امروز : دوشنبه 22 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع روش های تولید پروفیل سبک + تفاوت پروفیل سبک و سنگین

پروفیل های سبک که به آن ها پروفیل مبلی هم گفته می شود در واقع به نوعی قوطی سبک گفته می شود. در واقع از پروفیل های سرد استفاده های بسیاری می شود که از جمله آن ها می توان به مواردی در تولید مبلمان اشاره کرد.

همچنین در ساخت دوچرخه و خودرو نیز از این پروفیل ها استفاده می شود. در این بخش می خواهیم شما را با تولید پروفیل سبک آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

معمولا اینطور گفته می شود که قیمت پروفیل سبک برحسب وزن آن ها اعلام می شوند. این قیمت گذاری یک تابع مستقیم از قیمت های جهانی در زمینه ورق های نورد سرد، قیمت ارزهای مختلف، تعرفه های گمرکی و همچنین هزینه ای است که به عنوان انرژی در کارخانه ها استفاده می شود.

گرچه به طور کلی قیمت پروفیل سبک از قیمت پروفیل سنگین بالاتر است اما به دلیل وزن پایین تری که دارند هزینه واحد آن ها کمتر خواهد شد.

بنابراین می توان اینطور گفت که در صنایعی که ضخامت های پایین تر از پروفیل ها موردنیاز است، از پروفیل سبک استفاده می شود. پروفیل سبک معمولا به نوعی پروفیل گفته می شود که از ورق های نازک تری تولید شده است. این ورق ها معمولا ضخامتی بین 0.4 تا 1.5 میلی متر دارند.

برخلاف پروفیل های معمولی که استفاده از آن به نسبت سایر پروفیل ها ارزان تر در می آید و دارای دو یا سه ضخامت برای هر مقطع بیشتر نیستند، این نوع پروفیل ها برای هر مقطع در حدود 10 نوع ضخامت مختلف دارند که طراح و یا شرکتی که آن را تولید می کند می تواند با توجه به خصوصیات فیزیکی که در آن ها وجود دارد وزن دلخواه را انتخاب کند.

کاربرد پروفیل سبک

کاربرد پروفیل سبک

در این بخش میخواهیم شما را با کاربرد پروفیل سبک آشنا کنیم. در واقع شما از این نوع پروفیل ها می توانید در خودروسازی، اگزوز ماشین، مبلمان و صندلی های مختلف، در دوچرخه سازی و همچنین ساخت لوازم خانگی استفاده کنید.

این پروفیل ها دارای ویژگی های مختلفی هستند که از جمله آنها می توان به کیفیت عالی سطح اشاره کرد. همچنین پروفیل سبک از لحاظ قطر و ضخامت، بسیار دقیق است و در عین ضخامت دارای ظرفیت بسیار زیادی نیز هست.

این نوع پروفیل ها معمولا فرم پذیری متناسبی دارند و تنوع وزنی در آن ها بسیار بالاست. از جمله مهمترین نکاتی که باید در مورد پروفیل سبک بدانید این است که قابلیت آبکاری شدن را نیز دارد.

تفاوت پروفیل سبک و سنگین

بنابر تعاریفی که از پروفیل سبک ارائه شده است می تواند گفت که تفاوت های بسیاری بین این دو محصول وجود دارد که نخستین ان ها این است که پروفیل سنگین از نوعی ورق سیاه تولید می شود و این در حالی است که پروفیل سبک از ورق سرد تهیه می شود.

همچنین می توان نوع سبک را به محصولاتی که ضخامت آن ها بیشتر از 1.5 است را به پروفیل سنگین نسبت داد. از لحاظ کاربرد پروفیل سنگین معمولا برای مواردی که نیروی زیادی باید تحمل شود داده می شود.

البته از نظر قیمتی پروفیل سبک دارای قیمت بیشتری نسبت به پروفیل سنگین است اما زمانی که قیمت به صورت وزنی اندازه گیری می شود می توان گفت که قیمت این محصول به نسبت نوع سنگین آن کمتر است.

انواع روش های تولید پروفیل سبک

به طور کلی می توان گفت که تولید قوطی پروفیل شامل مراحل بسیار زیادی است. این مراحل به سه دسته اولیه، برش کلاف به شکل نوار و در نهایت به تولید لوله پروفیل ختم خواهد شد.

آنچه که باید بدانید این است که هم اکنون بخش گسترده ای از این موارد از کشورهایی نظیر اروپا و برزیل وارد می شوند و بخش دیگری نیز توسط کارخانه فولاد مبارکه تولید می شود. ترکیباتی که از آن ها برای ساخت پروفیل سبک استفاده می شود باید کاملا ویژه باشند.

پس از آن، در مرحله های برش کلاف به شکل نوار، این نوارها به اندازه های خاصی بریده می شوند. در مرحله تولید لوله پروفیل نیز دستگاه هایی وجود دارند که کار را آسان تر خواهند کرد و از جمله آنها می توان به گیوتین، انباره و همچین فرمینگ اشاره کرد.

روش های تولید پروفیل سبک همچنین به دو دسته مستقیم و غیرمستقیم تقسیم بندی می شوند. در روش مستقیم معمولا نوار در اثر گذر دادن از قالب هایی که در بالا و پایین قرار گرفته اند شکل خواهند گرفت و سپس دو لبه ورق به یکدیگر جوش داده می شوند و سایز آن ها نیز مشخص خواهد شد.

پس از تولید این محصول، اره هایی که در دستگاه های مخصوص وجود دارند آن ها را به طول های معینی دسته بندی کرده و سپس بسته بندی می کنند و به واحد کنترل کیفی می فرستند.

محصولی که در روش های مستقیم تولید می شود معمولا دارای کیفیت بالاتری نسبت به پروفیل سبک ساخت غیرمستقیم است و ابعاد آن نیز دقیق تر خواهد بود.

آهن هایپر از جمله فروشگاه های تخصصی ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی از جمله انواع پروفیل می باشد که می توانید این محصولات را از طریق این فروشگاه https://ahanhyper.com/  تهیه کرده و در کاربردهای مد نظر خود از آن بهره مند شوید. فراموش نکنید که محصولات دیگری همچون انواع تیرآهن،  پروفیل های ساختمانی، ورق ها، انواع نبشی، ناودانی و … نیز توسط این مجموعه ارائه می گردد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط :

همه چیز درباره پروفیل سنگین

همه چیز درباره پروفیل سبک ( پروفیل مبلی )

پروفیل سبک و سنگین چه تفاوت هایی دارند؟

فرآیند تولید مستقیم و غیرمستقیم پروفیل

کاربرد پروفیل در ساختمان سازی

 

https://ahanhyper.com//?p=7947

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *