امروز : جمعه 12 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

تحلیل و بررسی آمار تولید و صادرات فولاد ایران

با تحلیل و بررسی آمار تولید و صادرات فولاد ایران بسیاری از سرمایه گذاران و صنعتگران می‌توانند با زوایای گوناگون این قضیه رو به رو شوند و به پیش بینی قیمت آهن در روزهای آتی بپردازند؛ چرا که عملکرد فولاد در بازار بورس اوراق بهادار، اهمیت تحلیل و بررسی را دو چندان می کند.

 با توجه به اهمتی فولاد در ایران، بعد از نفت می توان آن را جز پر کاربرد ترین محصولات در ایران معرفی نمود. به هر حال با توجه به پتانسیل بالای کشور در زمینه‌های گوناگون، فولاد کارایی و استفاده اصلی خود را نشان می دهد. موقعیت فوق‌العاده استراتژیک فولاد در ایران، میزان صادرات آن را با چالش‌هایی رو به رو کرده است. به همین دلیل، ما قصد داریم که در این مقاله به این تحلیل و بررسی بیشتر توجه کنیم، در ادامه همراه ما باشید.

 

کاهش صادرات فولاد

 

کاهش صادرات فولاد

چنانچه بخواهیم به صورت صحیح به تحلیل و بررسی آمار تولید و صادرات فولاد ایران نگاهی بیندازیم، به آماری که انجمن فولاد ایران منتشر کرده است اگر توجه کنیم، متاسفانه اوضاع جالبی را نمی توان در نظر گرفت. تولید فولاد در کارخانه های ایران همیشه با مواد اولیه عالی انجام می پذیرد، اما نوسانات ارز و موقعیت استراتژیک منطقه بر روی صادرات تنش هایی را اعمال می کند.

اگر به آمار و تحلیل ها دقت کنید، صادرات سال ۹۹ با افت 13 الی 14 درصدی مواجه شده است و همانگونه که می دانید، بسیاری از محصولات نظیر میلگرد به خاطر نوع کاربری با چالش های فراوانی در کسب و کارهای گوناگون مواجه شده است.

با رشد قیمت میلگرد، رشد اقتصادی کشور نیز دچار مشکل می شود و البته قیمت بالای ارز نیز باعث می‌شود تا واردات نیز آنچنان به صرفه نباشد و مردم اکثراً محصولات چینی و کره ای را برای برطرف کردن نیاز اصلی خود در نظر بگیرند. اما زمانی که نیاز کشور را تولیدکنندگان داخلی تامین کنند، علاوه بر افزایش اشتغال می توان چرخه صادرات را نیز به بهترین شکل ممکن مدیریت کرد.

 

کاهش صادرات فولاد

 

صادرات سنگ آهن و ارتباط آن با فولاد

 و با وجود برجام و تحریم های فلج کننده، صنعت فولاد در کشور با نوسانات ارزی بسیاری روبرو شده است و بسیاری از کارخانه های تولیدی کشور با روند کاهش تولید مواجه می‌شود که با تحلیل و بررسی آمار تولید و صادرات فولاد ایران شما باید افزایش ۲۵ درصدی صادرات سنگ آهن را نیز در نظر بگیرید.

 شاید در ظاهر صادرات سنگ آهن روی خوشی داشته باشد، اما مشکلات عمده آن را نباید نادیده گرفت که این مشکلات می تواند چرخه تولید را تا حدودی با خسارت هایی روبرو کند. معادن استخراج کننده سنگ آهن نمی توانند تنها در اختیار مصرف‌کنندگان داخلی قرار داشته باشند و معمولاً صادرات پنهان را در دستور کار خود قرار می دهند.

اینگونه است که تحت فشار قرار می گیرند. در مورد صادرات فولاد نیز همین قضیه به همین شکل مدنظر است. به همین دلیل در تحلیل و بررسی آمار تولید و صادرات فولاد ایران تحلیل سنگ آهن نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. به هر حال در خاورمیانه و آسیا کشورهایی مانند افغانستان، عراق و سوریه را می‌توان برای صادرات فولاد گزینه مناسبی در نظر گرفت.

 

صادرات سنگ آهن و ارتباط آن با فولاد

 

 به این دلیل که به شدت به فولاد نیاز دارند و زیرساخت آنچنان مناسبی را برای تولید پیدا نمی کنند. اما صادرات همیشه به همین سادگی مسیر خود را طی نمی کند. به این دلیل که رقبایی هم چون ترکیه و اوکراین بر سر راه صادرات فولاد قرار می گیرند.

اهمیت فولاد در کشور

بدون‌شک تولید فولاد در یک کشور می تواند به توسعه یافتگی آن کشور اشاره واضحی داشته باشد؛ چرا که اشتغال زایی، رشد و توسعه در تجارت منطقه همگی جزء مزایای تولید و صادرات فولاد است. به همین دلیل است که تحلیل و بررسی آمار تولید و صادرات فولاد ایران تا این حد مورد توجه قرار گرفته است.

 صادرات فولاد می تواند ایران را در بازارهای جهانی به شکل ویژه ای معرفی کند. اینگونه است که استاندارد و قیمت رقابتی برای کیفیت محصولات فولادی ایران، همیشه شاخص هایی را در نظر می گیرد. صنعت فولاد را در ایران به عنوان صنعت مادر می‌شناسند که در رشد و توسعه پیشرفت اقتصادی کشور دخیل است. در این بین، همیشه سیاست‌هایی اتخاذ می‌شود تا صادرات فولاد بتواند در چارچوب اصلی خود بسیار منطقی و هدفمند مورد بررسی قرار گیرد.

انواع محصولات فولادی

حال که در مورد تحلیل و بررسی آمار تولید و صادرات فولاد ایران صبت کردیم. با انواع محصولات فولادی و کاربرد آنها نیز به صورت مختصر و مفید بهتر است که آشنا شوید و همان گونه که احتمالاً بدانید از ترکیب آهن و کربن، فولاد به وجود می آید.

به همین دلیل، ویژگی های خاص و منحصر به فردی را می توانید برای محصولات فولادی در نظر بگیرید. ورق روغنی، ورق سیاه فولادی، ورق گالوانیزه، ورق رنگی فولادی، ورق های اسید شویی، تیرآهن، میلگرد، نبشی و ناودانی و… هرکدام از جمله محصولات فولادی با کارایی بسیار بالا هستند. شما می توانید از مجموعه آهن  هایپر که نسبت به رقبا همیشه با کیفیت ترین و خوش قیمت ترین محصولات را ارائه می دهد، خریداری کنید.

 

انواع محصولات فولادی

 

استانداردهای ایران و اروپا توانسته ساخت تیر آهن را با تحمل تنش بسیار بالایی به نمایش بگذارد و همچنین برای استفاده در سقف های شیروانی ورق رنگی گالوانیزه را می توانید انتخاب ایده آلی در نظر بگیرید. اما میلگرد که برای جبران ضعف بتن مورد استفاده قرار می گیرد، را بهتر است با برآورد قیمت بروز آن به صورت آنلاین و اینترنتی از این مجموعه سفارش دهید.

جهت خرید این محصولات کافیست به وب سایت https://ahanhyper.com مراجعه نمائید. در هر مرحله که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید می توانید به صورت کاملا رایگان از راهنمایی هایی که توسط برترین کارشناسان در اختیار شما قرار داده می شوند برخوردار شوید.

امیدواریم با تحلیل و بررسی آمار تولید و صادرات فولاد ایران توانسته باشیم شما را با اهمیت این صنعت در کشور بیشتر آشنا کرده باشیم. برای خرید انواع محصولات فولادی می توانید هم اکنون به وب سایت https://ahanhyper.com مراجعه کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

بهترین کارخانه فولاد ایران

انواع گرید فولاد

https://ahanhyper.com//?p=24252

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *