امروز : شنبه 13 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد تیرآهن چیست ؟

بدون شک یکی از مهم ترین تجهیزاتی که در ساختمان سازی به کار برده می شود تیرآهن می باشد. تیرآهن انواع متنوعی دارد که هر یک از آنها را باید از نظر ساختار و اندازه مورد بررسی قرار دهید و سپس یکی را که مناسب ساختمان تان می باشد خریداری کنید. کاربرد تیرآهن متنوع است که هر یک از کاربردهای آن را شما باید به خوبی بشناسید.

در صورتی که شما به صورت گسترده ساختمان سازی انجام می دهید باید تعداد زیادی تیرآهن را خریداری نمایید. بسیاری از خریداران زمان خرید تیرآهن به قیمت تیرآهن توجه زیادی می نمایند که باید به خوبی بدانند جدا از مسئله قیمت ابتدا مسئله کیفیت و همچنین مناسب بودن تیرآهن برای ساختمان سازی اهمیت دارد.

کارخانه ‌های متعددی امروزه تولید تیرآهن را بر عهده دارند که شما می توانید یکی از تیرآهن های کارخانه های معتبر را خریداری نمایید. کاربرد تیرآهن را اگر به خوبی بشناسید می ‌توانید در بخش های متنوع ساختمان سازی از این تجهیزات ساختمان سازی استفاده نمایید.

تیرآهن وزن ساختمان را تحمل می کند و استحکام ساختمان را تا حد زیادی افزایش می دهد. برخی از مهم ترین کاربرد هایی که تیرآهن دارد را در ادامه معرفی می کنیم تا شما اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید.

 

کاربرد تیرآهن چیست ؟

معرفی کاربرد تیرآهن

برخی از مهم ترین مواردی که مربوط به کاربرد تیرآهن می باشد و کاربردهای متنوع آن را نشان می دهد عبارت است از :

  1. تیرآهن برای اسکلت سازه فولادی :

هر یک از انواع ساختمان سازی هایی که شما انجام می دهید باید اسکلت بندی مقاومی داشته باشند. اسکلت بندی مقاوم و مستحکم ساختمان ها با استفاده از تیرآهن انجام می‌ شود.

تیرآهن هایی که برای اسکلت سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند در ۴ اندازه متفاوت و استاندارد هستند. تیرآهن های بال پهن، تیرآهن های اروپایی، تیرآهن های های نیمه پهن و تیر آهن های لانه زنبوری از جمله مهم‌ترین نمونه ‌های تیرآهن اسکلت سازه فولادی به شمار می ‌روند.

  1. تیرآهن برای کفی ستون :

یکی دیگر از کاربردهای تیرآهن این است که از آن برای کفی ستون استفاده می ‌کنند. از تیرآهن ها به عنوان صفحات مستحکم برای کفی ستون استفاده می نمایند که ضخامت های مختلفی دارد. استفاده کردن از تیرآهن برای پرچ کاری و سوراخکاری نیز کاربرد زیادی دارد.

تیرآهن هایی که برای کفی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند اتصال نبشی به ستون را به بهترین نحو ممکن انجام می‌ دهند. قابلیت برش کاری و جوش در این تیرآهن ها بسیار بالا است.

  1. برای اجرای ستون :

یکی دیگر از کاربردهای تیرآهن این است که برای طراحی ستون ساختمان از آن استفاده می‌ کنند. در صورتی که تیرآهن تعداد زیادی داشته باشد از آن به عنوان ستون های مستحکم استفاده می کنند.

اگر ساختمان شما بیشتر از یک طرفه باشد می توانید از تیرآهن عنوان یک سطح یکپارچه استفاده کنید. طول تیرآهن باید به اندازه‌ ای باشد که سقف طبقه بالا برود و ستون طبقه بعدی به آن متصل شود.

  1. برای نصب و اتصال شاه تیر :

هر یک از اعضای افقی سازه فولادی را به نام تیر می‌ شناسند .ستون ها برای اینکه شاه تیر را به یکدیگر وصل کنند مورد استفاده قرار می ‌گیرند. اتصال انواع ستون به یکدیگر با استفاده از شاه تیر انجام می‌ شود. در این روش تیرهای میانه هر یک از طبقه های ساختمانی نگهداری خواهد شد. توجه داشته باشید که تیرهای اصلی در این روش به عنوان شاه تیر باید نصب اصولی داشته باشند.

  1. برای طراحی خرپا :

یکی از مدل ‌های تیرآهن که کاربرد زیادی دارد تیرآهن خرپا می باشد. از این تیرآهن برای ساخت و طراحی خرپا استفاده می ‌کنند. تیرهای تراس را با استفاده از تیرآهن خرپا تولید می‌ نمایند.

تیرآهن های خرپا بر خلاف این مسئله که ساختارشان پیچیده می باشد برای هر یک از سیستم های ساختمان سازی سازگاری بالایی دارند. این تیرآهن ها بسیار متنوع هستند. هر یک از تیرآهن های خرپا را شما می توانید در انواع ساختمان ها مورد استفاده قرار دهید.

 

کاربرد تیرآهن چیست ؟

  1. برای پایه های کرومیت :

تیرآهن های باریک کرومیت از جمله تیرآهن هایی هستند که طول آنها بلند می باشد و به همین دلیل به تیرآهن باریک معروف شده اند. تیرآهن های باریک کرامیک سطح نشیمنگاه را به بهترین نحو ممکن طراحی می کنند.

نصب تیرآهن های کرومیت بر اساس استانداردهای ساختمان سازی می باشد و به صورت اصولی روی ساختمان ها نصب می گردد. کاربرد تیرآهن کرومیت در ساختمان سازی زیاد است.

  1. برای نصب تیرک میانی :

تیرک های میانی را به عنوان یکی از مهمترین اجزای ساختمانی مورد استفاده قرار می دهند. توجه داشته باشید که یکی از مهم‌ترین کاربردهای تیرآهن این است که وزن ساختمان را به خوبی تحمل کند. تحمل کردن وزن ساختمان اگر به درستی انجام نشود سازه ساختمانی بعد از مدتی دچار ایراد می گردد.

تیرک های ساختمان سازی کمک می کنند که هر یک از شاه تیرها وزنشان به ستون انتقال داده شود. در این صورت نیروی تیرک عمودی به تیرآهن انتقال پیدا خواهد کرد.

 همچنین شما عزیزان جهت تهیه و خرید انواع تیرآهن نیز کافیست از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمایید. در نظر داشته باشید که مجموعه آهن هایپر علاوه بر انواع تیرآهن جهت عرضه و انواع محصولات فولادی دیگری همچون میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … نیز فعالیت دارد. این مقاطع از مواد اولیه و متریال با کیفیت توسط برترین تولیدکنندگان داخلی و خارجی ساخته شده که شما با اطمینان خاطر می توانید این محصول را تهیه کرده و در کاربردهای مد نظر خود از آن بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

میزان هزینه حمل و نقل تیرآهن چقدر است؟

هزینه حمل و نقل با توجه به فاصله شهرمحل تخلیه از محل بارگیری می باشد و با توجه به تعرفه باربری محاسبه می شود.

از مزایای استفاده از تیرآهن درون سازه چه می توان گفت؟

امکان توسعه سازه پس از اتمام آن - اتصال چندین قطعه در سازه - امکان استفاده از تیرآهن در ارتفاعات- وجود قطعات و اجزای لازم به‌صورت پیش‌ساخته در بازار

کاربرد تیرآهن در اسکلت سازه فولادی چیست؟

در ساختمان‌سازی می‌توان برای مقاوم‌سازی ساختمان با توجه به نقشه، طراحی و محاسبات طراح ساختمان از هر یک از 4 نوع تیرآهنی که در بالا به آن اشاره شد در اسکلت سازه فولادی استفاده کرد.

مقالات مرتبط:

کاربردهای تیرآهن ۱۶ چیست؟

کاربرد تیرآهن در ساختمان سازی + بررسی مهم ترین موارد کاربرد تیرآهن

کاربرد تیرآهن لانه زنبوری چیست ؟

کاربردهای تیرآهن ۲۲ چیست؟

کاربردهای تیرآهن ۲۷ چیست؟

https://ahanhyper.com//?p=11633

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *