امروز : دوشنبه 25 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

پروفیل عرضی خیابانی

بهتر است بدانید که در کارهای مهندسی از جمله جاده سازی، کانال کشی و … پروفیل عرضی خیابانی بسیار کاربرد دارد؛ چرا که در این موارد و کارهای عمومی مهندسی باند یا خیابان نسبتاً عریضی در نظر گرفته شود. در نظر داشته باشید که برای تهیه پروفیل عرضی باید کار را در دو مرحله انجام دهید. اهمیت کار بسیار بالا بوده و باید حتما توسط افراد متخصص انجام شود. در ادامه مراحل این پروفیل را ذکر می کنیم.

مراحل تهیه پروفیل عرضی

مرحله اول: کار صحرایی می باشد که این کار خود شامل چندین مرحله است. در مرحله اول باید عمود از مسیر تعیین شب ها در باند مورد نظر در امتداد اصلی عمود شده و فاصله طرفین تا میخ مرکزی اندازه گیری شود. در نظر داشته باشید که هر پروفیل عرضی خیابانی معمولاً نقطه معلوم که از ان شروع شود همان میخ مرکزی می باشد. معمولاً در پروفیل طولی استفاده این میخ مرکزی مشخص می شود.

برای مناطقی که دارای شیب عرض بسیاری هستند معمولاً می‌توانید از پروفیل عرضی که از شمش تراز شده استفاده نمایید.

مرحله دوم: مرحله دوم کار دفتری می باشد که در اینجا ابتدا محاسباتی که به رسم پروفیل مربوط است را شما باید با توجه به ارتفاعات محاسبه نمایید. در این محاسبات باید مقیاس معلوم فاصله های نقاط نسبت به میخ مرکزی، ارتفاع پروژه از جاده یا کانال مورد نظر و … را در نظر بگیرید.

سپس باید بر روی کاغذ میلیمتری پروفیل عرضی خیابانی را به همراه پروفیل طولی رسم کنید. نکته بسیار مهمی که باید مدنظر قرار دهید این است که مقیاس پروفیل عرضی بر روی دستگاه دکارتی در هر دو محور به صورت موازی مساوی باید در نظر گرفته شود. این مقیاس در حدود 1/100- 1/500 در حال تغییر می باشد که معمولا آن را به میزان ۲۰۰.۱ انتخاب خواهند کرد.

معرفی فروشگاه آهن هایپر

مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد. شما عزیزان تمامی مقاطع فولادی از جمله میلگرد، تیر آهن، ناودانی و نبشی، انواع پروفیل ها و … را می‌توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ تهیه نمایید. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید؛ از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

پروفیل upvc چیست؟

پروفیل زد چیست؟

پروفیل آبرو چیست؟

https://ahanhyper.com//?p=25804

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *