امروز : جمعه 12 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد میلگرد a1

میلگرد a1 یا داکتیل نوعی میلگرد است که در ساختمان سازی به میلگرد ساده یا نرم نیز شناخته می شود. این نوع از میلگرد ها دارای آج نیستند و بسیار ساده هستند و از ویژگی های این نوع میلگرد وجود جوش پذیری و انعطاف لازم برای خم شدن و استفاده در ساختمان است.

این نوع میلگرد به دلیل نداشتن آج استحکام کمی در ساختمان سازی را دارا هستند و بر طبق استاندارد های ساختمانی در درجه ی مقاومتی 240 درجه قرار دارند.

کاربرد میلگرد a1 به دلیل وجود انعطاف پذیری مناسب و جوش پذیری که دارد در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. میلگرد a1 یا داکتیل از 24 درصد کربن و 60 درصد سیلسیم تشکیل شده است و این خود دلیل برآن است که این میلگرد حالت کششی کمی را دارا است نسبت به میلگرد های آجدار ولی قابلیت جوش پذیری بالایی دارد.

کاربرد میلگرد a1 در ساختمان سازی بسیار زیاد است که هرکدام از این میلگرد های ساده دارای شناسنامه نیز هستند که در ویژگی های این نوع محصول ثبت شده است.

کاربرد میلگرد a1 در عملیات جوشکاری که لازم است بر اساس استاندارد های ساختمان سازی رعایت شود،استفاده می گردد. میلگرد داکتیل از اندازه 6 تا 2  هزار میلیمتر در کارخانه ها تولید می شوند.

اندازه فرم پذیری این میلگرد ساده بر اساس آلیاژ مصرف شده در آن است و خواص کششی این میلگرد را بر اساس خم شدگی آن می توان بدست آورد که بر این اساس با عملیات هایی همچون سرد کاری، آلیاژکاری و یا حرارت دادن میلگرد می توان میزان استحکام آن را بالا برد و برای افزایش یا کاهش فرم پذیری میلگردa1 می توان مقدار کربن استفاده شده در آن را کاهش یا افزایش داد.

برای مثال با کاهش کربن موجود فرم پذیری میلگرد افزایش پیدا می کند. در شاخه های استاندارد این میلگرد ضرب وزن 12استفاده می شود و برای میلگرد ساده از ضرب وزن 9 استفاده می کنند.

 

کاربرد میلگرد a1

 

کاربرد میلگرد a1 در ساختمان

کاربرد میلگرد ساده برای استحکام ساختمان و ایجاد مقاومت برای ساخت واحد های مسکونی استفاده می شود. میلگرد داکتیل این خصوصیت را دارد که از ترک خوردگی بخش های مختلف ساختمان جلوگیری کند. کاربرد میلگرد a1 هرگونه تنش در ساختمان را کاهش می دهد که یک مزیت این محصول ساده به شمار می آید. میلگرد داکتیل در ساخت بلوک های بزرگ بتنی استفاده می شود زیرا با انعطاف بالای خود امکان استفاده در این بلوک های بتنی بیشتر است.

البته باید دانست که کاربرد میلگرد a1 علاوه بر ساختمان سازی در جوشکاری و آهنگری نیز قابلیت استفاده را دارد. همانطور که گفته شد یکی از کاربرد های میلگرد داکتیل استفاده در بتن است که میتوان به شکل های مختلف از این میلگرد های ساده استفاده کرد برای مثال خرک که در کف بتن قرار گرفته اند که در این روش میلگرد a1 در دو شبکه ی متوالی کنار هم قرار می گیرند.

نوع استفاده از میلگرد های داکتیل به شکل خاموت برای جلوگیری از ترک در بتن مورد استفاده قرار می گیرد. میلگردa1  به دلیل اینکه امکان لغزش آن در بتن وجود دارد و استحکام لازم را نیز برای میلگرد استفاده شده در ساختمان ندارد تنها برای دور پیچ بتن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع میلگرد علاوه بر دور پیچ در سقف تیرچه بلوک ها بعنوان میلگرد حرارتی به دلیل وجود انعطاف پذیری و جلوگیری از ترک های احتمالی در بتن نیز استفاده می شود.

تولید یک میلگرد ساده

این نوع میلگرد ساده که در ساختمان  وساختمان سازی و حتی جوشکاری کاربرد دارد از پیلت یا ضایعات بدنه های کشتی با ذوب کردن آن وتبدیل آن به میلگرد استفاده می شود.که بر اساس قطر میلگرد به صورت مستطیل و مکعب برش داده می شوند که با استفاده از کوره های حرارتی، سوخت مازوت در درجه 1100سانتیگراد قرار داده می شود بعد از حرارت بسیار زیاد این مواد ذوب شده روی غلطک قرار می گیرند و به اصطلاح نورد می کنند که در این لحظه مستطیل به دایره تبدیل می شود ودر طول شش متر بسته بندی می شوند و در گروههای آج دار و ساده تبدیل می شوند.

 

کاربرد میلگرد a1

 

سخن پایانی

میلگرد a1 که نوعی میلگرد بدون آج و ساده به شمار می آیند در ساختمان سازی به دلیل انعطاف بالا و درجه ی جوش بالا مورد استفاده قرار می گیرد.این نوع میلگرد علاوه بر استفاده در ساختمان در آهنگری و جوشکاری کاربرد زیادی دارد.اگر این میلگرد داکتیل را کربن آن را کم یا زیاد کنیم انعطاف پذیری آن تغییر می کند.

میلگردa1 در بتن ها نیز کاربرد فراوانی دارد و به شکل های متفاوت سنجاقک و خرک وغیره نیز استفاده می شود؛ و به دلیل استحکام کم این میله فقط در پیچ کردن بتن ها در سقف استفاده می شود. این میلگرد از ضایعات کشتی استخراج و پس از حرارت دادن در کوره بر اساس یک نوع فرایند به میلگرد تبدیل می شوند.

در آخر خوب است بدانید که شما مصرف کنندگان عزیز می توانید جهت تهیه سایر مقاطع فولادی و اطلاع از قیمت آنها همچون قیمت میلگرد22در تهران، قیمت میلگرد a4 و قیمت میلگرد10در تهران  به وب سایت  https://ahanhyper.com/ مراجعه کرده و محصول مدنظر خود را با قیمت مناسب و کیفیت بالا تهیه نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

مشخصات میلگرد a1 ،a2 ،a3 و تفاوت آن‌ها

آشنایی با کاربرد میلگرد A2

https://ahanhyper.com//?p=19566

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *