امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد میلگرد آجدار

میلگرد آجدار از انواع میلگرد های موجود در بازار به شمار می رود که در سرتاسر بتن به عنوان میلگرد تقویت کننده قرار می گیرد تا مقاومت و استحکام بیشتری در سازه ایجاد کند. کاربرد میلگرد آجدار در ساختمان به این صورت است که باید قبل اینکه عملیات بتن ریزی آغاز شود در جایگاه خود قرار گیرند.

کاربرد میلگرد آجدار زمانی مشخص می شود که شما هنگام پی ریزی ساختمان این اطمینان را داشته باشید که ساختمان شما استحکام و مقاومت لازم را دارا است وحضور میلگرد آجدار به شما کمک می کند تا ساختمان خود را از نظر ایمنی تقویت کنید و از ترک خوردگی  ساختمان و انبساط و انقباض بتن جلوگیری می کند و این اتفاق را کاهش می دهد.

دیوار هایی در ساختمان سازه وجود دارند به نام دیوار حایل که مانعی میان خاک و سازه ی ساختمان شماست که این دیواره فشار ناشی از اختلاف طرازی که بین خاک و عوامل طبیعی افتاده را تحمل می کند که اگر شما می خواهید این دیواره محکم باشد و بتواند فشار ناشی از این عوامل را تحمل کند باید از میلگرد آجدار استفاده کنید.

کاربرد میلگرد آجدار در ساختمان سازی به دلیل اینکه استحکام لازم را برای سازه ی ساختمان ایجاد می کند بسیار اهمیت دارد. کاربرد انواع میلگرد آجدار در ساختمان ها به دلیل مقاومت کششی که فولاد دارد می تواند ضعف بتن را در صورت انقباض و انبساط و یا ترک خوردگی جبران کند.

اما این مورد را نیز باید در نظر داشت برای ایجاد تماس و چسبندگی بتن با میلگرد باید سطح میلگرد آجدار و دارای برجستگی هایی نیز باشد. میلگرد آجدار یا a2 از نوع میلگرد های نیمه سخت به شمار می آید و به دلیل کم بودن کربن در این میله انعطاف پذیری میلگرد آجدار افزایش پیدا می کند که معمولا کاربرد میلگرد آجدار در ساخت خاموت است.

 

کاربرد میلگرد آجدار

 

انواع میلگرد آجدار

میلگرد های آجدار انواع مختلفی دارند که همانطور که گفته شد میلگرد آجدار a2 جز میلگرد های نیمه سخت محسوب می شود که در مقایسه با میلگرد های آجدار a3 از مقاومت کمتری بر خوردار نیز هستند. میلگرد های a3 به صورت هفت یا هشتی یا جناقی شکل هستند که نسبت به میلگرد های a2 استحکام و مقاومت بیشتری دارند.

تنش سیلان در این نوع میلگرد ها  4000هزار و تنش گسیختگی آن ها 6000 کیلو گرم بر سانتی متر می باشد. این دو نوع میلگرد علاوه بر تفاوت در خصوصیات در کاربرد، در ساختمان نیز عملکرد متفاوتی دارند برای مثال باید گفت: کاربرد میلگرد آجدار که نوع a2 در ساختما ن استفاده می شود برای میلگرد عرضی قابل استفاده است و میلگرد a3 برای طول سازه ی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

میلگرد های آجدار از نوع a2 انعطاف پذیر تر از میلگرد a3 می باشد و هردو میلگرد آج دار برای جوشکاری قابل استفاده نیستند. نوع دیگر میلگرد های آجدار که در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد میلگرد َa3 است که از نوع میلگرد های سخت بوده و شکل آج های آن به صورت مرکب است و این نوع شکل میلگرد باعث تمایز از سایر میلگرد های آج دار شده است. با استفاده از این نوع میلگرد می توان سازه های سبک تر و با استحکام بالاتری را مهندسی کرد و ساخت.

بنابراین قیمت این محصول نسبت به انواع دیگر میلگرد های آجدار قیمت بالاتری دارد وهزینه ی آن در ساخت و ساز بیشتر است. کاربرد میلگرد آجدار بیشتر در ساختمان سازی استفاده می شود علاوه بر ساختمان ها در افزایش نیروی برشی نیز از میلگرد آجدار استفاده می شود؛ و در نوع دیگر برای استحکام بتن ریزی کف سازه ها کاربرد فراوانی دارد.

استفاده در بتن ریزی دیوار ها هم بر اساس استاندارد ها از این میلگرد استفاده می شود و اگر استفاده دیگر از میلگرد های آج دار نام ببریم میتوان به تقویت فندانسیون و کف بتون نیز اشاره کرد.

 

میلگرد آجدار

 

میلگرد های آجدار چگونه ساخته می شوند؟

برای تولید میلگرد ها به طور معمول از نورد گرم استفاده می شود. شمش های فولادی با استفاده از سوخت های مازوت یا کوره ها در دمای 1100 درجه به حالت مذاب در می آیند و با استفاده از جک های هیدرولیکی که در کارخانه ها موجود هستند به سمت کوره هدایت می شوند وبرای نورد آماده می شوند.

با استفاده از غلطک های موجود در کارخانه و عملیات کشش و فشار موجب رسیدن فولاد به قطر استاندارد برای استفاده در ساختمان می شوند وبعد از مرحله ی نورد این نوع فولاد برای آج زنی به قسمت دیگر هدایت می شود که میلگرد آج دار a2 در همان لحظه آجدار می شود اما بقیه ی میلگرد ها پس از سرد شدن شکل می گیرند.

سخن پایانی

میلگرد های آجدار انواع مختلفی دارند که a2 که در ساختمان سازی نیز بسیار پرکاربرد است و یکی از آن هاست. میلگرد های آجدار علاوه بر استفاده در ساختمان در کف بتن های سازه و فوندانسیون دیواره های سازه نیز استفاده می شود که این سطح آجدار بر اساس قطر میلگرد انواع مختلفی دارد که تفاوت آن ها در استحکام ومقاومت آن ها می باشد.

میلگرد های آجدار در کار خانه ها با استفاده از حرارت بالا به میلگرد های استاندارد تبدیل می شوند و پس از سرد شدن شکل آجدار روی آن ها قرار می گیرد. برای بررسی قیمت انواع میلگرد ساختمانی و نیز خرید میلگرد از کارخانه و یا سایر استان ها و اطلاع از قیمت روز میلگردها در سایزهای مختلف همچون قیمت هر کیلو میلگرد22،قیمت هر کیلو میلگرد8 و قیمت میلگرد 10 ساده با کارشناسان مجرب ما در مجموعه آهن هایپر در ارتباط باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

کاربرد میلگرد در سازه چیست؟

تفاوت میلگرد ساده و آجدار

https://ahanhyper.com//?p=19659

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *