امروز : دوشنبه 15 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

پروفیل آبرو چیست؟

ممکن است شما بدانید پروفیل آبرو چیست؟ و یا آن را از نزدیک مشاهده کرده باشید. پروفیل ها لوازمی می باشند که از آنها برای تولید و ساخت درب و پنجره های مختلف استفاده می شود. ولی تولید هر یک از انواع پروفیل برای ساختن تجهیزات مختلف به شکلی ویژه انجام می شود.

پروفیل به صورت های گوناگون از جمله پروفیل نبشی، درز انبساط، نوار کج و موارد دیگر تولید می گردد. نوع پروفیل آبرو که برای تولید ناودان مورد استفاده قرار می گیرد دارای طراحی معینی می باشد.

لازم به ذکر است که این نوع پروفیل ها در بسیاری از موارد بر روی سقف های دارای شیب یا شیروانی ها گذاشته می شوند و منجر می گردد تا آب ها روی چنین سطحی با حرکت پروفیل آبرو به طرف زمین کشانده و در مسیر خود ساکن شود. در ادامه می خواهیم به سوال پروفیل آبرو چیست دقیق تر پاسخ دهیم.

 

پروفیل آبرو

تعریف پروفیل آبرو

آیا می دانید پروفیل آبرو چیست؟ در صنعت ساختمان سازی انواع گوناگونی از لوازم به کار گرفته می شوند که هر یک از آنها عملکرد و کاربرد خاص خودشان را دارند. پروفیل آبرو به عنوان یکی از همین لوازم به شمار می آید که آن را برای ساخت یک مسیر حرکت کردن آب به طرف پایین یا همان ناودان به کار می برند.

به سوال پروفیل آبرو چیست؟ در حقیقت باید پاسخ داد که یکی از پرمصرف ترین مقاطع فولادی می باشد و جزء گروه پروفیل ها محسوب می شود ولی با پروفیل هایی که از آنها برای ساخت درب و پنجره و همچنین چهارچوب استفاده می شود کاملا متفاوت است. بیشتر در آب و هوای مرطوب کاربرد دارد. این محصول کاربردهای فراوانی همچون ساخت سقف های شیب دار و شیروانی ها دارد بنابراین برخوردار بودن آن از مقاومت بالا و خاصیت ضد زنگ اهمیت زیادی دارد.

انواع پروفیل آبرو

در بخش قبلی گفتیم که پروفیل آبرو چیست و اکنون می خواهیم انواع مختلف این محصول را مورد بررسی قرار دهیم. پروفیل های آبرو لندنی یکی از پرکاربردترین پروفیل ها می باشد و از آن برای پوشش دهی و همچنین سقف های بزرگ استفاده می شود. این پروفیل ها به اندازه 4 میلی متر ضخامت و 3 متر هم طول دارد.

خوردگی و پوسیدگی در مدت زمان طولانی جزء عیب اصلی و مهم پروفیل های آبرو لندنی محسوب می شود. پروفیل های آبرو جعبه ای نسبت به نوع لندنی از نظر شکل ظاهر زیبا می باشند و همین موضوع باعث شده است تا در سقف جاهایی از جمله رستوران ها به کار گرفته شود. پروفیل جعبه ای به اندازه نوع لندنی ضخامت دارد و همچنین باید گفته شود که پروفیل های جعبه ای نسبت به لندنی زیاد دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی شوند.

نحوه تولید پروفیل های آبرو

یکی دیگر از مواردی که باید در مطلب پروفیل آبرو چیست؟ بررسی کنیم نحوه تولید این محصول می باشد. از آنجایی که پروفیل های آبرو مدام با مایعات برخورد می کنند و در حقیقت تولید آنها به همین منظور انجام شده است به همین جهت باید به گونه ای ساخته شوند که در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت زیادی از خود نشان دهند.

برای اینکه مقاومت انواع مختلف این محصول افزایش پیدا کند شیوه های مختلفی موجود می باشد که گالوانیزاسیون کردن ورق های فولادی پروفیل به عنوان یک راهکار بسیار موثر و پرکاربرد به شمار می آید. از این رو، هنگامی که این پروفیل با رطوبت و آب تماس پیدا می کند دچار خوردگی و زنگ زدگی می گردد و قادر است برای یک دوره زمانی طولانی عمر کند. پس پروفیل آبرو را بیشتر با ورق گالوانیزه می سازند.

کاربردهای پروفیل آبرو

در پاسخ به سوال کاربرد پروفیل آبرو چیست؟ باید گفته شود که  یکی از مهمترین کاربردهای پروفیل آبرو معروف به ناودانی این است که در منطقه های بارانی برای سقف هایی که دارای شیب هستند با اندازه های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. از این محصول استفاده می شود تا آب برف یا باران را از روی سقف به زمین منتقل کند.

کاربرد پروفیل آبرو در ساختمان سازی بسیار زیاد می باشد و برای سقف های شیروانی و غیر شیروانی به کار گرفته می شود. استفاده از پروفیل آبرو روی ساندویچ پانل، در ساخت گلخانه، مرغداری و گاوداری نیز به عنوان کاربردهای دیگر آن به شمار می آید. برای ساختن درهای ام دی از این نوع پروفیل استفاده می کنند.

در جواب به سوال کاربرد پروفیل آبرو چیست؟ همچنین می توان ذکر کرد که آن را برای ساخت سقف انواع پارکینگ به کار می گیرند تا از نفوذ آب جلوگیری کند.

کاربردهای پروفیل آبرو

سخن پایانی

در مقاله پروفیل آبرو چیست؟ ذکر شد که این محصول دقیقا چه چیزی می باشد. پروفیل آبرو در صنعت ساختمان سازی به طور فراوان مورد استفاده قرار می گیرد و به طور معمول آن را برای سقف های شیب دار یا شیروانی ها به کار می گیرند. برای اینکه آب باران و برف از روی سقف به طرف زمین فرستاده شود از این نوع پروفیل استفاده خواهد شد تا هنگامی که رطوبت جمع می شود هیچ گونه آسیبی به سقف وارد نشود.

ساخت درهای ام دی اف و چوبی، نصب بر روی ساندویچ پانل ها، سقف پارکینگ، گاوداری، گلخانه، گاوداری و غیره به عنوان کاربردهای دیگر این کالا به شمار می آیند. اکنون که می دانید پروفیل آبرو چیست؟ اگر قصد دارید برای خرید آن اقدام نمایید باید بدانید که یک طرفه یا دوطرفه بودن پروفیل آبرو، ضخامت و طول آن قیمت نهایی محصول را تحت تاثیر قرار می دهند.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط :

فرآیند تولید مستقیم و غیرمستقیم پروفیل

عوامل موثر در قیمت پروفیل کدام است ؟

https://ahanhyper.com//?p=13861

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *