امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

توری مرغی و کاربردهای آن در ساخت و ساز

توری مرغی و کاربردهای آن در ساخت و ساز چیست؟ توری مرغی یکی از انواع توری های مفتولی می باشد که در بازار وجود دارد و در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از رایج ترین کاربردهای آن می توان به استفاده از آن در ساخت و ساز حصارکشی برای لانه حیوانات و مراقبت از گیاهان و .. اشاره کرد.

توری مرغی شبکه فلزی بافته شده از سیم های مفتولی می باشند که ضخامت این توری ها مختلف بوده و در انواع متفاوتی وجود دارد.

بهتر است بدانید خاصیت اصلی توری مرغی امکان بهره گیری از خصوصیات سیم مفتول یا ورق فلزی می باشد. معمولاً این توری به دو صورت گالوانیزه سرد و گرم تولید و عرضه می‌شود.

توری مرغی که توسط روش گالوانیزه گرم تولید می‌شود معمولاً از کیفیت بالایی برخوردار است. همچنین نسبت به روش سرد آن از استحکام بالایی نیز برخوردار می باشد.

در کشور ایران نیز توری مرغی گالوانیزه گرم تولید می شود. اما توری مرغی گالوانیزه سرد از جمله کالاهای وارداتی می باشد که از کشور چین وارد می‌شود، از وزن کیفیت پایین‌تری نیز برخوردار می باشد.

یکی از ویژگی های بسیار مهم توری مرغی گالوانیزه گرم این است که در زمان بیشتری که مورد استفاده قرار می گیرد بدون هیچگونه زنگ زدگی و خوردگی باقی خواهد ماند چراکه در برابر رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار می باشد. همچنین بهتر است بدانید جنس توری مرغی ایرانی کیفیت بیشتری نسبت به نوع خارجی آن دارد.

نوع خارجی معمولاً از مفتول گالوانیزه سرد تولید می‌شود و در صورتی که نوع ایرانی هم از نوع سرد و هم گرم تولید و عرضه می شود که باعث می شود تا از دوام و عدم زنگ زدگی بالایی برخوردار شود.

 

توری مرغی و کاربردهای آن در ساخت و ساز

مزایای استفاده از توری مرغی

استفاده از توری مرغ مزایای بسیاری را به همراه دارد. از جمله مزایای استفاده از توری مرغی عبارتند از:

  • برخورداری از وزن سبک
  • قابلیت حمل و نقل آسان
  • قیمت مناسب توری مرغی
  • دارایی مقاومت و مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی
  • دارای استحکام بالا
  • دارای سرعت و سادگی در اجرا

کاربرد توری مرغی در ساخت و ساز

همانطور که ذکر شد توری مرغی در کاربردهای بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به بافت شبکه این توری ها دارند از قدرت و دوام بالایی برخوردار می باشد.

اگر قسمتی از این توری ها دچار خرابی و پارگی شود قسمت‌های دیگر هیچ تاثیری ندارد و مقاومت استحکام خود را حفظ خواهد کرد. برخی از کاربردهای استفاده از توری مرغی در صنعت ساختمان سازی عبارتند از:

استفاده از توری مرغی در سقف

اولین کاربرد توری مرغی استفاده در ساخت سقف های شیروانی یا سوله ها برای اینکه عایق صوتی و حرارتی و برودتی از پشم شیشه استفاده کنند.

برای اتصال و محکم کردن پشم شیشه باید از توری مرغی استفاده می‌کنند که از دوام و مقاومت بالایی برخوردار بوده که دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی شود. توری مرغی معمولاً از جنس گالوانیزه می باشد.

استفاده از توری مرغی در گچ کاری و دور ستون ها

از توری مرغی در هنگام گچ کاری نیز استفاده می شود باعث می شود تا مقاومت گچ بالا رفته و مانع ترک خوردگی آن شود. در ستون ها نیز از توری مرغی به عنوان نگهدارنده و محافظ و مقاوم سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از توری مرغی برای زیرسازی کاشی

بهتر است بدانید برای آماده کردن زیرسازی برای نصب کاشی ها از توری مرغی استفاده می شود که باعث می شود تا به صورت یکنواخت شود و همچنین ملات از استحکام بیشتری برخوردار شود.

استاندارد توری مرغی

بهتر است بدانید توری مرغی معمولاً به صورت رول و در ابعاد صندل عرضه می شوند که هر یک از ابعاد معمولاً دارای وزن خاصی می باشد. این توری ها معمولاً در عرض های مختلفی در بازار وجود دارد. نوع چینی آن معمولاً با عرض استاندارد ۹۰ سانت تقریباً در حدود ۵ الی ۵۹ کیلوگرم می باشد.

نوع ایرانی ان با عرضه ۹۰ سانت در حدود ۷۸ کیلوگرم است طول آن  ۴۵ سانتی متر می باشد که ۵.۴۰ مترمربع مساحت پوششی یک طاقه توری مرغی است.

توری مرغی با عرض ۱۲۰ سانتیمتر نیز در وزن های مختلفی وجود دارد. به نوعی که نوع چینی آن در حدود ۵ الی ۷ کیلو گرم است. نوع ایرانی آن بین ۹ تا ۱۰ کیلوگرم می باشد که طول آن نیز ۴۵ متر می باشد و مساحت پوششی یک طاقه آن ۵۴ متر مربع است.

 

توری مرغی و کاربردهای آن در ساخت و ساز

فرآیند تولید توری مرغی

معمولاً برای تولید توری مرغی از دو روش استفاده می شود که عبارتند از:

روش خودکار

در این روش معمولاً مفتول مورد نظر در دستگاه قرار داده می‌شود که جهت روکش دهی می باشد. در مرحله بعد مفتول روکش دار وارد بخش حصار بافی خواهد شد که در آنجا مفتول ها به یکدیگر پیچ خورده و قالب لوزی شکل به خود می‌گیرد.

به همین خاطر به آن چشمی نیز گفته می‌شود. در پایان کار ابتدا و انتهای توری توسط سیم پیچ اتوماتیک محکم خواهد شد. به همین خاطر به این روش معمولاً روش خودکار گفته می‌شود.

روش دستی

از نام این روش پیداست به صورت دستی انجام می‌شود و از هیچگونه دستگاهی در آن استفاده نمی شود. سیم مفتول گالوانیزه را در قالب می‌پیچند تا شکل داده شود.

سپس دو سر حصار توسط فرد با پیچ گوشتی بافته خواهد شد که در پایان کار توری مرغی آماده می شود که به صورت رول عرضه خواهد شد.

انواع توری مرغی

توری مرغی معمولاً به دو صورت گالوانیزه سرد و گرم تولید می‌شود و در بازار ایران نیز موجود می باشد. تولید ورق گالوانیزه گرم بافت و تولید کشور ایران می باشد که از کیفیت و استحکام بالایی نسبت به کار با گالوانیزه سرد برخوردار است.

همچنین دارای وزن بیشتری نیز می‌باشد. اما توری مرغی گالوانیزه سرد که از جمله اجناس وارداتی می باشد نسبت به نوع ایرانی آن از کیفیت و وزن کمتری برخوردار است.

بهتر است بدانید توری گالوانیزه گرم معمولاً از مقاومت بالاتری برخوردار بوده و مدت زمان بیشتری بدون اینکه زنگ زدگی و خوردگی ایجاد شود باقی می ماند. توجه داشته باشید یکی از مهم ترین مزیت های توری مرغی که در شمال کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برخورداری از مقاومت بالا در برابر رطوبت زنگ زدگی و خوردگی می باشد. همچنین مواردی مثل سرعت اجرایی بالا و وزن سبک و حمل و نقل آسان از دیگر مزایای این توری باشد که باعث محبوبیت آن شده است.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

توری چیست و انواع آن

راهنمای خرید توری

https://ahanhyper.com//?p=17955

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *