشد. مصارف عمومی ورق ها به دلیل ساختار ویژه ای که ورق ها دارند افزایش پیدا خواهد کرد. توجه داشته باشید که برای مصارف عمومی ورق ها باید بهترین نمونه آنها را خریداری کنید و با روش استاندارد آنها را استفاده نمایید.

کاربرد ورق گالوانیزه

کاربرد ورق گالوانیزه و روش تولید ورق ها

امروزه به دلیل مزیت های بسیار زیادی که ورق های گالوانیزه دارند افراد کاربردهای متنوعی از آنها دریافت می کنند. هزینه خریداری ورق های گالوانیزه به نسبت به بسیاری از دیگر تجهیزات صنعتی مناسب تر می باشد و به همین دلیل است که روز به روز استفاده از آن افزایش پیدا می کند.

در صورتی که هر یک از ورق ها را با استفاده از روش های متنوع تولید کرده باشند شما باید به خوبی روش های تولیدی ورق ها را بشناسید. در واقع ورق های نورد گرم با نورد سرد متفاوت هستند و شما باید به خوبی در مورد کاربردهای هر یک از آنها اطلاعات بیشتری در اختیار داشته باشید تا بهترین نمونه آنها را برای کاربرد مد نظرتان خریداری نمایید و برش دهید.

محصولات گالوانیزه تا چند سال عمر میکنند؟

فولاد گالوانیزه گرم مقاومت و دوام بسیار بالایی در برابر خوردگی در محیطها و شرایط مختلف آب و هوایی را دارد و دور از ذهن نیست که اگر عمری بیش از 70 سال را برای آن در نظر گرفت .

تا چه مدت گالوانیزه از فولاد در برابر خوردگی محافظت میکنند؟

سرعت خوردگی و مقدار محافظت آن بستگی به ضخامت و مقدار عوامل خورنده در جو دارد . به عنوان مثال در مناطق روستایی که در آنها کمترین میزان انتشار گازهای خروجی خودرو ، کامیون و انتشار گازهای گلخانه ای وجود دارد ، فولاد گالوانیزه شده به راحتی و بدون تعمیر و نگهداری می تواند به میزات 100 الی 150 سال عمر کند . مکان های صنعتی و دریایی دارای عناصر خورنده بسیار مضر مانند کلرید و سولفیدها هستند و فولاد گالوانیزه ممکن است برای 50 الی 100 سال در این اماکن عمر کند .

آیا پوشش گالوانیزه در برابر سایش مقاومت میکند؟

تشکیل سه لایه بین فلزی که در پروسه گالوانیزاسیون تشکیل می شود ، از لایه های فولاد سخت ترند و از مقاومت سایشی بالایی نیز برخوردارند .

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

راهنمای خرید ورق گالوانیزه

کارخانه‌های تولیدکننده ورق گالوانیزه

https://ahanhyper.com//?p=11562

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *