امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

نبشی آلومینیومی چیست؟ + بررسی انواع و کاربردهای آن

نبشی آلومینیومی از جمله پروفیل ها و آلیاژهای پرکاربرد تولید شده از جنس آلومینیوم می باشد. استفاده در حوزه و صنایع ساخت و ساز، از مهم ترین موارد کاربرد نبشی های آلومینیومی به شمار می رود.

گفتنی است آلومینیوم از عناصر شیمیایی پرکاربرد و پراستفاده در صنایع مختلف محسوب می گردد. شناسایی این عنصر با نماد AL صورت می گیرد. نرم و حالت پذیر بودن و برخورداری از خاصیت چکش پذیری بسیار بالا، از ویژگی های مهم فلز آلومینیوم می باشد.

 

نبشی آلومینیومی چیست؟

مهم ترین مشخصات نبشی آلومینیومی چیست؟

نبشی آلومینیومی از مقاطع کاربردی و حائز اهمیت در حوزه ساخت و ساز و ساختمان سازی و بسیاری از صنایع به شمار می رود. فرآیند تولید و ساخت این محصول با استفاده از قالب های آلومینیوم صورت می گیرد.

باید خاطر نشان نمود که نبشی از جنس آلومینیوم، در میان انواع نبشی ها، بسیار پرکاربرد و پر مصرف می‌باشد. علاوه بر این، آلیاژ آلومینیوم از متریال کاربردی و کارآمد برای طراحی و ساخت پروفیل و مقاطع فولادی تلقی می گردد.

دوام و مقاومت بسیار بالا در برابر شکل پذیری و خوردگی، استحکام بالا در برابر عوامل خورنده و خاصیت چکش خواری را می توان از مهم ترین خصوصیات نبشی آلومینیوم برشمرد.

همچنین، برخورداری این محصول از تنوع وسیع و گسترده، کاربرد و استفاده قابل توجه و بالای نبشی مدل آلومینیومی را در صنایع مختلف، در پی‌ داشته است. برخورداری از وزن سبک و پایین، قابلیت حمل و جابجایی راحت و آسان نبشی های آلومینیومی را میسر ساخته است.

همچنین، این مدل از پروفیل های آلومینیومی برای جلوگیری از خوردگی و تقویت لبه ها، از بهترین گزینه ها محسوب می شوند. ضمنا، برخورداری از خاصیت غیر مغناطیسی، ضخامت کم، امکان بازیافت دوباره و مقاومت بسیار بالا در برابر فرآیندهای شیمیایی، از دیگر ویژگی های قابل توجه نبشی های آلومینیومی به حساب می آید.

همچنین، بهره‌مندی از قابلیت سوراخ کاری و جوش پذیری، این مدل پروفیل پرکاربرد را به یک گزینه مناسب برای اتصالات جوشی، تبدیل نموده است.

مشخصات فنی aluminum corner

نبشی آلومینیومی متناسب با نوع کاربری و نحوه استفاده در ضخامت های 2 تا 4 میلیمتر و ابعاد و اندازه های مختلف 30 الی 60 طراحی و به مرحله تولید می رسد. بر این اساس، نبشی مدل آلومینیومی سایز 30 و 40 در ابعاد 6000 در 7000، ضخامت 2 و وزن 2 تولید می شود.

نبشی سایز 50 در دو ضخامت 3 و 4 میلیمتر و در وزن های 5 و 6 و اندازه 6000 در 7000 طراحی می گردد. علاوه بر این، نبشی ساخته شده از جنس آلومینیوم دارای سایز 60 در وزن 5.5، ابعاد 6000 در 7000 و ضخامت 3 میلیمتر موجود می باشد.

گفتنی است که نبشی های آلومینیومی بر اساس شکل ظاهری در دو نوع نبشی ساده و نبشی دیواره دار یا لچکی دار، در سطح بازار به چشم می خورند.

نبشی های ساده، پروفیل های آلومینیومی رایج و متداول مورد استفاده می‌باشند. نبشی های دیواره دار در مجاورت بال های نبشی، دارای دو دیواره بوده و از ضخامت کمتری در مقایسه با مدل ساده برخوردار هستند.

 

نبشی آلومینیومی چیست؟

فرآیند تولید نبشی آلومینیوم

به طور کلی، نبشی آلومینیومی به دو روش فابریک و پرسی تهیه و تولید می شود. در روش فابریک، در وهله نخست اقدام به برش شمش های فولادی در مقطع و طول مشخص و معین نموده و سپس محصول را وارد کوره می کنند.

پس از ریختن شمش های فولادی در کوره، این محصولات با درجه دمای مشخصی حرارت داده می‌شوند. در ادامه، به علت عبور دادن شمش ها در قفسه های مختلف، موجب رسیدن این مقاطع به اندازه های مدنظر می‌شود.

در روش تولید پرسی در ابتدا فرم و شکل مشخصی به محصول داده می شود. در این روش پس از برش دادن ورق‌های رول شده، با استفاده از دستگاه پرس، به شکل و فرم نبشی تغییر حالت می دهند. همچنین، عدم به وجود آمدن درز بر روی سطح نبشی، از دیگر ویژگی های این روش به شمار می رود.

ناگفته نماند که برای برش آلیاژ آلومینیوم، روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. برش بوسیله اره سرد دیسکی، از روش های سریع و در عین حال دقیق در این زمینه محسوب می شود. برش توسط اره نواری، برشکاری پلاسما جت، برش به روش واتر جت، برش گیوتین و برشکاری لیزری، از دیگر روش های مورد استفاده می باشند.

نکات مهم در خرید نبشی آلومینیومی

نوع متریال و آلیاژهای استفاده شده، از مهم ترین نکات در خرید نبشی آلومینیوم به شمار می رود. همچنین، وزن و ابعاد و اندازه، نداشتن آثار پوسیدگی و زنگ زدگی و سطح کیفی ساخت را می توان از دیگر نکات مهم در این زمینه دانست.

استفاده در صنایع کابینت سازی، آب بندی درزها، متصل کردن ستون ها به پل ها، مهار خرپا و دیوار، استفاده در صنایع دریایی و هوایی، طراحی و ساخت انواع ماشین آلات و ساخت برج های عظیم، از دیگر موارد کاربرد نبشی‌های آلومینیومی قلمداد می گردد.  

برای خرید انواع میلگرد ما به شما وب سایت https://ahanhyper.com/ را پیشنهاد می دهیم. در این سایت کلیه مقاطع فولادی نظیر نبشی، پروفیل های ساختمانی، ورق ها و.. با قیمت مناسبو کیفیت عالی به فروش می رسند. به هر حال خرید انواع میلگرد از این سایت می تواند شما را با خرید هوشمندانه تری نیز رو به رو کند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط :

ویژگی مهم انواع نبشی

کاربرد نبشی + شرکت های تولید کننده نبشی

فرایند تولید نبشی

کارخانه‌ های تولیدکننده نبشی

https://ahanhyper.com//?p=4427

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *