امروز : یکشنبه 24 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

تفاوت میلگرد ساده و آجدار

میلگرد ها معمولا به دو صورت ساده و اج دار در بازار موجود می باشد. امروزه در صنعت ساختمان سازی این محصول کاربرد زیادی دارد و برای ساخت بتن نیز از این محصول استفاده می شود. در ادامه این مطلب قصد داریم تفاوت میلگرد ساده و آجدار را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

همانطور که ذکر شد میلگرد ها از پر کاربرد ترین مصالح فولادی در ساخت و ساز می باشد. همچنین در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد که هر میلگرد ساده و اجدار آن با دیگری متفاوت باشد. بهتر است بدانید میلگرد آجدار معمولاً به صورت شاخه و کلاف عرضه می شوند.

می توانید میلگرد ها را در نوع ساده و آجدار تهیه کنید. این دو میلگردها دارای تفاوت های قابل توجه با یکدیگر می باشند که بیشتر درباره جنس میلگرد ها، در روش تولید نورد و ویژگی های این محصول و … می باشد. شما تا حدود زیادی می توانید با مشاهده میلگرد ها تفاوت میلگرد های ساده و میلگرد آجدار را متوجه شوید.

 

میلگرد ساده

 

میلگرد ساده

میلگرد ها یک دایره با سطح مقطع صاف و یکنواخت است. معمولا میلگردهای ساده را در بازار به نام میلگرد A1 شناخته می شود. بهتر است بدانید این محصول معمولا از فولاد نرم ساخته شده و در ظاهر بدون آج است. معمولا در صنعت قالب سازی، بولت ها، پیچ ها، محصولات و تجهیزات قالب بندی و نما و … از میلگرد ساده استفاده می شود.

میلگرد آجدار

میلگردهای آجدار معمولاً بر روی سطح بدنه دارای شیار و برجستگی‌های می باشند که برای پیوند بهتر میلگرد به بتن مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است بدانید

میلگردهای آجدار معمولا در سه نوع میلگرد آجدار جناقی، میلگرد آجدار مارپیچی و همچنین میلگرد آجدار مرکب تولید و عرضه می‌شود.

 برآمدگی و فرورفتگی های موجود در میلگردهای آجدار باعث می شود تا در بتن درگیری بیشتر ایجاد شود. باعث استحکام و چسبندگی بیشتر بین میلگرد و بتن خواهد شد. میلگرد مقاطع با سطح دایره ای شکل می باشند که یکی از مصالح فولادی پر کاربرد در صنعت ساختمان سازی است.

 

 تفاوت میلگرد ساده و میلگرد آجدار  

 

تفاوت میلگرد ساده و میلگرد آجدار

 در این قسمت قصد داریم تمایز بین میلگرد ساده و آجدار را بیان کنیم.

تفاوت بر اساس شکل ظاهری

اولین تفاوتی که میلگرد های ساده و آجدار دارند این است که این دو محصول با یکدیگر از نظر ظاهری تفاوت دارد. اگر به میلگردهای اجدار و میلگرد ساده نگاه کنید مشاهده خواهد شد که نوع اجدار همانطور که ذکر شد دارای برجستگی و ناهمواری های بر روی سطح بدنه به صورت مارپیچ و یکنواخت می باشد. میلگردهای ساده نیز به مقطعی گفته می‌شود که دارای سطح صاف و بدون هیچگونه آج می باشد.

تفاوت بر اساس سایز

یکی دیگر از تفاوت میلگرد ساده و آجدار؛ سایز میلگرد می باشد. بهتر است بدانید سایز میلگرد در واقع به قطر آن گفته می شود که در معرض آن بلافاصله پس از کلمه میلگرد قرار خواهد گرفت. میلگردهای ساده و اجدار معمولاً دارای محدودیت‌هایی در سایز می باشد.

میلگردهای آجدار که در دو نوع کلاف و شاخه وجود دارد. این محصول در سایز‌های ۵.۵ تا ۴۰ میلیمتر تولید و روانه بازار می شود. میلگرد های ساده نیز در سایزهای ۵.۵ تا ۲۰ میلیمتر در بازار موجود می باشد.

تفاوت بر اساس روش تولید

روش تولید میلگرد های ساده و آجدار تا مراحلی مشابه یکدیگر می باشد و اما پس از آن متفاوت خواهد بود. بهتر است بدانید میلگردها با فرآیند نورد گرم تولید می شوند. به مواد اولیه آن ها یعنی شمش های فولادی بر اثر حرارت ذوب شده و توسط دستگاهی برای نورد آماده خواهد شد.

 در آن قطعه هایی که تعبیه شده اند طی فشار و کشش برای رسیدن به میلگرد فولاد یعنی همون پروفیل خواهد شد. بهتر است بدانید تولید میلگرد آجدار نیز مانند میلگرد ساده است. تنها تفاوتی که دارند این است که معمولاً در زمان شکل دهی میلگرد آجدار از قالب های مخصوصی برای آجدار کردن این میلگردها استفاده می شود.

تفاوت بر اساس کاربرد

یکی دیگر از تفاوت های بسیار مهم میلگردها؛ کاربرد آن ها می باشد. از میلگردهای ساده معمولاً برای پروژه های صنعتی استفاده می شود از این رو توسط شرکت‌های بزرگ و صنعتی معمولا میلگردهای ساده خریداری خواهد شد.

 اما میلگردهای آجدار بیشتر برای ساخت سازه های مسکونی می باشد که به عنوان خاموت در پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد. از مواردی که نیاز به شکلی دیگر می‌باشد چون کاربرد تیر و ستون و دیوار برشی و همه ساخت و ساز در مناطق زلزله و .. از میلگرد آجدار استفاده خواهد شد.

 

 تفاوت میلگرد ساده و ارزان از نظر قیمت

 

 تفاوت میلگرد ساده و ارزان از نظر قیمت

یکی از فاکتورهای بسیار مهم که بر قیمت میلگرد های ساده و اجدار تاثیرگذار می‌باشد؛ قیمت شمش آهن در بازار است.

فاکتور های دیگری مانند شرایط اقتصادی، سیاسی، نرخ ارز، نوسانات بازار آهن و همچنین میزان تقاضا و … از جمله مواردی می باشد که بر قیمت محصولات تأثیر بالایی دارد. اما صرف نظر از فاکتورهای ذکر شده می توان گفت در یک سطح مقطع مساوی قیمت میلگرد آجدار معمولاً بسیار بالاتر از میلگرد ساده می باشد.

بهترین راه حل برای اطلاع از قیمت این محصولات برقراری ارتباط با شرکت هایی می باشد که نسبت به قیمت به روز آهن آلات آگاهی دارد. مشاوران و متخصصین آهن هایپر آماده اند تا به صورت کاملاً رایگان مشاوره های لازم را در زمینه خرید میلگرد های ساده و آجدار در اختیار شما بازدیدکنندگان گرامی قرار دهند. همچنین می توانید جهت اطلاع از قیمت به روز انواع میلگرد ها به سایت https://ahanhyper.com/ مراجعه نمایید.

مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده و عرضه کننده انواع میلگرد های ساده و آجدار می باشد. شما بازدیدکنندگان گرامی می توانید جهت تهیه و خرید انواع میلگرد ها در کاربرد های مختلف از جمله ساخت و ساز و صنایع دیگر به وب سایت https://ahanhyper.com/ مراجعه نمایید. این محصولات را با کیفیت بالا تهیه کرده و از آن بهره مند شوید.

 

 تفاوت میلگرد ساده و ارزان از نظر قیمت

 

 مجموعه آهن هایپر همواره در تلاش است تا محصولاتی را عرضه کند که توسط کارخانه های معتبر و شناخته شده تولید و طراحی شوند. این محصولات از کیفیت بالایی برخوردار می باشند. با اطمینان خاطر می توانید مقاطع فولادی را با کیفیت بالا و همچنین از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه تهیه نمایید.

برای خرید انواع میلگرد به وب سایت آهن هایپر https://ahanhyper.com/ مراجعه نمایید. در این سایت انواع مقاطع فولادی نظیر نبشی، پروفیل های ساختمانی، ورق ها و.. به فروش می رسند. به هر حال خرید انواع میلگرد از جمله میلگرد 32، میلگرد ۱۸، میلگرد A4 از این سایت می تواند شما را با خرید هوشمندانه تری نیز رو به رو کند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات میلگرد:

کاربرد میلگرد آجدار

کاربرد میلگرد ساده

میلگرد ساده A1 (داکتیل) و کاربردهای آن

https://ahanhyper.com//?p=16103

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *