امروز : چهارشنبه 24 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد کابل چست ؟

یکی از مهمترین تجهیزاتی که برای جریان برق ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد کابل می باشد. کاربرد کابل در ساختمان سازی بسیار مهم است و شما برای انتقال جریان برق قوی، متوسط و ضعیف باید انواع کابل را خریداری کنید. این محصول نسبت به دیگر محصولاتی که مربوط به تجهیزات برقی هستند اهمیت بسیار زیادی دارد.

کابل هایی که شما برای ساختمان سازی خریداری می کنید از چندین نمونه سیم هادی الکتریکی تولید و طراحی شده است. انواع کابل های موجود در بازار را شما برای استفاده در ساختمان سازی باید بررسی کنید و سپس هر یک از آنها را بر اساس نوع ساختمانی که دارید خریداری نمایید. کابل ها انواع متنوعی دارند که هر یک از آنها را در شکل های خاص و منحصر به فرد در بازار می توانید مشاهده نمایید.

قیمت کابل به انواع متنوعی که دارند بستگی خواهد داشت. به عنوان مثال کابل هایی که در مخابرات استفاده می‌ شود با کابل های ساختمان‌ سازی متفاوت می باشد و قیمتشان با یکدیگر فرق می‌ کند. هر یک از کابل ها را برای خریداری باید به خوبی بشناسید و سپس جهت ساختمان سازی خریداری کنید تا سیستم ایمنی جریان انتقال برق به بهترین نحو ممکن راه اندازی شود.

کاربرد کابل به موارد متنوعی بستگی دارد. کابل ها را بر اساس معیارهای گوناگونی مانند کارکرد، شکل رسانا، سطح ولتاژ، تعداد رشته و غیره تولید و طراحی می‌ کنند. انواع کابل بر اساس کاربردی که دارند را در ادامه معرفی می کنیم.

 

کاربرد کابل چست ؟

کاربرد کابل در شکل های متنوع

شما باید به خوبی بدانید که کابل‌های برق از جمله مهم ‌ترین سیستم‌ ها و تجهیزاتی به شمار می‌ رود که برای ساختمان سازی و انتقال جریان برق باید مورد استفاده قرار گیرد. کابل های برق را بر اساس معیارهای متنوعی تقسیم بندی می‌ کنند. کاربرد کابل برق بر اساس عوامل متنوع را شما زمان خریداری باید به خوبی بشناسید و سپس آنها را خریداری کنید. برخی از این عوامل عبارت می باشد از :

  1. انواع کابل بر اساس میزان ولتاژ :

کابل های فشار ضعیف که جهت انتقال دادن الکتریسیته با ولتاژ ۱۰۰۰ ولت مورد استفاده قرار می گیرند برای مصارف کابل کشی ساختمان های مسکونی کاربرد زیادی دارند. کابل های فشار متوسط میزان ولتاژ عبوری شان بین ۱ تا ۳۳ ولت می باشد. از این کابل ها برای انتقال دادن جریان برق جهت فواصل کم استفاده می‌ کنند.

کابل های فشار قوی و آن دسته از کابل هایی که فوق فشار قوی هستند ظرفیت ولتاژ شان بین ۳۳ تا ۲۳۰ ولت می باشد. از این کابل ها برای انتقال برق با ولتاژ بسیار بالا استفاده می نمایند. کابل هایی که بر اساس میزان ولتاژ خریداری می شود کاربردهای مناسبی در ساختمان سازی دارند.

  1. انواع کابل ها بر اساس شکل رسانا :

از جمله مهمترین معیارهای تقسیم‌ بندی کاربرد کابل از نظر شکل رسانا میزان انعطاف‌ پذیری کابل می باشد. اما انعطاف پذیری کابل به شکل رسانا بستگی دارد. در این مورد باید بدانید که سه نمونه کابل داریم. یکی از آنها مفتولی می باشد که نسبت به دو نمونه دیگر انعطاف کمتری دارد و رشته زیرین درون کابل برق به صورت دایره ای و یا مثلثی شکل می باشد.

نوع دیگر نیمه افشان می باشد که رسانای آن از چندین مفتول به یکدیگر تابیده شده و ساده طراحی شده است. انعطاف نمونه دوم نسبت به نمونه اول تا حدودی بیشتر است. کابل های افشان نمونه سوم هستند که انعطاف و همچنین میزان خمیدگی بسیار بالایی دارند.

 

کاربرد کابل

  1. انواع کابل بر اساس نوع کارکرد :

کابل هایی را که بر اساس نوع کارکرد جهت انتقال برق خریداری می کنید باید به خوبی مورد بررسی قرار دهید و سپس یکی از آنها که مناسب است خریداری نمایید. با توجه به این مسئله که کاربرد کابل جهت انتقال دادن جریان برق می باشد اهمیت دارد که بدانید جهت انتقال دادن چه ولتاژ برقی می خواهید از کابل استفاده کنید.

به طور معمول از کابل ها جهت انتقال دادن الکتریسیته نور و سیگنال استفاده می‌ کنند. شما باید به خوبی بدانید که برای انتقال دادن سیگنال از هر یک از کابل های مخابراتی و شبکه ای باید این نمونه کابل ها را از نظر کارکرد بررسی کنید و سپس یکی را که مناسب تر است خریداری نمایید.

کابل کواکسیال یکی از مهم ‌ترین و اصلی‌ترین کابل هایی می باشد که برای انتقال داده مورد استفاده قرار می گیرند. به این نمونه از کابل های برق کابل های محور نیز می گویند. کابل کواکسیال انواع متنوعی دارد که هر یک از انواع آن دارای ویژگی ها و مشخصات خاصی هستند.

شما باید به خوبی مدل این کابل ها را از نظر ساختاری که دارند به خوبی مورد بررسی قرار دهید و سپس روی ساختمان ها نصب کنید. این کابل ها به دو دسته نازک و ضخیم دسته بندی می شوند که هر یک از آنها کاربرد منحصر به فردی دارند.

مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی از جمله انواع میلگرد، می باشد. همچنین محصولات دیگری همچون انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … را نیز ارائه می دهد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

اهمیت استفاده از عایق در کابل چیست؟

استفاده از بافت ‌های عایق برای پوشاندن سیم و کابل رسانا باعث کاهش نویز شده و تاثیر آن بر روی انتقال سیگنال را خنثی می‌کند و تشعشع الکترومغناطیسی را نیز به حداقل خواهد رساند. استفاده از بافت‌ های عایق در اطراف سیم و کابل رسانا تداخل رادیویی بین سیم و کابلی که کنار هم قرار گرفته‌اند را کاهش می‌دهد و علاوه بر آن به طور غیرمستقیم از دستگاه‌ها و پرسنل شما نیز محافظت خواهد کرد.

قیمت کابل ها به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت کابل به انواع متنوعی که دارند بستگی خواهد داشت. به عنوان مثال کابل هایی که در مخابرات استفاده می‌ شود با کابل های ساختمان‌ سازی متفاوت می باشد و قیمتشان با یکدیگر فرق می‌ کند.

انواع کابل بر اساس میزان ولتاژ چگونه است؟

کابل فشار ضعیف (LV) که برای انتقال المتریسیته با حداکثر ولتاژ ۱۰۰۰ ولت برای مصارفی همچون کابل‌کشی ساختمان منازل کاربرد دارد. کابل فشار متوسط (MV) که میزان ولتاژ عبوری آن بین ۱ تا ۳۳ ولت است که برای انتقال برای فواصل کم مناسب است.

مقالات مرتبط:

فرایند تولید کابل

کابل چیست و انواع آن

کارخانه های تولیدکننده کابل

https://ahanhyper.com//?p=11618

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *