امروز : چهارشنبه 10 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

فرایند تولید نبشی

اگر شما قصد خریداری نبشی را دارید باید به خوبی در مورد فرایند تولید نبشی اطلاعات بیشتری کسب کنید. در واقع شما باید به خوبی بدانید که قیمت نبشی ها به نوع ساخت و متریال هایی بستگی دارد که درون نبشی به کار رفته است.

شما برای اینکه بهترین نبشی را برای صنایع متنوع خود خریداری کنید باید به خوبی در مورد روش تولید آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. در مورد روش تولید انواع نبشی ها بهتر است که اطلاعات بیشتری کسب کنید تا مزیت ها و معایب نبشی ها را هم بشناسید.

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که تولید نبشی با توجه به نوع کاربردی که در سازه های متنوع دارد از هر نظر متفاوت خواهد بود. کاربرد نبشی در بخش های متنوع به خصوصیات مکانیکی نبشی ها بستگی دارد. تغییر در روش تولید نبشی ها به نوع کاربرد آن بستگی خواهد داشت.

اگر بخواهیم نبشی ها را از نظر تولید دسته بندی کنیم باید بدانید که تولید انواع نبشی ها به دو دسته تقسیم بندی می گردد. هر یک از دسته بندی های تولید انواع نبشی دارای مشخصات خاصی هستند و ساختار ویژه ای دارند. در ادامه این دو روش تولید کردن نبشی ها را برای شما بیان خواهیم کرد تا اطلاعات بیشتری در مورد این دو روش داشته باشید.

فرایند تولید نبشی

روش های تولید نبشی

فرایندی که مربوط به تولید نبشی ها می باشد و شما باید به خوبی آنها را بشناسید عبارت است از :

  1. تولید کردن نبشی فابریک :

تولید کردن نبشی با این روش با حرارت دادن شمش فلز انجام خواهد شد. بعد از اینکه شمش به درجه حرارت مناسب برسد آن را از چندین مرحله نورد عبور خواهند داد. زمانی که آن را از چندین مرحله نورد عبور دهند ضخامتش کمتر می شود و طول آن بیشتر می گردد. در مرحله انتهایی نورد شمش ذوب شده به شکل نبشی درمی آید.

محصولی که از این مراحل بگذرد برای ارسال به بازار آماده می شود. در این فرایند شما باید به خوبی بدانید که عوامل زیادی مانند سرعت و قدرت موتورها روی سرعت تولید انواع نبشی تاثیر دارد. در صورتی که سرعت و قدرت موتورها زیاد باشد باید بدانید که تولید انواع نبشی در کمترین زمان انجام می شود و کیفیت آنها هم افزایش پیدا خواهد کرد.

تولیدکنندگان نبشی برای اینکه مراحل تولید انواع نبشی را کاهش دهند از بهترین تجهیزات استفاده می کنند که قدرت و کیفیت بالایی داشته باشد.

  1. تولید کردن نبشی پرسی :

برای تولید نبشی از طریق روش پرسی باید پروفیل را با ضخامت متنوع برش دهند. قطعات برش خورده باید وارد دستگاه ویژه ای شوند تا پرس پروفیل آغاز شود. دستگاه رول فرمینگ یکی از مهمترین دستگاه هایی می باشد که باید در این روش مورد استفاده قرار بگیرد. زمانی که قطعات وارد این دستگاه شوند پرس می گردند و نبشی ها تولید می شوند.

دستگاه مورد نظر دارای قابلیت های متنوعی می باشد که هر یک از قابلیت های دستگاه را تولیدکنندگان به بهترین نحو ممکن مورد استفاده قرار می دهند. سرعت بالای این دستگاه موجب شده است که تولیدکنندگان در کمترین بازه زمانی بتوانند انواع نبشی ها را تولید کنند. سفارشات مشتریان با استفاده از این دستگاه در کمترین بازه زمانی و در حجم بالا انجام خواهد شد.

فرایند تولید نبشی

کدام روش تولید نبشی بهتر است ؟

هر یک از روش های مربوط به تولید نبشی مزیت ها و معایب خودشان را دارند. شما زمان خرید نبشی باید به خوبی روش تولید آن را بشناسید و مزیت ها و معایب آنها را تشخیص دهید که عبارت است از :

  1. نبشی های پرسی :

هزینه تولید انواع نبشی های پرسی بسیار مناسب و به صرفه می باشد. امکان تولید کردن نبشی های پرسی از فولاد ضد زنگ از دیگر مزیت های این روش می باشد.

البته که بسیاری از تولیدکنندگان هم با استفاده از گالوانیزه این نبشی ها را با استفاده از روش پرسی تولید می کنند. البته که باید بدانید یکی از معایب این روش کیفیت و دقت تولید پایین آن می باشد. محدودیت در عرض و طول نبشی های پرسی یکی از دیگر معایب این روش به شمار می رود که شما باید به خوبی آن را بشناسید.

  1. نبشی های فابریک :

کیفیت و دقت بالای نبشی های فابریک در تولید یکی از مهم ترین مزیت های این روش می باشد. عدم محدودیت در ضخامت و طول بال نبشی در این روش وجود دارد که به عنوان یک مزیت از آن نام می برند. عدم محدودیت در نوع فولاد به کار برده شده جهت تولید کردن نبشی در این روش وجود دارد.

امکان تولید کردن هر دو مدل نبشی بال نامساوی و مساوی در این روش وجود دارد. شما می توانید هر دو مدل نبشی تولید شده فابریک را خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید. هزینه تولید کردن نبشی با استفاده از این روش بالا است. بنابراین با قیمت بیشتری باید نبشی های فابریک را خریداری کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

کاربرد نبشی در اتصال پل به ستون

نبشی استنلس استیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ویژگی مهم انواع نبشی

کاربرد نبشی + شرکت های تولید کننده نبشی

https://ahanhyper.com//?p=11332

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *