امروز : یکشنبه 24 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

خم کاری میلگرد در ساختمان سازی چگونه است؟

میلگرد که با آرماتور فولادی هم معروف است در میله های ناصاف و فلزی بلند خود به کار گرفته یم شود که امروزه در انواع پروژه های ساخت و ساز شما کاربرد ویژه ای را می توانید انتظار داشته باشید. معمولاً استاندارد میلگرد ۱۲ متر است که با قرار دادن آن در داخل بتن می توان ضعف اصلی بتن را جبران کرد. میلگرد به عنوان یک راهکار تقویتی در سازه مورد استفاده قرار می گیرد و برای اینکه بتوان در روش های گوناگون از میلگرد استفاده کرد و در تمامی مراحل مورد استفاده قرار داد، پاسخ به این سؤال که خم کاری میلگرد در ساختمان سازی چگونه است؟ مورد نیاز قرار می گیرد.

عملیات خمکاری میلگرد از نیرویی که در یک نقطعه جمع می شود را می‌توانید به دو قسمت بیرونی و درونی تقسم کنید. در قسمت درونی نیروی فشاری و در قسمت بیرونی نیز نیروی کششی در جریان است. البته ناگفته نماند که در فرایند خمکاری ضوابط، استاندارد و آیین نامه های خاصی وجود دارد که اگر از این قوانین پیروی نشود آنچنان که باید و شاید فرایند خمکاری نمی تواند پربازده و اثر بخش باشد.

انواع روش های خمکاری میلگرد

خم کاری میلگرد در ساختمان سازی چگونه است؟ شاید سوال بسیاری از افراد باشد. خمکاری یک فرآیند و عملیات کاملا استاندارد است که به شکل اصولی می‌تواند میلگرد را با انواع و محصولات ثانویه به نمایش گذارد.چنان چه بخواهیم به پراستفاده تیرن میلگردها اشاره کنیم، میلگرد راستا، خاموت، سنجاقک، خرک،رکابی و ادکا هرکام شکل های متفاوت با کارایی خاصی به شمار می آیند.

 

انواع روش های خمکاری میلگرد

 

خمکاری میلگرد به شکل دستی و بدون تجهیزات خاص نیز امکان پذیر است. اما با پیشرفت و صنعت و همچنین با وجود  دستگاه ها و تکنولوژی های گوناگون، از روش دستی دیگر آن چنان که باید و شاید استفاده ای به عمل نمی آید.

با وجود انواع دستگاه و تکنولوژی نوین، خمکاری میلگرد به صورت استاندارد و اصولی انجام پذیر است. اما در خم کاری دستی میلگرد، بسیاری از نکات و قواعد به خوبی رعایت نمی‌شود و ایمنی میلگرد آن چنان که باید و شاید مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

 عملیات خمکاری پیشرفته همکاری استفاده می کنند هیدرولیک، امروزه سروصدای زیادی به پا کرده است. همچنین برخی از دستگاه های خمکاری میلگرد قابلیت حمل و نقل دارند که اپراتور آن در عملیات‌های گوناگون ساختمان سازی، دستگاه را برای شکل دادن میلگرد هدایت می کند. برای خمکاری انبوه روش خم های پیشرفته هیدرولیک مناسب است.

نکات ایمنی خمکاری میلگرد

 حال که به پاسخ این سوال پرداخته این که خم کاری میلگرد در ساختمان سازی چگونه است؟  بهتر است به نکات خاصی نیز توجه کنید. ایمنی هرکاری همیشه حرف اول را می زند. اینگونه می توان بدون دردسر و مشکل فرایند خمکاری میلگرد را مدیریت نمود.

همان طور که می دانید، همیشه ایمنی قبل از کار حرف اول را می‌زند.  به صورت دستی و یا پیشرفته خم کردن میلگرد به دقت و تمرکز بالایی نیاز دارد؛ چرا که از انواع قیچی و آچار استفاده می شود و کوچکترین اشتباه می‌تواند خسارات مالی و جانی بسیار سنگینی را به وجود آورد.توصیه ما به شما این است که از کلاه و کفش ایمنی ضد ضربه نیز استفاده کنید.

 

نکات ایمنی خمکاری میلگرد

 

همچنین شما باید استاندارد خمکاری را مورد بررسی قرار دهید. هرکدام از مقاطع ابعاد دقیقی را برای خمکاری مد نظر دارند.  مهندسین ساختمانی از فرمول ها و البته معادلات بسیار خاص و اصولی استفاده می کنند، سعی کنید تمامی ابزار مورد نیاز خود را فراهم کنید و خصوصا آچار اف که در روش دستی خمکاری میلگرد جزء ابزار بسیار مورد نیاز به حساب می آید را از یاد نبرید.

 یکی از عوامل مهم تاثیرگذار در خمکاری میلگرد بدون شک، سرعت عمل است. دمای محیط و نیز فولاد می‌تواند بر روی استاندارد و کیفیت محصول در پایان کار بسیار تأثیر گذار باشد. تقریباً خمکاری میلگرد را در دمای کمتر از ۵ درجه سانتیگراد انجام نمی دهند.

نحوه خرید انواع میلگرد

میلگرد آجدار میانه، میلگرد آجدار ذوب آهن اصفهان، میلگرد آجدار ظفر بناب، میلگرد آجدار نیشابور، میلگرد آجدار آذر فولاد امین،  میلگرد آجدار ابهر، میلگرد آجدار امیرکبیر، میلگرد آجدار فایکو، میلگرد آجدار جهان فولاد سیرجان، میلگرد آجدار بافق یزد، میلگرد آجدار شاهرود، میلگرد آجدار شاهین بناب، میلگرد آجدار صبا فولاد زاگرس، میلگرد آجدار راد همدان، میلگرد آجدار حدید سیرجان، میلگرد آجدار آناهیتا گیلان، میلگرد آجدار کاشان، میلگرد آجدار قائم، میلگرد آجدار نورد گرم سمنان، میلگرد آجدار آریا ذوب، میلگرد آجدار کاوه تیکمه داش، میلگرد آجدار ذوب و نورد کرمان، میلگرد آجدار درپاد تبریز، میلگرد آجدار کوثر اهواز، میلگرد آجدار ابرکوه، میلگرد آجدار حسن رود و میلگرد آجدار بردسیر کرمان را در حالت های شاخه ای استاندارد A3 و A2 می توانید در کنار انواع میلگرد ساده دیگر با قیمتی ارزان تر از رقبا از مجموعه آهن هایپر خریداری نمایید.
البته به جزء میلگرد انواع تیرآهن، نبشی، ناودانی، لوله، پروفیل، استنلس استیل و… نیز در این مجموعه به فروش می رسند. پیش فاکتور آنلاین می تواند قیمت روز و لحظه ای محصولات را برای شما محاسبه نماید.

هر آن چه لازم بود برای پاسخ به این سؤال که خم کاری میلگرد در ساختمان سازی چگونه است؟ بیان کردیم. امروزه استفاده از انواع میلگرد را در صنعت ساختمان سازی نمی توان نادیده گرفت. میلگرد در انواع و اشکال گوناگون خود، صددرصد کارایی و البته قیمت متفاوتی را برآورد می کند.

 

خرید انواع میلگرد

 

شما برای خرید انواع محصولات فولادی و آهن آلات نظیر میلگرد، تیراهن، پروفیل و… می توانید از مجموعه همیشه در دسترس و با کیفیت آهن هایپر https://ahanhyper.com  استفاده کنید. این مجموعه در مقایسه با رقبا همیشه بهترین و متنوع ترین محصولات را برای فروش عرضه می کند. همچنین قیمت روز و لحظه ای محصولات می تواند به کیفیت و سرعت عمل خرید شما نیز کمک کند.

برخی از افراد که با این محصولات فولادی اشنا نیستند می توانند از مشاوره های لازم برخوردار شوند. شما عزیزان می توانید از اقصی نقاط کشور جهت سفارش این محصولات اقدام نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

خم کاری لوله فولادی و نکات مهم درباره آن

خمکاری ورق آلومینیوم چیست و چه مزایایی دارد؟

https://ahanhyper.com//?p=24583

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *