امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

بازسازی خانه های قدیمی

بازسازی خانه های قدیمی به عملیات تعویض و تعمیر اجزای ساختمان مثل تاسیسات دیوار، لوله کشی و … گفته می شود. باز سازی این خانه ها علاوه بر زیباتر کردن فضا باعث استفاده بهینه تر از زیربنای ساختمان خواهد شد. به طور کلی می‌توان با استفاده از ساختمان های قدیمی به دو دسته بازسازی جزئی و بازسازی کلی تقسیم بندی می شود.

 در انجام عملیات بازسازی باید توجه داشته باشید که انجام برخی از کارهای بازسازی نیاز به دریافت مجوز دارد که انجام آن بدون دریافت مجوز از شهرداری غیر مجاز می باشد. به طور مثال می‌توان گفت انجام کار تخریب دیوارهایی که کاهش مقاومت سازه را در پی دارد و نیز جابه جایی راه پله نیازمند اخذ مجوز از شهرداری می باشد.

 قبل از اینکه اقدام به این تغییرات کنید باید مجوز لازم را دریافت نماید. اما انجام کارهای جزئی مثل نقاشی، تعمیر و تعویض درب و پنجره و … نیازی به دریافت مجوز ندارد. بدون اینکه به شهرداری مراجعه کنید می توانید جهت انجام این تغییرات اقدام نمائید.

 

مراحل بازسازی خانه های قدیمی

 

مراحل بازسازی خانه های قدیمی

بهتر است بدانید که بازسازی خانه های قدیمی شامل مراحل مختلف می باشد که رعایت آن ها از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار می باشد. اولین مرحله پیدا کردن پیمانکارانی که در این زمین فعالیت دارند. پیمانکار باید ابتدا شرایط و وضعیت ساختمان را بررسی کنند. پس از بررسی بخش هایی که نیاز به بازسازی دارند و همچنین با در نظر گرفتن میزان بودجه باید انجام عملیات بازسازی سازه و … طرحی را آماده کند.

آماده سازی طرح درست برای بازسازی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. چرا که طراحی بد و عدم در نظر گرفتن متراژ بنا نه تنها زیبایی فضا را به همراه نخواهد داشت بلکه باعث دلگیر تر شدن فضای خانه نیز خواهد شد.

 پس از تایید نقشه های طراحی شده توسط مالک زمان‌بندی و تعیین فازهای مختلف اجرای عملیات بازسازی و اولویت بندی آن ها انجام خواهد شد. برای آغاز عملیات بازسازی خانه های قدیمی باید اقدام به تخریب بخش‌های که نیاز به طراحی جدید دارد کنید. انجام عملیات تخریب باید با دقت بالا انجام شود که آسیبی به بخش‌های دیگر ساختمان  وارد نشود.

مزایای بازسازی خانه های قدیمی

بازسازی خانه های قدیمی مزایا و ویژگی های بسیاری را به همراه دارد. برخی از مهم ترین مزایای این عملیات عبارتند از:

  • افزایش ارزش اقتصادی ملک
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • کاهش هزینه های تامین انرژی
  • استفاده بهینه از فضا
  • افزایش طول عمر خانه
  • افزایش زیبایی ظاهری خانه

 

مزایای بازسازی خانه های قدیمی

 

هزینه بازسازی خانه

توجه داشته باشید هزینه بازسازی ساختمان قدیمی به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله مهم ترین این عوامل می توان گفت شدت تخریب، به طور قطع هزینه بازسازی کلی ساختمان با استفاده از جزئیات آن متفاوت می باشد. از دیگر عوامل موثر می‌توان به متراژ کار و کیفیت مصالح مورد استفاده اشاره کرد. در صورتی که از مصالح با کیفیت استفاده شود هزینه بازسازی نیز بدون شک افزایش پیدا خواهد کرد.

 همچنین می‌توان گفت دستمزد استاد کار نیز بر روی هزینه تمام شده بازسازی تاثیرگذار خواهد بود. به طور کلی امروزه با توجه به هزینه‌های ساخت و ساز، باز سازی خانه های قدیمی مقرون به صرفه‌تر از ساخت بنای جدید است. در صورتی که از نیروهای متخصص و کاربلد استفاده کنید اشتباهات و خطرات احتمالی کاسته شده و باعث می‌شود تا هزینه‌های اضافی کاهش پیدا کند. بازسازی خانه های قدیمی باعث افزایش طول عمر و استحکام بالای آن می شود.

انواع بازسازی خانه های قدیمی

بازسازی خانه های قدیمی به طور کلی به دو دسته سبکی و حفاظتی انجام خواهد شد. در ادامه شرح می دهیم.

بازسازی سبکی

بهتر است بدانید در این روش به بافت کلی خانه آسیبی وارد نخواهد شد و تنها قسمت هایی که نیاز به ترمیم دارند بازسازی می‌شود. به این معنا که با حفظ ساختار کلی ساختمان اقدام به تعمیر و ترمیم بنا خواهد کرد. بخشی از خانه که به تعمیر اساسی نیاز دارند با قطعات مشابه جایگزین می‌شود. توجه داشته باشید که شما باید این کار را به افراد ماهر و متخصص بسپارید.

بازسازی حفاظتی

خانه های قدیمی که بسیار اسیب دیده باشند نیاز به بازسازی عمیق تری دارند که در اینجا از بازسازی حفاظتی استفاده خواهد شد. در این روش به خاطر حساس بودن بنا و احتمال ریزش بازسازی به صورت دقیق تری انجام خواهد شد.

 

انواع بازسازی خانه های قدیمی

 

چگونگی بازسازی خانه های قدیمی

شما نیز اگر قصد دارید به بازسازی خانه قدیمی اقدام کنید باید بدانید که شامل سه بخش های گوناگونی می باشد که نیازمند متخصصان در حوزه‌های مختلف است. در واقع تنوع فعالیت‌ها در بازسازی خانه چیزی از ساختن یک ساختمان کامل کم ندارد. اگر چه یکی از علل معطل شدن بازسازی خانه های قدیمی در ایران افزایش قیمت خانه های نوساز است. اما نباید فراموش کرد این ساختمان‌ها نیز مثل یک ماشین دارای سیستم پیچیده و گوناگونی می باشد.

 تمامی این ویژگی‌ها باعث شده است تا برای آنکه بتوانید حداکثر بهره‌برداری را از بنا دریافت کنید نیازمند استفاده از خدمات تعمیرات و نگهداری باشد. اما از آنجا که بسیاری از خدمات تعمیر و نگهداری در بناها را مورد توجه قرار نمی دهند به مرور و با قدیمی شدن خانه نیازمند استفاده از خدمات بازسازی خواهید شد.

همانطور که می دانید در برخی مواقع احتمال دارد تا دیوارها و سقف های ساختمان نیازمند بازسازی باشد. به همین خاطر برای این موارد از تجهیزات استفاده می‌شود که ایمنی سازه را افزایش دهد. به عنوان مثال برای بازسازی سقف باید چند میلگرد را به تیر آهن سقف اتصال داد. به همین خاطر همواره باید سعی کنید تا از میلگردهای مناسب و باکیفیت استفاده کنید.

 به عنوان مثال برخی از افراد برای اینکه هزینه کمتری پرداخت کنند و سعی می‌کنند از میلگردهایی که استفاده شده است دوباره استفاده کنند. این میلگردها معمولاً زنگ زدگی دارد. این کار کاملاً اشتباه و خطرناک می‌باشد. چرا که این نوع میلگرد معمولاً کیفیت مناسبی ندارند. شما باید سعی کنید از مصالح با کیفیت و مرغوب در بازسازی بهره مند شوید.

به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم که مصالح مورد نیاز برای بازسازی خانه های قدیمی را از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ تهیه نمائید. مجموعه آهن هایپر تلاش است تا محصولات باکیفیتی را روانه بازار کند که شما دغدغه ای بابت کیفیت این محصولات نخواهید داشت. با اطمینان خاطره تمامی محصولات مورد نیاز برای بازسازی را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

بازسازی خانه ورامین

بازسازی خانه به سبک مدرن 

بازسازی خانه های قدیمی به سبک سنتی

بازسازی خانه به سبک سنتی

بازسازی خانه با هزینه کم

https://ahanhyper.com//?p=23063

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *