امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

چگونه میلگرد تقلبی از اصل تشخیص دهیم؟

چگونه میلگرد تقلبی از اصل تشخیص دهیم؟ اگر شما به میلگرد دقت کنید متوجه پلاک نصب شده بر روی آن می شوید، بنابراین یکی از راحت ترین روش های شناخت میلگرد تقلبی و اصل این است که پلاک نشده را پیدا کنید.

شما می توانید پلاک ها را در جنس های فلزی و ورق بر روی میلگرد ها مشاهده نمایید که در آن اطلاعاتی راجع به هویت میلگرد وجود دارد که می توان از کد شمش استفاده شده، طول و اندازه میلگرد و غیره درج شده است که اگر شما به پلاک میلگرد دقت کنید می توانید تمام اطلاعات گفته شده را مشاهده کنید. علاوه بر پلاک شناسایی، روش های دیگری هم برای تشخیص اصل بودن میلگرد وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

روش های تشخیص میلگرد اصل و تقلبی‌:

  • وزن میلگرد را با جدول استاندارد وزن میلگرد مقایسه کنید.

اولین روش تشخیص میلگرد اصل از تقلبی مراجعه به جدول اشتال است. برای مقایسه وزن میلگرد باید به جدول اشتال مراجعه کنید تا از کیفیت و اصل بودن میلگرد مطمئن شوید. وزن میلگرد خود را با جدول اشتال مقایسه کنید اگر وزن میلگرد ها با جدول اشتال اختلاف زیادی داشت، میلگردی که خریداری کرده اید تقلبی است اما اگر اختلاف نداشت میلگرد اصل است.

زیرا کارخانه های تولیدی میلگرد مطابق با استاندارد و جدول اشتال میلگرد ها را تولید می کنند. مطمئنا اولویت همه خریداران در خرید میلگرد، کیفیت میلگرد می باشد و قیمت اولویت بعدی است. البته به این نکته توجه کنید که میلگرد های که اصل هستند طول استانداری دارند.

وزن میلگرد را با جدول استاندارد وزن میلگرد مقایسه کنید.

  • به رنگ میلگرد دقت کنید.

راه حل دوم برای تشخیص میلگرد اصل از تقلبی این است که شما رنگ میلگردی که قرار است خریداری کنید با میلگرد اصل مقایسه کنید. میلگرد های اصل رنگ مشکی مایل به تیره دارند و اگر میلگرد ای که قرار است خریداری کنید رنگ آن مشکی نیست آن میلگرد تقلبی است و اگر رنگ آن مشکی باشد میلگرد اصل می باشد.

البته فقط به تشخیص رنگ افاقه نکنید و به سراغ راه های دیگر هم بروید. بعضاً ممکن است میلگرد ها در تماس با رطوبت زنگ بزنند زیرا میلگرد ها از شمش های فولادی و ورق های فولادی تولید شده اند.

  • از کارخانه تولیدی گواهی کنترل کیفیت بگیرید.

اگر شما میلگرد اصل خریداری کرده باشید کارخانه تولیدی به شما یک گواهی کنترل کیفیت می دهد، اما اگر میلگردی خریداری کردید و گواهی کنترل کیفیت ندارد باید از کارخانه تولیدی میلگرد درخواست کنید به شما گواهی کنترل کیفیت میلگرد های خریداری شده را بدهند یا اگر از فروشنده خریداری کرده اید می توانید برای کنترل کیفیت را از وی دریافت کنید

  • بررسی علائم اختصاری بر روی میلگرد ها

تمام کارخانه های تولیدی در هنگام تولید محصولات خود یک علامت اختصاری بر روی آن ها ایجاد می کنند تا با این علامت نشان دهند میلگرد های تولید شده از آن آنهاست. شما با بررسی علائم اختصاری میلگرد ها می توانید اصل بودن تقلبی بودن میلگرد را تشخیص دهید.

موارد موجود در گواهی کنترل کیفیت میلگرد

گواهینامه کنترل کیفیت میلگرد یک برگه ای است که تمام اطلاعات تولیدی میلگرد در آن درج شده است. تمام مواد شیمیایی استفاده شده در تولید میلگرد مانند گوگرد، کروم، کربن، سیلیسیم، فسفر، نیکل در گواهینامه کنترل کیفیت اندازه گیری شده است.

کارخانه های تولیدی مطابق با آیین نامه ملی کشور پس از تولید محصولات خود، بر روی محصولات تولیدی آزمایش های کنترل کیفیت انجام می دهند تا کیفیت محصولات تولیدی سنجیده شود. یکی از مواردی که درون گواهینامه کنترل کیفیت درج شده است آزمایش های انجام شده بر روی میلگرد می باشد که شامل:

  • آزمایش کشش

در دستگاه کشش، میلگرد ها آزمایش می شوند و در آخر میزان کشش میلگرد اندازه گیری می شود.

کنترل کیفیت میلگرد

  • آزمایش تاشدگی میلگرد

در ابتدا میلگرد را خم می کنند و بر روی آن آب جوش می ریزند، سپس میلگرد را صاف می کنند و اگر در این مرحله میلگرد آسیبی ندید از این مرحله با موفقیت می گذرد.

  • آزمون جوش پذیری

پس از طی کردن دو مرحله کشش و تاشدگی میلگرد در مرحله آزمایش جوش پذیری قرار می گیرد که اگر دو مرحله قبلی با موفقیت طی شد میلگردها مورد تایید واحد کنترل قرار می گیرند.

همچنین استحکام، اطلاعاتی راجع به وزن میلگرد و طول میلگرد، آزمون های کوانتومتری، مشخصات دقیق گواهینامه و غیره در داخل گواهینامه کنترل کیفیت درج شده است که شما می توانید از اصل بودن و مقاوم بودن میلگرد اطمینان حاصل کنید.

پلاک شناسایی میلگرد چیست؟

شناسایی میلگرد تولدی از راه های مختلفی وجود دارد اما اولین و راحت ترین راه برای شناسایی میلگرد ها میلگرد تقلبی و اصل پلاک شناسایی میلگرد است. پلاک شناسایی میلگرد یک ورق یا ورق فلزی است که بر روی میلگرد ها متصل شده است.

پلاک شناسایی میلگرد اطلاعات مختصر و مفیدی از میلگردها ارائه می دهد که شامل، آدرس دقیق کارخانه تولیدی میلگرد، طول و اندازه دقیق میلگرد ها، وزن بسته و شماره شناسایی، تاریخ دقیق تولید میلگرد و غیره بر روی این پلاک شناسایی درج شده است.

خریداران قبل از خرید انواع میلگرد می توانند پلاک شناسایی محصول مورد نظر را بررسی نمایند و بعد از اطمینان یافتن از اصل بودن میلگرد اقدام به خرید آن کنند. توجه داشته باشید که اگر میلگردی تقلبی باشد بر روی آن پلاک شناسایی وجود ندارد.

 

پلاک شناسایی میلگرد چیست؟

 

سخن پایانی

در ابتدای این مطلب به این سوال رایج چگونه میلگرد تقلبی از اصل تشخیص دهیم؟ پاسخ دادیم. گفتیم که راه های متنوعی برای شناسایی میلگرد تقلبی و اصل وجود دارد که یکی از راه های شناسایی میلگرد پلاک و جدول اشتال است.

شما اگر بخواهید در بازار میلگرد خریداری کنید باید قبل از خریداری میلگرد از فروشنده اطلاعات کاملی راجع به میلگرد بخواهید. در ابتدا شما می توانید علائم موجود بر روی میلگرد ها را با دقت بررسی کنید تا متوجه شوید میلگرد، تولید کدام کارخانه است.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

میلگرد ها بر اساس چه چیزی شناسایی می شوند

نحوه خواندن میلگرد

 

https://ahanhyper.com//?p=19026

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *