امروز : شنبه 27 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

خمکاری ورق آلومینیوم چیست و چه مزایایی دارد؟

فرایند تغییر شکل ورق که به واسطه فشار انجام می‌شود را خمکاری ورق آلومینیوم می گویند. بسیاری از سازه های آلومینیومی که امروزه شما در نمای ساختمان ها مشاهده می کنید، با همین فرایند به وجود آمده اند و می توانند زیبایی سازه را افزایش دهند. ما در این مقاله قصد داریم تا به پاسخ این سوال که خمکاری ورق آلومینیوم چیست و چه مزایایی دارد؟ اشاره واضحی داشته باشیم. تا پایان همراه ما باشید.

عملیات خمکاری ورق آلومینیوم

حال که قصد داریم در مورد خمکاری ورق آلومینیوم چیست و چه مزایایی دارد؟ با شما صحبت کنیم، بهتر است بدانید که معمولاً در عملیات خمکاری از دستگاه‌های گوناگونی استفاده می‌کنند که این دستگاه‌ها ورق های آلومینیومی را تحت فشار قرار داده و سپس اثر خم شدن ورق، یک ورق زاویه دار را مشاهده می کنید.

با توجه به خصوصیات، ضخامت و قطر یک ورق، می توان در هنگام خم کاری میزان فشار متفاوتی را در نظر گرفت. البته متخصصین این حوزه با توجه به نوع دستگاه و همچنین مواردی که گفته شد، میزان فشار را برای هرنوع ورق مشخص می کنند.

 نکته ای که در اینجا جزء موارد مهم به حساب می آید، این است که در عملیات خمکاری همیشه یک دمای مورد نیاز برای خم کردن ورق آلومینیوم مورد توجه قرار میگیرد که با توجه به ویژگی های فلزات، دمای مورد نیاز نیز توسط متخصصین مشخص می گردد. برخی ورق های آلومینیوم دمای کمتر و برخی دیگر به دمای بیشتری برای خمکاری نیاز دارند.

 

عملیات خمکاری ورق آلومینیوم

 

دستگاه پرس نیز یک دستگاه کاربردی در عملیات خمکاری ورق آلومینیوم است که برای تولید قطعات زاویه‌دار مورد کاربرد و استفاده قرار می گیرد. اگر به اطراف خود نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که بسیاری از لوازم و وسایل فلزی از جنس آلیاژ آلومینیومی تولید شده اند که همین امر، توانسته به مقاومت، دوام و استحکام بالا و بسیاری از ویژگی های بی نظیر این فلز اشاره واضحی داشته باشد. معمولاً عملیات فشار بر روی فلز به استحکام هرچه بیشتر آن کمک می کند.

مزایای خمکاری ورق آلومینیوم

مقاله خمکاری ورق آلومینیوم چیست و چه مزایایی دارد؟ را با ذکر مزایای آن ادامه میدهیم. دلیل برتری ورق آلومینیوم خمکاری شده در مقابل دیگر فلزات به این خاطر است که شما می توانید، برای سطوح گسترده و بسیاری از قطعات مختلف از این روش بسیار مقرون به صرفه به نحو احسن استفاده کنید؛ چرا که این ورق سبک بوده و همچنین از خاصیت انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل امروزه در صنایع گوناگون شما کارایی وسیعی را میتوانید از ورق های آلومینیوم مشاهده کنید. البته ناگفته نماند که در صنعت ساختمان سازی نیز جزء پرکاربردترین ها به حساب می آید.

 از جمله دیگر ویژگی های عالی، منحصر به فرد و بی نظیر خمکاری ورق آلومینیوم این است که در صنایع متفاوتی همچون الکترونیک، باکس آلومینیومی، ساختمان سازی و یخچال سازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که شما از ورق های خمکاری شده استفاده میکنید، به سرعت عمل در تولید ساخت و ساز و پروسه کوتاه تر قطعات نیز کمک کرده اید.

 

مزایای خمکاری ورق آلومینیوم

 

همچنین با دقت زیادی عملیات را به پایان می رسانید. البته ساختار و زاویه بندی ورق های آلومینیومی با توجه به اشکال گوناگونی که مشاهده می کنید، کاملاً متفاوت است. همین امر می‌تواند به عدم محدودیت انتخاب مشتریان به شکلی بسیار ویژه کمک کند.

روش ها و قالب های خمکاری

با توجه به پاسخ این سؤال که خمکاری ورق آلومینیوم چیست و چه مزایایی دارد؟ شما باید قالب ها و روش های خمکاری خاصی را مدنظر داشته باشید. خمکاری ورق آلومینیوم با قالب U را برای به دست آوردن شکل یو در ورق های آلومینیومی می توان یک قالب مهم در نظر گرفت که شکل‌های قابل قبولی را به نمایش می گذارند.

 خمکاری ورق آلومینیوم با قالب V، برای به وجود آوردن زاویه ۹۰ درجه با استفاده از دستگاه و ابزارهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. خمکاری کفی و سه نقطه ای، خمکاری هوایی و خمکاری حلقه زنی یا ضرب سکه ای را می توان در روش خمکاری ورق آلومینیوم با قالب V در نظر گرفت.

 خمکاری ورق آلومینیوم به روش پرس پرک را برای ایجاد تنش های کششی می توان معرفی کرد. البته مقاومت بالای ورق های آلومینیومی با استفاده از این روش را نباید از یاد برد. اما در آخر، خمکاری ورق آلومینیوم به روش رولی یا فرمی، با ظرافت و حساسیت بسیار بالایی انجام می پذیرد که معمولاً، این نوع خمکاری بدون خمیدگی به شکل U تولید می شود.

روش ها و قالب های خمکاری

 

هدف اصلی ما در این مقاله، آشنایی شما پاسخ این سؤال بود که خمکاری ورق آلومینیوم چیست و چه مزایایی دارد؟

به هر حال همیشه در صنایع گوناگون، مشتریان به دنبال روشی هستند که بتوان به صورت مقرون به صرفه از آن استفاده کنند. شما می توانید برای خرید انواع ورق های آلومینیوم از سایت https://ahanhyper.com دیدن کنید. این مجموعه با سابقه بالای خود جزء معتبر ترین مطمئن ترین مجموعه های اینترنتی به شمار می آید.

 شما عزیزان نسبت به رقبا، قطعاً با قیمت مناسب، کیفیت بالاتر و تنوع بیشتر محصولات در این وب سایت رو به رو خواهید شد. برای خرید عمده انواع ورق آلومینیوم می توانید به راحتی با کارشناس بخش مربوطه در ارتباط باشید و همچنین، با پیش فاکتور آنلاین در سایت، از قیمت لحظه ای و به روز محصول باخبر شوید که اینگونه با براورد بوجه می توانید خرید خود را هرچه سریع تر عملی کنید. ورق آلومینیوم نورد اراک، ورق آلومینیوم پارس آلومان کار و ورق آلومینیوم پارس را با آخرین به روز رسانی قیمت به صورت رولی و یا شیت در ابعاد گوناگون خریداری کنید.

همچنین می توانید به صورت کاملا رایگان از مشاوره های تخصصی کارشناسان اهن هایپر بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

ورق های آلومینیوم طرح دار چیست و انواع آن کدام است؟

https://ahanhyper.com//?p=24585

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *