امروز : سه‌شنبه 26 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

نحوه خواندن میلگرد

مصالح ساختمانی در دسته بندی های بسیار زیادی قرار داشته و می توانند برای شما ویژگی های خاصی را نیز داشته باشند. با استفاده از این محصولات می توانید در زمانی کم یک ساختمان بسیار مقاوم را بسازید. یکی از مهم ترین متریال های موجود در این دسته بندی ها مربوط به میلگرد می باشد. انواع و اقسام میلگرد در هر ساختمان به کار گرفته شده و دارای کاربرد های گسترده ای هستند.

یکی از مهم ترین نکات در این محصولات مربوط به شناسایی درست می باشد. برای هر قسمت از یک ساختمان باید از میلگرد های صحیح استفاده کنید. استفاده از این میلگرد ها می تواند به شما در حالت های مختلف کمک کرده و بالاترین کیفیت را در اختیار شما قرار دهد.

خواندن میلگرد می تواند به شما کمک کرده تا بهترین نمونه های موجود را در اختیار داشته باشید. باید با استفاده توجه به برخی از ویژگی های خاص در این محصولات بهترین انتخاب های خود را داشته باشید. کیفیت میلگرد ها را بر اساس بسیاری از شاخص ها و آزمایش ها تعیین می کنند.

تمامی کارخانجات و تولیدی های بزرگ برای شناسایی محصولات خود از علائم و نشانه های مختلف استفاده می کنند. به دلیل وجود این علائم و نشانه ها است که خواندن میلگرد اهمیت پیدا کرده است. باید دقت کنید که این محصولات با داشتن ویژگی های بسیار زیاد خود می توانند برای شما بسیار مفید به فایده باشند.

با استفاده از این علائم و نشانه ها می توانید به اطلاعات بسیار زیادی دسترسی داشته باشید. استفاده از نمونه های بسیار متنوع در این محصولات می تواند برای شما بسیار جذاب باشد. کارخانه های مختلف از جمله میلگرد ظفر بناب، میلگرد نیشابور، میلگرد تیکمه داش و … به خوبی بر روی محصولات خود اطلاعاتی مفید را درج می کنند. در ادامه نحوه خواندن میلگرد را در روش های مختلف شرح خواهیم داد.

 

نحوه خواندن میلگرد در برند های مختلف

 

نحوه خواندن میلگرد

نحوه خواندن میلگرد در برند های مختلف

خواندن میلگرد را می توان به شکل های بسیار متنوعی انجام داده و به خوبی از آن استفاده کرد. باید دقت داشته باشید که کیفیت در این محصولات می تواند برای شما ویژگی های بسیار خوبی را نیز داشته باشد. خواندن میلگرد در برند های مختلف ممکن است متفاوت باشد. برای خواندن میلگرد ها اصولا از یک استاندارد خاص استفاده می کنند. درک درست از تمامی علائم به کار رفته بر روی میلگرد ها می تواند در هنگام انتخاب و خرید بسیار مفید باشد.

در علامت گذاری های مختلف بر روی میلگرد ها می توان تعدادی از اطلاعات کلی را در اختیار داشته و به خوبی از آن ها استفاده کرد. هرچه کیفیت در این محصولات بالاتر باشد قطعا این علامت ها و نشانه ها بهتر دیده خواهند شد. به صورت کلی برای هر دسته ای از میلگرد ها یک پلاک را صادر می کنند که بسیاری از اطلاعات در آن ها درج شده است.

ممکن است بسیاری از این پلاک ها در هنگام جابجایی جدا شده و یا گم شوند. بنا به دلایل مختلف است که به این پلاک ها اکتفا نکرده و از حک کردن نام استفاده می کنند. حک کردن بر روی تمامی محصولات بهترین روش بوده و نه تنها در میلگرد بلکه در بسیاری از آهن آلات نیز می توان این روش را مشاهده کرد.

اینکه یک میلگرد برای کدام یک از کارخانه های موجود بوده و دارای چه مشخصاتی می باشد از این علائم قابل استخراج است. به صورت کلی کارخانه های مختلف یا از علامت های خاص و یا از حروف اختصاری برای نام گذاری استفاده می کنند. به صورت کلی از حروف لاتین کوچک و بزرگ و اعداد لاتین بر روی این محصولات استفاده می کنند. این اعداد نشان دهنده برخی از مشخصات فیزیکی محصول بوده و حروف به کار رفته نیز برای نشان دادن نام کارخانه و نوع میلگرد می باشند.

نحوه خواندن میلگرد در برند های مختلف

 

ترتیب نحوه خواندن میلگرد

برای اینکه با نحوه خواندن میلگرد ها آشنا شوید باید ابتدا ترتیب آن ها را بلد باشید. به صورت کلی این ترتیب در خواندن بسیار مهم می باشد. در اکثر نمونه های موجود می توان از جدول های راهنمای موجود به خوبی استفاده کرده و بالاترین دسترسی را مشاهده نمود. در خواندن میلگرد ها بعد از حروف اختصاری می توان دو حرف دیگر را نیز مشاهده نمود.

بعد از حروف اختصاری که مربوط به نام کارخانه می باشند می توان دو حرف لاتین دیگر را نیز مشاهده کرد که نشان دهنده برخی از اطلاعات هستند. اولین حرف بعد از نام اختصاری کارخانه مربوط به نوع آج می باشد. میلگرد های آجدار بیشترین کاربرد را در بازار دارند.

 طبق استاندارد های جدید و تعریف شده باید برای هر قسمت از ساختمان از یک نوع آج خاص استفاده شود. حال با توجه به این حرف می توانید نوع آج را تشخیص دهید. حرف لاتین بعدی در این میلگرد ها مربوط به روش تولید می باشد. برای تولید انواع میلگرد ها می توان روش های بسیار متنوعی را شرح داده و در اختیار داشت. توجه به این مشخصات می تواند برای شما ویژگی های بسیار زیادی را داشته باشد.

 دقت کنید که در این محصولات وجود این مشخصات ضروری بوده و عدم وجود این مشخصات به منزله غیر استاندارد بودن می باشد. بعد از این حروف می توان اعدادی را مشاهده کرد که می توانند سایز میلگرد را به راحتی بیان کنند. بعد از هر یک از علائم اختصاری نیز ممکن است اعدادی باشند این اعداد می توانند نشان دهنده نوع و یا کیفیت آن مشخصات باشند.

خواندن به کمک جدول های راهنما

 

خرید مقاطع فولادی

با توجه به تمامی این توضیحات در مورد نحوه خواندن میلگرد باید بدانید که خرید از مجموعه های باکیفیت در اولین اولویت می باشد. خرید از فروشگاه های معتبر می تواند برای شما بالاترین کیفیت را به وجود بیاورد. آهن هایپر با داشتن سابقه بسیار بالا در این زمینه توانسته به خوبی برای افراد و مجموعه های مختلف بهترین محصولات را آماده کند. قیمت پروفیل، قیمت میلگرد، قیمت تیرآهن، قیمت نبشی، قیمت روز آهن و … را می توانید از این فروشگاه به صورت روزانه نیز دریافت کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

انواع شماره میلگرد

https://ahanhyper.com//?p=39430

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *