امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

فرایند تولید کابل

هر یک از تولیدکنندگانی که در زمینه فرایند تولید کابل فعالیت می نمایند باید به خوبی با مراحل تولید انواع کابل آشنایی داشته باشند. در واقع شما باید به خوبی بدانید که اگر مراحل مربوط به تولید و طراحی کردن کابل به صورت اصولی طی نشود امکان دارد که کابل های تولید شده کیفیت مناسبی نداشته باشند و بعد از مدتی به طور کلی ساختار خود را از دست بدهند.

بنابراین باید تولید انواع کابل بر اساس مراحل مشخص شده طی شود تا بدون هیچ اشکالی و با بهترین کیفیت کابل ها تولید و طراحی شوند. برخی از مهمترین مراحلی که جهت تولید کردن کابل باید طی شود را در ادامه معرفی می کنیم.

 

آشنایی با فرایند تولید کابل

مراحل تولید کابل

برخی از اصلی ترین و مهمترین مراحلی که تولیدکننده باید برای تولید کابل طی کند عبارت است از :

  1. مرحله نازک کاری :

این عملیات را به وسیله دستگاه نازک کن انجام می دهند. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که این عملیات در دو مرحله انجام می شود. در مرحله اولیه باید مفتول مس به وسیله دستگاه نازک کن به مفتول مس نازک تر تبدیل شود.

این نمونه از کشش مفتول ها را در مرحله دوم باید به درخواست مشتری به وسیله دستگاه فاین در اندازه های مناسبی تولید کنند که کارایی لازم را داشته باشند. در واقع شما باید به خوبی بدانید که در مرحله اولیه اندازه مفتول و کابل اهمیت زیادی دارد که باید به خوبی تعیین شود.

  1. مرحله آنیل کاری :

بعد از اینکه تمامی مفتول ها در مرحله اول اندازه شان مشخص شد باید درون دستگاه فاین قرار بگیرند تا وارد کوره آنیل کاری شوند. بعد از اینکه تعداد مفتول ها به حد نصاب برسد آنها را در کوره آنیل کاری می گذارند. آنیل شدن مفتول ها موجب می گردد که مقاومت بیشتری به دست بیاورند و کیفیت شان هم افزایش پیدا کند.

  1. مرحله بانچ کردن :

این عملیات باید به وسیله دستگاه بانچر انجام گردد. مواد اولیه در این مرحله باید روی قرقره قرار گرفته شوند. در صورتی که تعداد قرقره ها و همچنین قطر آنها بر اساس سفارش مشتری نباشد ممکن است که برای مشتری کارایی نداشته باشد. بنابراین تولید انواع کابل را در این مراحل باید بر اساس سفارش مشتری انجام دهند.

  1. مرحله عایق کاری :

یکی دیگر از مرحلی که مربوط به تولید کابل می باشد مرحله عایق کاری می باشد. در این مرحله باید آن دسته از رشته هایی که پانچ شده اند به عنوان مواد اولیه مورد استفاده قرار بگیرند. فرآورده های تولید شده در این مرحله به وسیله دستگاه اکسترود باید عایق کاری شوند.

عایق کاری هر یک از کابل ها یکی از مهمترین مراحلی است که باید به آن دقت شود. در صورتی که محصول نهایی سیم باشد باید برای بسته بندی کردن وارد دستگاه اکسترود گردد. در صورتی که محصول نهایی کابل باشد باید آن را روی قرقره هایی مشخص شده بپیچانند.

  1. مرحله روکش زنی :

یکی از مهمترین دستگاه هایی که برای روکش زنی مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه اکسترود می باشد. مرحله روکش زنی برای زیبایی کابل انجام می شود. در واقع شما باید به خوبی بدانید که کابل ها اندازه متنوعی دارند و هر یک انواع آنها دارای ویژگی ها و ساختارهای متنوعی هستند. در این مرحله به زیبایی و شکل ظاهری کابل ها توجه زیادی می شود.

 

فرایند تولید کابل

  1. مرحله بسته بندی :

یکی دیگر از مرحلی که مربوط به تولید کابل می باشد و اهمیت بسیار زیادی دارد مرحله بسته بندی است. در این مرحله تمامی کابل هایی که تولید شده اند باید بسته بندی اصولی داشته باشند تا مشتری به راحتی بتواند از آنها استفاده کند. به صورت قرقره ای و کلافی انواع کابل ها را به مشتریان تحویل می دهند. بسته بندی کابل ها را شما می توانید بر اساس شکل و طراحی که دارند برای صنایع خود خریداری کنید.

تولید کابل در کشور ایران

 شما باید به خوبی بدانید که کشور ایران به عنوان یکی از بهترین تولیدکننده های کابل شناخته می شود. کارخانه های بسیار زیادی در کشور ایران هستند که تولید انواع کابل را بر عهده دارند. استانداردهایی که کارخانه ها برای تولید کردن کابل در نظر می گیرند بر اساس استانداردهای بین المللی می باشد.

تمامی مراحل بیان شده توسط تولیدکنندگان برای تولید کردن کابل به صورت اصولی طی می شود. بر همین اساس شما باید به خوبی بدانید که کابل های تولید شده این کارخانه کیفیت بسیار مناسبی دارند و ساختارشان بر اساس استانداردهای خاصی می باشد.

از آنجایی که از کابل در بیشتر صنایع استفاده می شود باید به خوبی بدانید که تولیدکنندگان داخلی سعی کرده اند تولید این محصول را به تعداد بالایی برسانند. در این صورت دیگر نیازی به واردات کابل در کشور ایران احساس نمی شود.

دستگاه هایی که کارخانه های ایران برای تولید کابل مورد استفاده قرار می دهند بسیار پیشرفته می باشد، به همین دلیل در کمترین بازه زمانی تعداد زیادی کابل تولید می کنند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

کابل چیست و انواع آن

کاربرد کابل چست ؟

کارخانه های تولیدکننده کابل

https://ahanhyper.com//?p=11464

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *