امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

بازسازی خانه به سبک سنتی

در این مطلب قصد داریم بازسازی خانه به سبک سنتی را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

بازسازی به سبک سنتی

بازسازی اگر به معنای ساختن دوباره باشد لزومی به مدرن بودن آن نیست. یعنی بازسازی از نوسازی وتغییر دکوراسیون به سبک مدرن نیست و می‌توان هر سبکی را که دوست دارید انتخاب کرده و از آن بهره مند شوید. هنگام اجرای بازسازی می توانید هر گونه تغییری را اعمال کنید و با جدیدترین ابزار و مصالح ساختمانی جهت این نوسازی اقدام نمایید.

 توجه داشته باشید جدیدترین سبک و به اصطلاح مدرن معماری روز دنیا را در صورتی که تمایل نداشته باشید مجبور نیستید که اجرا نماید. می توانید با برترین مصالح هر سبکی که دوست دارید را اجرا کنید. بهتر است بدانید بازسازی ساختمان در واقع اعمال تغییر در ساختمان برای تامین سلایق و همچنین نیازهای شخصی مالک می باشد.

 اگر سلیقه شخصی مالک معماری اصیل ایرانی یا سنتی باشد بسیار محبوب خواهد شد. معماری سنتی ایران آنقدر زیبا، متنوع و متعدد می باشند که در بازسازی خانه به سبک سنتی کارهای بسیار جذابی می توانید انجام دهید. به همین خاطر انواع در های منبت کاری و یا در هایی که با شیشه های رنگی می‌تواند هر فضایی را دلنشین کند.

 

بازسازی به سبک سنتی

 

المان های سبک سنتی

توجه داشته باشید در سبک سنتی رنگ دیوارها معمولاً از رنگ های خنثی مثل سفید و کرم انتخاب خواهد شد. گچ بری برای زیباسازی فرش های لاکی، گلدان های فیروزه‌ای، ایوان‌های زینت شده و پشتی های دست بافت استفاده خواهد شد. همچنین اگر اهل موسیقی باشید آلات موسیقی سنتی ایران مثل دف، تار و … را می‌توانید آویزان نمایید.

 نکته بسیار مهمی که باید باید در نظر داشته باشید این است که رنگ قرمز و سبز در دکوراسیون سنتی بسیار زیبا و چشم گیر خواهد بود.

می توانید کوسن روی مبل خود از طرح های قاجاری انتخاب کرده و بهره مند شوید. همچنین صندوق های چوبی قدیمی را می توانید خیلی راحت تر در بازار پیدا کرده و در سبک سنتی استفاده نمایید.

استفاده از کوزه سفالی و ظروف مسی

کوزه های سنتی در تمام خانه های ایرانی و قدیمی پیدا می شود. ظروف سفالی سنتی سبک سنتی را به وجود خواهد آورد. می توانید از چند کوزه سفالی کوچک و بزرگ در یک گوشه از منزل استفاده نمایید و یک گلخانه بسیار زیبا بسازید.

 همچنین می توانید آب نماهای سنتی موجود در بازار را خریداری کنید و از صدای آب در کنار گلخانه لذت ببرید. ظروف مسی می تواند ظرف مسی میوه و آجیل و … باشد که این یک ایده خلاقانه برای کمک به دکوراسیون سنتی شما خواهد بود.

ترکیب سبک مدرن و سبک سنتی

توجه داشته باشید دکوراسیون سنتی ایرانی بسیار زیبا خواهد بود و به منزل شما هویت می بخشد. در واقع می‌توان گفت در سبک سنتی می توانید از تمامی وسایل موجود که بی‌فایده و ناکارآمد باشد استفاده نمایید.

 صندوق های قدیمی، قالیچه ها، پارچه های قدیمی و … به راحتی می توانید در این سبک استفاده نمایید. در برخی مواقع سبک های مدرن و سنتی را می توانید با یکدیگر ترکیب کرده و خانه بسیار زیبا داشته باشید. استفاده از المان های سنتی در این خانه مدرن بسیار دیدنی و جذاب خواهد بود.

 

ترکیب سبک مدرن و سبک سنتی

 

ساخت حوض در وسط خانه

در ادامه بازسازی خانه به سبک سنتی باید ذکر کنیم که می ‌توانید در حیاط خانه خود حوض طراحی نمایید. به جرات می توان گفت حوض قلب معماری سنتی ایران می باشد. با توجه به شرایط اقلیمی ایران در میان هر حیاط خانه ای که آن روزها حوزه زیبا وجود داشت طراوت و تازگی آب را به محیط خانه هدیه خواهد داد.

 توجه داشته باشید حوزه‌ها را می‌توانید در حیاط خانه های مدرن و امروزی را نیز مشاهده کنید. به همین خاطر اگر دوست دارید سبک سنتی داشته باشید پیشنهاد می کنیم حتماً از ساخت حوض در وسط خانه بهره مند شوید.

عناصر سبک سنتی در بازسازی خانه

توجه داشته باشید بازسازی خانه به سبک سنتی به گونه ای است که از گذشته تا به الان تمایل زیادی به سبک های کلاسیک و سنتی داشته اند البته استفاده از المان های مخصوص را به همراه داشته است. استفاده از فرش های بزرگ با نقش و نگار فراوان ظروف میناکاری و بزرگ و … نشان دهنده این مطلب می باشد.

 توجه داشته باشید شاید این عناصر چندان مناسب آپارتمان های کوچک امروزی نباشد اما طراحان داخلی عناصر معماری ایرانی به گونه ای به کار میبرند که زیبایی خاصی را به خانه می دهد تمام این موارد به نوعی طراحی دکوراسیون سنتی محسوب خواهد شد. بهتر است بدانید ماهیت طراحی دکوراسیون به سبک سنتی استفاده از رنگ های گرم می باشد.

شما با استفاده از رنگ‌های گرم حس دعوت کنندگی به محیط را منتقل خواهید کرد. بسیاری از عناصر معماری سنتی ایران سماور ای که گوشه اتاق گذاشته شده تا پشت های نشیمنگاه گذاشته می شوند. نشان دهنده پذیرا بودن محیط می باشد که محیطی گرم، راحت و صمیمی را ایجاد می کند.

هماهنگی و هارمونی پرجنب و جوش در طراحی سنتی منزل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سعی کنید رنگ دیوارها را ساده انتخاب کنید. رنگ وسایل پر جنب و جوش باشد. انواع ملیله روی پرده، گلدوزی روی کوسن، عکس های طبیعت بیشتر استفاده کنید. می توانید انواع تیغه ها را در گوشه های منزل خود به کار ببرید.

 

سبک سنتی در بازسازی خانه

 

توجه داشته باشید در بازسازی خانه به سبک سنتی لازم است برخی از قسمت های خانه را از نو بسازید، قسمتی را اضافه و یا از آن کم کنید. به هر حال در بازسازی و نوسازی ساختمان ها لازم است از مصالحی برای مقاوم سازی ساختمان ها استفاده نمایید. در اینجا باید سعی کنید از مصالح فولادی با کیفیت بهره مند شوید. در صورتی که بتوانید مصالح با کیفیتی داشته باشید بدون شک مقاوم سازی دیوارهای ساختمان به درستی انجام می شود.

 شما بازدیدکنندگان گرامی می توانید محصولات فولادی را از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/  تهیه نمایید. مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع میلگرد ها، تیرآهن ها، ناودانی و … می باشد که شما با اطمینان خاطر می توانید جهت تهیه محصولات اقدام نمایید. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید نیز از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

مراحل بازسازی خانه

بازسازی خانه های قدیمی

https://ahanhyper.com//?p=19846

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *