امروز : جمعه 12 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

تفاوت ناودانی upa و unp

ناودانی ها یکی از مقاطع فولادی می‌باشند که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً دارای یک جان که در وسط قرار دارد و دوبال عمود بر آن هستند. در ادامه این مطلب قصد داریم تفاوت ناودانی های upa و unp را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

ناودانی ها معمولاً از نظر روش تولید به دو دسته فابریک و پرسی تقسیم‌بندی می‌شوند. بهتر است بدانید این ناودانی ها معمولاً از نظر متریال و شکل ظاهری به دو صورت ساده و مشبک قرار دارند.

شکل بال ها و نوع کاربرد آن نیز به دو دسته ناودانی سی شکل یعنی ناودانی بال موازی و ناودانی یو شکل یعنی ناودانی بال مخروطی تقسیم بندی می شوند. بهتر است بدانید ناودانی ها در انواع مختلف تقسیم بندی می شوند.

توجه داشته باشید ناودانی ها معمولا در ابعاد ویژگی های مختلفی در پروژه های صنعتی و ساختمانی وجود دارند. رعایت استانداردهای تولید این مقطع پرکاربرد فولادین این است که ابعاد و وزن و ویژگی های کاربردی آن بسیار موثر می باشد.

از ناودانی ها برای ساخت چهارچوب قاب و پایه اتصال دهنده و خرپا و … در ساختمان های در پروژه های صنعتی و ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. ناودانی upa و unp از جمله ناودانی های پرکاربرد می باشند که در کشور مورد استفاده قرار می گیرد دارای تفاوت هایی می باشد که در کاربرد آن تفاوت ایجاد شده است.

ناودانی unp

یکی از انواع ناودانی های پرکاربرد ناودانی unp می باشد که از ضخامت و وزن بالایی برخوردار می باشد. بهتر است بدانید این ناودانی ها معمولاً در سایزهای ۴۰ تا ۴۰۰ میلی متر تولید و روانه بازار می شود. معمولاً از این ناودانی ها بیشتر در پروژه های بزرگ ساختمانی و صنعتی استفاده می شود.

این ناودانی بیشتر از کشور ترکیه وارد می‌شود که به صورت تکی یا دوبل در بادبند و تیرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته در نظر داشته باشید به صورت دوبل به شکل قوطی برای استحکام ستون ها و ساخت خرپا ها استفاده می شود.

ناودانی upa

ناودانی از ضخامت و در نتیجه وزن کمتری دارد که باعث می شود تا استحکام آن نیز پایین آید. در ساخت این ناودانی ها معمولا آسان‌تر و هزینه آن نیز کمتر می‌باشد. ناودانی upa به ناودانی ایرانی نیز معروف است چرا که با توجه به مصوبه استاندارد ملی ساختمان کارخانجات تولید داخلی باید سعی کنند این مقطع لیسانس اروپایی ناودانی بال مخروطی یا یو شکل با وزن کمتر تولید کنند ارتفاع بالایی بین ۴۰ تا ۴۰۰ میلیمتر می باشد.

 

ناودانی unp

 

تفاوت ناودانی upa و unp

 همانطور که ذکر شد این دو ناودانی از پرکاربردترین ناودانی هایی می باشند که در صنعت ساختمان سازی از آن استفاده می شود. ناودانی ها را با توجه به کاربری مورد نظر می توانید انتخاب کنید این ناودانی ها با یکدیگر تفاوت هایی دارند. برخی از این تفاوت ها عبارتند از:

تفاوت ناودانی unp و upa در استاندارد

 یکی از تفاوت های این دو ناودانی ها در استاندارد می باشد. با اینکه هر دو ناودانی جزوه زیر مجموعه ناودانی ها می باشند اما تفاوت هایی با یکدیگر دارند. همچنین از برخی نقاط مشترک ای برخوردار هستند. اما بهتر است بدانید که استانداردهای اروپایی این نامگذاری ها با یکدیگر متفاوت می باشد.

ناودانی upa تحت استاندارد (European Standard Channels) و ناودانی upn تحت استاندارد (Miscellaneous parallel flange channels) تولید و روانه بازار می شود.

شرایط تولید و قیمت تمام شده ناودانی ها

یکی دیگر از تفاوت های ناودانی unp و upa شرایط تولید و همچنین قیمت آن ها می باشد. ناودانی upa از ضخامت و وزن کمتری برخوردار شده است تا قیمت تمام شده آن ها کمتر باشد. باعث شده است این نوع ناودانی با توجه به قیمت کمتری که دارد از کاربرد بالا و همچنین مشتریان بیشتری را جذب نماید.

استحکام دو ناودانی upa و unp  

توجه داشته باشید استحکام یکی از تفاوت های اصلی این دو ناودانی ها می باشد. معمولاً پروفیل های ناودانی unp  از استحکام بالایی برخوردار می باشد که این به دلیل ضخامت و وزن بیشتر این ناودانی ها می باشد. در صورتی که ناودانی upa از ضخامت و وزن کمتری برخوردار است.

مشخصات فنی ناودانی ها

یکی دیگر از تفاوت های ناودانی های upa و unp  در مشخصات فنی آن است. بهتر است بدانید این تفاوت بسیار کم می باشد. اما تاثیر خاص خود را دارد که باید به آن توجه نمایید. در نظر داشته باشید تفاوت بین دو ناودانی upa و unp می‌توان به راحتی جبران کرد.

زمانی که قصد دارید ناودانی upa انتخاب نمایید سعی کنید شماره بیشتری را در نظر بگیرید. در این صورت از لحاظ مشخصات فنی ناودانی با یکدیگر مشابه خواهند بود.

توجه داشته باشید شما بازدید کنندگان گرامی می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ نسبت به خرید انواع ناودانی ها اقدام نمائید. این محصولات را با کیفیت بالایی تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. در هر مرحله از خرید می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان در تماس باشید و از آن اطلاعات لازم بهره مند شوید.

نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که سعی کنید در هنگام خرید این محصولات حتماً با افراد ماهر و با تجربه مشورت نمایید. تا با توجه به مراحل و نوع کاربرد مورد نظر خود بتوانید وزن مناسب و ضخامت مناسب را انتخاب کرده و از آن بهره مند شوید.

توجه داشته باشید ناودانی ها از جمله مصالح ساختمانی پر کاربرد می باشند که در ساخت و ساز نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. باید حتماً سعی کنید از نوع مناسب آن بهره‌مند شوید چرا که وجود آن ها در ساخت و ساز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ناودانی ها معمولاً پروفیل بسیار مقاوم می باشد تا در برابر فشارهای محیطی و غیره از مقاومت خوبی برخوردار شود. با توجه به کاربرد مورد نیاز باید سعی کنید سایز و جنس آن را به درستی انتخاب نمایید تا بتوانید از کاربردهای ویژه آن بهره مند شوید.

خرید ناودانی

توجه داشته باشید شما بازدیدکنندگان گرامی می توانید به صورت حضوری و اینترنتی نسبت به خرید ناودانی ها و نبشی، پروفیل های ساختمانی، ورق ها اقدام نمایید. اما نکته ای که باید مد نظر قرار دهید این است که حتما سعی کنید از فروشگاه های معتبر و مجاز نسبت به تهیه و انتخاب این محصول اقدام نمایید.

 در صورتی که شما از مراکز معتبر و شناخته شده محصولات مورد نظر خود را تهیه نمایید به راحتی می توانید از ان در جهت کاربرد مد نظر خود بهره مند شوید. جهت خرید ناودانی با کیفیت بالا از طریق فروشگاه اینترنتی https://ahanhyper.com/ اقدام نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

تفاوت نبشی و ناودانی چیست؟

تفاوت ناودانی سبک و سنگین چیست؟

کاربرد (ناودانی) UNP

https://ahanhyper.com//?p=16926

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *