امروز : دوشنبه 15 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

میلگرد ها بر اساس چه چیزی شناسایی می شوند

امروزه تشخیص استاندارد های موجود در مصالح و متریال های ساخت بسیار با اهمیت می باشد. باید به گونه ای مصالح ساختمانی را انتخاب کنید که علاوه بر کیفیت، بهترین کارایی را نیز داشته باشند. این سوال که میلگرد ها بر اساس چه چیزی شناسایی می شوند همیشه برای افراد و کارفرما ها پیش آمده است. در هر ساختمان، میلگرد به عنوان یکی از مهم ترین متریال ها شناخته می شود.

در ساختمان های بتنی می توان میلگرد را به عنوان یکی از متداول ترین مصالح معرفی نمود. برای شناسایی میلگرد های مختلف می توان از دسته بندی های بسیار زیادی استفاده کرد. از نوع آج تا سایز های مختلف می توان به راحتی از این محصولات به خوبی استفاده نمود. برای شناسایی میلگرد های مختلف ابتدا باید به پلان های طراحی توجه داشته باشید.

در پلان ها مقادیر مورد نیاز میلگرد به خوبی مشخص شده است. برای هر قسمت از سازه باید از میلگردی خاص استفاده کنید. میلگرد ها در دسته بندی های مختلف می توانند ویژگی های بسیار زیادی را برای شما داشته باشند. در گرید های مختلف، این محصولات دارای ویژگی های خاص بوده و نمی توان آن ها را به جای یکدیگر مورد استفاده قرار داد. برای شناسایی میلگرد های مورد نیاز هر بخش باید از این دسته بندی ها به خوبی استفاده شود.

در ساختمان های مختلف باید خم های گوناگون را ایجاد کرد. یکی از بخش های بسیار مهم برای شناسایی میلگرد ها مربوط به قطر های مختلف می باشد. باید در نظر داشت که قطر و وزن میلگرد ها برای شناسایی باید در رنجی مشخص قرار داشته باشند. یکی از مهم ترین بخش های این محصولات مربوط به استانداردهای موجود می باشد. در تمامی میلگرد ها باید به این استاندارد ها توجه داشته و به صورت کلی آن ها را مورد بررسی قرار داد. کارخانه های مختلف و معتبر در وزن های مناسب بهترین کیفیت را ارائه می کنند.

 

دسته بندی میلگردها

 

میلگرد ها بر اساس چه چیزی شناسایی می شوند و در چه دسته هایی قرار می گیرند

میلگرد ها بر اساس استاندارد و آنالیز های جدید و قدیم شناسایی شده و در چهار دسته کلی قرار می گیرند. برای اینکه بدانید میلگرد ها بر اساس چه چیزی شناسایی می شوند باید ابتدا با دسته بندی های این محصولات آشنا شوید که در ادامه آن ها را برای شما شرح خواهیم داد. به صورت کلی می توان میلگرد ها را در 4 دسته قرار داد که با نام های زیر معروف می باشند.

  • A1
  • A2
  • A3
  • A4

این نام گذاری ها در گذشته مورد استفاده قرار می گرفتند اما امروزه نیز بسیاری از افراد و مجموعه ها هنوز هم از این شاخص ها استفاده می کنند. امروزه برای راحتی بالاتر و سرعت عمل در انتخاب از نام های دیگری استفاده می کنند که می توان آن ها را به صورت زیر نام برد.

  • میلگرد ساده
  • میلگرد آجدار مارپیچ
  • آجدار جناقی
  • آجدار مرکب

در تمامی این نمونه ها می توان ویژگی های بسیار متفاوتی را مشاهده کرد. به عنوان مثال برای خاموت ها از میلگرد های A2 استفاده می کنند که امروزه با نام آجدار مارپیچ نیز معرفی می شود. هرچه با دقت و شناسایی بهتر این محصولات را انتخاب کنید می توانید ساده تر و راحت تر از آن ها استفاده کنید. با شناخت این استاندارد ها می توانید نمونه های مناسب را انتخاب کرده و از ضررهای احتمالی نیز جلوگیری کنید.

یکی از مباحث بسیار مهم در این محصولات مربوط به ایجاد مقاومت در سازه ها می باشد که با انتخاب های درست و به جا می توانید بالاترین استحکام را ایجاد کنید. در قوانین و مقررات ملی ساختمان نیز ذکر شده است که در قسمت های مختلف بنا باید از محصولاتی مناسب و با کیفیت استفاده شود.

 

خرید میلگرد بعد از شناسایی درست

 

خرید میلگرد بعد از شناسایی درست

اینکه چگونه میلگرد ها شناسایی می شوند و اینکه در این شناسایی کدام بخش ها با اهمیت تر می باشند را برای شما شرح دادیم. حال باید در هنگام خرید نیز شناسایی درستی را از این محصولات داشته باشید تا بالاترین مقاومت در سازه شما ایجاد شود. برای خرید این محصولات می توان راه های بسیار زیادی را بیان داشت. برای شناسایی میلگرد کارخانه های مختلف می توان راه حل های متنوعی را شرح داد. اصولا تمامی کارخانه های موجود برای معرفی محصولات خود از روش حک کردن نام استفاده می کنند.

این کارخانه ها بر روی تمامی میلگرد ها با علائم اختصاری، نام برند خود را حک می کنند. میلگرد ظفر بناب، میلگرد تیکمه داش، میلگرد نیشابور و … از جمله محصولاتی می باشند که برای شناسایی آن ها می توانید از این علائم اختصاری کمک بگیرید. برای خرید این محصولات می توانید از مجموعه آهن هایپر استفاده کنید. در این مجموعه محصولات متنوع آهن آلات وجود داشته و با شرایط متنوع به شما عرضه می شوند. در این مجموعه علاوه میلگرد، شما می توانید محصولات متنوع دیگری از جمله ورق استیل، ورق قطعات، ورق سیاه، تیرآهن نرمال، انواع نبشی، هاش و … را به راحتی خریداری کنید.

در آهن هایپر یکی از خدمات بسیار جذاب اعلام قیمت پروفیل، قیمت میلگرد، قیمت تیرآهن، قیمت نبشی، قیمت روز آهن و … به صورت دقیق و به روز می باشد. آگاهی از قیمت های متنوع می تواند به شما در حالت های مختلف کمک کند. در انتخاب درست این محصولات یکی از شاخص های بسیار با اهمیت مربوط به وزن و قطر می باشد. یک میلگرد استاندارد باید در اندازه های مشخص یک وزن خاص را داشته باشد. تشخیص وزن میلگرد کمی سخت می باشد اما می توان با روش های مختلف قطر را اندازه گیری نمود. استفاده از ابزار و وسایل اندازه گیری بهترین راه برای شناسایی میلگرد با کیفیت می باشد.

جمع بندی

به صورت کلی می توان بیان داشت که برای شناسایی میلگرد ها، شاخص های مختلف می توانند به شما کمک کنند. در نظر داشته باشید که شناسایی یک میلگرد مناسب می تواند به شما در حالت های مختلف کمک کند. هرچه کیفیت در این محصولات بالاتر باشد می توانید راحت تر از آن ها استفاده کنید. گرید بندی های موجود با توجه به نوع آج ها نیز می تواند برای ایجاد مقاومت بیشتر در بتن ها بسیار موثر باشد. میزان شکنندگی این محصولات در حالت های مختلف نیز بر اساس گرید بندی های استاندارد تعیین می شود.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

علامت اختصاری حک شده بر روی میلگرد

چگونه میلگرد تقلبی از اصل تشخیص دهیم؟

تفاوت میلگرد A1 A2 A3 A4 و مشخصات مکانیکی و کاربرد آن ها

https://ahanhyper.com//?p=36477

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *