امروز : شنبه 27 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

توری چیست و انواع آن

توری چیست و انواع آن موضوعی است که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

توجه داشته‌باشید توری فلزی یکی از محصولات تولید شده سیم مفتول است. با توجه به سایز سیم مفتول نحوه تولید توری و ابعاد چشمه توری مشخص خواهد شد. بهتر است بدانید قیمت توری با توجه به قیمت آهن آلات دیگر نوسان داشته و عوامل مثل وزن و مشخصات فنی و قیمت نهایی آن موثر خواهد بود.

توری

با توجه به سوال توری چیست و انواع آن قصد داریم ابتدا شما را با توری آشنا کنیم. بهتر است بدانید یک شبکه فلزی که از بافته شدن سیم های مفتولی و یا برش و کشش ورق فولادی تولید شود توری فلزی می گویند. توجه داشته باشید که این شبکه می‌تواند مثل یک ورق آهن در طول و عرض های مختلفی تولید و عرضه می شوید.

 خاصیت اصلی توری امکان بهره‌گیری از خصوصیات سیم مفتول و یا ورق فلزی است این درحالیست که وزن توری و اندازه‌ای کم است که به راحتی می‌توانید در کاربردهای مختلف از آن بهره مند شوید. در برخی مواقع با استفاده از توری یک محوطه کوچک را محصور کرده و امنیت آن را تامین خواهید کرد. به عنوان مثال می توان گفت اگر محوطه‌ی با ورق فلزی محصور شده باشد زیبایی محوطه تاثیر دارد.

 

توری چیست و انواع آن | توجه داشته‌باشید توری فلزی یکی از محصولات تولید شده سیم مفتول است. با توجه به سایز سیم مفتول نحوه تولید توری و ابعاد چشمه توری مشخص خواهد شد. بهتر است بدانید قیمت توری با توجه به قیمت آهن آلات دیگر نوسان داشته و عوامل مثل وزن و مشخصات فنی و قیمت نهایی آن موثر خواهد بود.

 

انواع توری

در ادامه پاسخ به سوال توری چیست و انواع آن حال که با توری آشنا شدید؛ شما را با انواع آن آشنا خواهیم کرد. توجه داشته باشید شما عزیزان با در نظر گرفتن این نکته که توری فلزی از ورق فولادی تولید می شود اولین دسته بندی آن بر اساس متریال مورد استفاده در تولید آن می باشد. به طور کلی می‌توان گفت توری به دو دسته زیر تقسیم بندی می شود.

  1. توری مفتولی
  2. توری ورقه ای

پس از طبقه بندی توری که بر اساس متریال مورد استفاده در تولید آن دسته بندی انواع توری با اساس اسم های رایج در بازار بپردازیم.

توجه داشته باشید توری با استفاده از سیم مفتولی تولید می شوند بر اساس قطر سیم مفتول بافته شدن رشته ها در یکدیگر و اندازه چشمه و شکل چشمه دسته بندی خواهد شد. برخی از این محصول توسط سیم آهنی بسیار نازک در حد 0.2 تا ۴ سانتی متر تولید و عرضه می‌شود.

 در صورتی که توری هایی وجود دارد که طول آن ها تا حدود ۴ میلیمتر می باشد. برخی از توری ها مثل زنجیرهای بافته شده به یکدیگر تنها در حد یک یا دو دور به دور یکدیگر کشیده شده‌اند. در صورتی که برخی از موارد مفتول های نازکتر چندین دور در حدود ۱۰ دور به یکدیگر تابیده شده اند.

 بهتر است بدانید این محصول می‌تواند از 3/4 تا شروع شده تا دو و نیم اینچ نزدیک به ۱۷ سانتی متر متغیر باشد. در نهایت شکل چشمه ها گاه به صورت یک لوزی ساده و گاه به شکل شش ضلعی تولید خواهد شد. البته این تناوب در شکل چشمه ها ارتباط مستقیمی با نوع بافت سیم مفتول در تولید توری دارد.

 

انواع توری

 

مهم ترین دسته بندی توری های مفتولی

  • توری حصاری
  • توری مرغی
  • توری گابیون
  • توری فرنگی
  • توری پرسی

توری حصاری

در ادامه مبحث توری چیست و انواع آن باید ذکر کنیم که توری حصاری یکی از انواع توری ها می باشد که توسط سیم مفتول تولید و عرضه می‌شود. شبکه های آن به شکل لوزی بوده و سیم مفتول به صورت قلاب در هم بافته شده است. همانطور که از نام این محصول پیداست کاربرد اصلی آن در فنس و حصارکشی خواهد بود.

 مفتولی که در این توری استفاده شده است دارای قطری در دامنه ۲ تا ۳ میلیمتر می باشد. ابعاد چشمه ‌ها از ۵ تا ۸ سانتیمتر متغیر خواهد بود. با توجه به اینکه قیمت توری حصاری در مقایسه با هزینه دیوار کشی دور یک محوطه بسیار پایین است کاربرد آن صرفه اقتصادی دارد.

توری مرغی

توری مرغی مثل توری حصاری از همان مفتول تولید و عرضه می‌شود. توری مرغی ها دارای شبکه‌های با شکل شش ضلعی می باشند. سیم مفتول در نقاط اتصال چندین دور به هم تابیده خواهد شد. کاربرد این توری ها برای تولید قفس حیوانات می باشد مخصوصا قفسه هایی که برای نگهداری مرغ استفاده خواهد شد. به همین خاطر به آن توری مرغی می‌گویند. سیم مفتول که در این توری استفاده شده است بین ۱۰ تا ۱۲ میلیمتر می باشد.

توری گابیون

در ادامه مبحث توری چیست و انواع آن باید ذکر کنیم که یکی از انواع توری ها؛ توری گابیون باشد که به توری مرغی شباهت زیادی دارد. تفاوت اصلی آن نوع بافت چشمه ها می باشد. توجه داشته باشید که در توری گابیون چشمه ها با سه دور تابیده شده مفتول به دور یکدیگر تولید خواهند شد. ضخامت سیم مفتول در توری گابیون بیشتر از ضخامت تور مفتول مورد استفاده در توری مرغی می باشد.

 

توری مرغی

 

 اندازه چشمه ها نیز مثل توری مرغی در توری گابیون سیم مفتول از نوع گالوانیزه می باشد. از کاربردهای مهم این توری می توان به استفاده در محصور کردن سنگ چین های دیوار اشاره کرد. به همین خاطر به توری گابیون؛ توری سنگی نیز می‌گویند. بیشتر نماسازی خارجی و دکوراسیون داخلی از این محصول استفاده خواهد شد.

توری فرنگی

این همان توری گابیون می باشد که ضخامت مفتول هایی که در آن استفاده شده است پایین تر از توری گابیون است. برای ایجاد اعتماد در ساختمان های در حال ساخت برای جلوگیری از سقوط مصالح از این محصول استفاده خواهد شد.

توری پرسی

در ادامه مبحث توری چیست و انواع آن باید ذکر کنیم که یکی از انواع توری ها؛ توری پرسی می باشد که معمولا در دسته های فولادی قرار دارد. به خاطر مشابهت های زیادی که دارد به آن توری فلزی می‌گویند. دارای شبکه های مربع شکل بوده که از بافته شدن سیم و مفتول و ضخامت بالا توسط دستگاه پرس تولید و عرضه می‌شود. ساخت سبدهای فلزی، استفاده در سرند های صنعتی و تولید غذای حیوانات وحشی و .. از جمله کاربردهای این محصول به شمار می‌روند.

 

قیمت توری

 

حال که با انواع توری آشنا شدید باید بدانید که شما می‌توانید این محصولات را از طریق فروشگاه آهن هایپر می توانید تهیه کنید. به طور کلی می توان ذکر کرد که مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع توری ها و مقاطع فولادی می باشد که انواع میلگرد ها، انواع تیرآهن، انواع ناودانی و نبشی، پروفیل ها در مدل صنعتی و ساختمانی و … از جمله این محصولات می باشد.

شما عزیزان با اطمینان خاطر از کیفیت این محصولات می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com جهت سفارش آن اقدام نمایید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان خبره آهن هایپر در تماس بگیرید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

کارخانه‌های تولیدکننده توری

گابیون بندی چیست؟

https://ahanhyper.com//?p=24285

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *