امروز : یکشنبه 24 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

توری اکسپندد متال چیست و چه کاربردی در صنعت دارد؟

همانطور که می دانید امروزه پیشرفت های گسترده تری در صنعت ساختمان انجام شده است. از محصولات و فناوری های جدیدی برای استحکام بیشتر و همچنین از طرف دیگر برای کاهش هزینه و مصالح مورد استفاده قرار می گیرد.

افزایش ساخت و ساز باعث شده است تا توری های اکسپندد متال را رونق ببخشد. در ادامه این مطلب قصد داریم توری اکسپندد متال چیست و چه کاربردهایی در صنعت دارد؟ را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

توری اکسپندد متال

بهتر است بدانید به توری اکسپندد معمولاً توری لوزی یا فرانسه گفته می شود.این توری ها ورق های از صفحاتی می باشند که از فلز های مختلف برش داده خواهد شد و به صورت مش مشبک کشیده خواهد شد. به طور کلی می توان گفت یک توری اکسپندد صفحه مشبک می باشد که در فرایندهای کشش مقاوم شده و دارای چشمه‌های به شکل الماس یا لوزی در ستون و ردیف ها قرار خواهند گرفت. با توجه به محل استفاده و نوع عملکرد این توری ها معمولاً از جنس های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند.

 به طور کلی می توان گفت تمامی این صفحه های توری ها قابلیت تبدیل شدن به یکدیگر را دارد. این توری ها از نظر جنس و متریال بسیار متنوع می باشند. معمولاً می‌توان از فولاد ضد زنگ، فولاد نورد گرم، فولاد نورد سرد، آلومینیوم، گالوانیزه و … برای تولید توری اکسپندد متال استفاده کرد.

کاربرد توری اکسپندد متال

 

کاربرد توری اکسپندد متال

 

در صنایع ساخت و ساز توری لوزی یا اکسپندد کاربردهای متنوعی دارد. از جمله کاربردهای توری اکسپندد متال می‌توان به به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت نرده
  • حفاظ
  • سقف
  • کف ساختمان
  • قفس حیوانات
  • تقویت کننده در
  • تقویت کننده دیوار
  • تقویت کننده گچ و بتن
  • ساخت و طراحی مجسمه های بزرگ و سه بعدی
  • حصارکشی باغ و املاک شخصی
  • فیلتراسیون نوین در ماشین آلات صنعتی
  • همچنین برای فیلترهای هوا یا مایع
  • پله هاپیاده روها بخصوص در مکان های صنعتی
  • قفسه بنده های سنگین
  • و …

توجه داشته باشید تمامی این کاربرد ها استفاده از توری اکسپندد متال پوست دوم نما بر روی دیوارهای شیشه‌ای همچنین برای جذابیت نمای‌ساختمان و استفاده از توری اکسپندد برای حفاظت از نمای اصلی و همچنین ایمنی ساختمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این توری که ضخامت بالا دارند استفاده می شود که جایگاه ویژه‌ای دارند.

مزایای توری اکسپندد متال

توجه داشته باشید توری اکسپندد متال دارای مزایا و ویژگی های فراوانی می باشد که باعث شده در صنایع مختلف از آن بهره مند شوند. برخی از مزایا این توری ها عبارت اند از:

  1. از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشند
  2. نسبت به توری مش از مقاومت بالاتری برخوردار است
  3. دارای وزن بسیار پایین می باشد
  4. برخورداری از قابلیت گردش بهتره جریان هوا نسبت به توری های دیگر
  5. برخورداری از امکانات جوشکاریدر معلم است
  6. قابلیت مقاوم سازی بتن و استحکام ساختمان
  7. برخورداری از قابلیت رنگ آمیزی
  8. دارای قابلیت آبکاری و گالوانیزه کردن
  9. رسانای عالی برق
  10. دارای شارژ مغناطیسی و گرما
  11. و …

 

مزایای توری اکسپندد متال

 

توجه داشته باشید معمولاً این توری ها دارای سایه اندازی بسیار عالی بر روی نما و ضایعات بسیار پایین و مواد مصرفی را به همراه دارند که باعث می‌شود تا در سازه ها به صورت یکپارچه بوده و از زنگ زدن و اکسید شدن آن جلوگیری شود.

 توسط گالوانیزه کردن و رنگ آمیزی می توانید طول عمر و دوام توری اکسپندد متال را افزایش دهند. در صورتی که این توری ها به صورت پل ساخته شود باعث می شود تا مقاومت استاتیکی آن بالا رفته و در نهایت باعث افزایش استحکام محصول نهایی خواهد شد.

انواع توری اکسپندد متال

  توری اکسپندد متال معمولاً در انواع مختلف تولید و روانه بازار می شود. با توجه به نوع آن دارای کاربرد ها و کارکردهای متنوع می باشند. انواع توری اکسپندد متال عبارتند از:

توری اکسپندد متال استاندارد

 این نوع توری به صورت لوزی ساده بوده که دارای چشمه هایی به شکل لوزی می باشد و رشته ها و پیوند ها معمولا با زاویه یکسان تنظیم خواهد شد. یکی از انواع بسیار متنوع و مقرون به صرفه می باشند دارای استحکام زیاد در برابر ضربه و فشار و همچنین گردش هوا را موثر خواهد ساخت.

توری اکسپندد متال میکرو

توری اکسپندد متال میکرو دارای چشمه ها و فضاهای باز کوچک می باشند که تعداد زیادی بر روی سطح طوری قرار دارد این حفره ها معمولا به صورت استاندارد مستته شش ضلعی و مربعی قرار دارند و بیشتر به عنوان فیلتراسیون مورد استفاده قرار می‌گیر.د

توری اکسپندد متال معماری

 همانطور که از نام این توری پیداست مخصوص معماری می باشد و برای کاربردهای تزیینی و معماری مورد استفاده قرار دارد. البته بهتر است بدانید این توری ها در ایران کمتر وجود دارد و پس از ساخت لازم است رنگ آمیزی شود.

توری اکپسندد متال شش ضلعی

 چشمه این نوع توری ها به شکل شش ضلعی می باشد. علاوه بر امکان عبور هوا نور گرما صدا و مایع باعث می شود تا استحکام زیادی به فلز دهد.

توری اکسپندد متال مسطح یا تخت

در صورتی که نیازی به سطح صاف باشد معمولا از این نوع توری استفاده می‌کنند. از این توری اکسپندد متال مسطح یا تخت معمولاً توسط پرس تولید می‌شود که به آن توری تالیسمان یا تخت گفته می‌شود. توجه داشته باشید رونده صاف کردن این تورب به میزان حدود ۳ تا ۷ درصد و یا پنج درصد افزایش پیدا می‌کند.

 

 قیمت توری اکسپندد متال

 

توری ‏اکسپندد متال گریتینگ

 بهتر است بدانید این توری هیچ گونه اتصالات جوشی ندارد. چرا که هر ورق ها به صورت یک تکه از استیل محکم می باشد و از آن برای سقف ها پیاده‌روها بسیار استفاده می کنند.

قیمت توری اکسپندد متال

عواملی مانند جنس توری، ضخامت و نوع آن بسیار متفاوت می باشد که بر قیمت توری تاثیرگذار می باشد. با این حال توری های اکسپندد در رنگ ها و طرح های مختلفی در بازار وجود دارند که باعث شده است تا استقبال آن ها افزایش پیدا کند.

مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده توری اکسپندد متال می باشد که سعی کرده است تا محصولات با کیفیت بالایی را روانه بازار کند. به راحتی می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ نسبت به تهیه و سفارش این محصولات اقدام نمایید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

پنج نکته مهم در مورد توری استنلس استیل

راهنمای خرید توری

فرایند تولید توری

https://ahanhyper.com//?p=16933

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *