امروز : دوشنبه 22 جولای 2024

[smartslider3 slider="2"]

شیر فلکه سوزنی

در این مقاله از سری مقالات آهن هایپر قصد داریم شیر فلکه سوزنی را مورد بررسی قرار دهیم. جهت آشنایی با این محصول با ما همراه باشید.

معرفی شیر فلکه سوزنی

بهتر است بدانید از شیر فلکه سوزنی برای باز و بسته شدن شیر از صفحه گرد یا میله مخروطی شکل استفاده خواهد شد. معمولاً به شیر فلکه، گلاب ولو نیز می گویند. در نظر داشته باشید که این صفحه گرد معمولاً درون شیر به صورت افقی قرار می گیرد که باید بر روی صفحه برای آب بندی محصول در نظر گرفته شود. با توجه به کیفیت بالای این جنس و همچنین ویژگی ها و مزایای آن در تمامی صنایع از این مدل شیر ها برای کاربردهای بسیاری استفاده خواهد شد.

 از جمله کاربردها این نوع شیر سوزنی می توان به استفاده در صنایع آب، صنایع گاز، نفت، پتروشیمی و … اشاره کرد. معمولا برای کنترل جریان عبوری از شیر فلکه سوزنی استفاده می شود که شما نباید در جهت کنترل عبوری از ان استفاده کنید

شایان ذکر است که از شیر سوزنی یا همان گلاب ولو برای کنترل شدت جریان و همچنین میزان عبور جریان در صنایع مختلف استفاده خواهد شد.

ساختار شیر فلکه سوزنی

حال که با خود شیر فلکه سوزنی آشنا شدید؛ لازم است که با ساختار آن نیز آشنا شوید. ساختار این محصول به گونه ای است که جریان عبوری از یک سمت آب وارد شده و از سمت دیگر خارج خواهد شد. بر روی شیر فلکه فلشی را مشاهده خواهید کرد که این فلش مسیر عبور جریان سیال را نشان خواهد داد. در نظر داشته باشید که در این شیرها جهت خروج و ورود سیال فرقی ندارد. با توجه به این صفحه باز و بسته معمولا درون شیر به صورت حلقه ای قرار دارد.

 

قیمت شیر فلکه سوزنی

 

باید ورودی سیال از سمتی باشد که به زیر صفحه برخورد نماید. زیر قابلیت‌های بسیار مهم این محصول به خاطر مسیر عبوری ان صفحه باز و بسته این است که این گوشی را دارای قابلیت تنظیم کردن سیال می باشد و کارایی لازم را برای کنترل جریان دبی را به خوبی دارند.

کاربرد شیرهای سوزنی

همانطور که ذکر شد این محصول در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. به خصوص در خط لوله بیشترین استفاده را دارد.

به طور کلی می‌توان گفت در جاهایی که نیاز به کنترل جریان دارید و یا در محل تخلیه خطوط لوله در نقاط پست و کم ارتفاع از این محصول استفاده می شود. چرا که تخلیه خط لوله در پست ترین و کم ارتفاع ترین نقطه قرار دارد. به همین خاطر سرعت سیال بسیار زیاد خواهد بود که با توجه به ساختار این شیرها شما می توانید از آن بهره مند شوید.

 در نظر داشته باشید که در شیر فلکه سوزنی دیسک آببندی هیچ گونه لقی نداشته و سرعت بالای سیال آسیبی به آن وارد نخواهد کرد. در این شیر ها معمولا شما هم می توانید به صورت اتوماتیک یا دستی کنترل جریان را تنظیم نمایید. در حالت دستی به گونه ای است که دسته شیر فلکه به صورت صفحه گرد با گردش محور خود شفت تخلیه شیر را می گرداند و باعث می شود تا صفحه اصلی به شفت اتصال پیدا کند.

 در این صورت شیر در جهت بالا و پایین حرکت می کند و جریان عبوری تغییر پیدا خواهد کرد. اما در نظر داشته باشید که در حالت اتوماتیک همانطور که از نامش پیداست از محرک های برقی یا همان پنوماتیک استفاده خواهد شد که باعث می شود تا از اتاق فرمان دستورات لازم را گرفته و در مواقع لزوم شیر را باز یا بسته نماید. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی بیشترین نوع سیستم ها به صورت اتوماتیک می باشد که کار افراد را بسیار راحت کرده است.

در این مقاله برای شما بازدیدکنندگان عزیز شیر فلکه سوزنی را مورد بررسی قرار دادیم. در مواقع لزوم می توانید از نوع مناسب آن برخوردار شده و در کاربردهای مدنظر خود از آن بهره مند شوید. به شما پیشنهاد می کنیم این محصولات را از وب سایت تخصصی https://ahanhyper.com/ تهیه نمایید. در نظر داشته باشید که شما عزیزان می توانید از سراسر ایران جهت سفارش محصولات اقدام نمایید و این محصولات را با کیفیت بالا تحویل بگیرید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

معرفی انواع شیرهای دروازه ای یا کشویی

مزایا و معایب شیر صافی و انواع آن

https://ahanhyper.com//?p=25646

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *