امروز : شنبه 20 جولای 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع بتن استخر

برای ساخت استخر از روش های بسیار متنوعی استفاده کرده و می توان شرایط مختلفی را نیز مشاهده کرد. هرچه کیفیت در بتن ریزی استخر بالاتر باشد می توان زیبایی و دوام بالاتری را برای استخر در اختیار داشت. کیفیت ساخت استخر قطعا به نوع بتن و کیفیت آن وابسته می باشد. برای هر روش در بتن ریزی استخر می توان استاندارد هایی را در اختیار داشت.

با توجه به اینکه ساخت و طراحی استخر یک کار کاملا تخصصی می باشد باید به بهترین شکل ممکن آن را انجام داد. توجه به آب بندی استخر در هنگام ساخت یکی از مهم ترین اصول و روش ها می باشد. با توجه به فناوری های جدید می توان بتن استخر را در دسته بندی های بسیار زیادی قرار داد. هرچه کیفیت در این محصولات بالاتر باشد می توانید راحت تر برخی از اقدامات برای زیبایی را نیز انجام دهید.

برای استخر ها اولین قدم در انتخاب بتن استخر، مربوط به معیار های بتن می باشد. به صورت کلی می توان بتن را به عنوان متداول ترین متریال برای ساخت استخر در نظر داشت. بتن استخر برای ساخت بهترین گزینه بوده و می تواند بالاترین مقاومت را نیز به وجود بیاورد. منظور از عیار بتن در هنگام ساخت استخر، میزان سیمان به کار رفته در بتن می باشد.

هر چه این مقدار بالاتر باشد می توان مقاومت فشاری بالاتری را نیز در اختیار داشت. برای ساخت استخر ها باید برخی از نکات را به صورت ویژه مورد بررسی قرار داد. از مهم ترین قوانین در هنگام ساخت می توان به اتصالات قالب ها اشاره کرد که باید کیفیت لازم را داشته باشند. هرچه قالب بندی های لازم را دقیق تر ایجاد کنید، قطعا کیفیت بتن ریزی شما نیز بالاتر خواهد رفت. اتصالات ایجاد شده باید با توجه به جنس قالب انتخاب شده و متناسب با آن باشند.

 

انواع بتن استخر

 

انواع بتن استخر

برای اینکه با انواع بتن استخر آشنا شوید باید با روش های مختلف بتن ریزی نیز آشنا شوید. هریک از روش های موجود مزایایی را داشته و برای مکان های مختلف مناسب می باشند. انعطاف در بتن ریزی استخر بسیار بالا بوده و می توان از وسایل و تجهیزات مختلف استفاده کرد. دو روش متداول برای بتن ریزی استخر روش های قالب گیری و شاتکریت می باشند. در هر روش باید از مصالح و وسایل بسیار متنوعی استفاده کنید تا بالاترین کیفیت برای شما به وجود بیاید.

هرچه کیفیت در این اقدامات بالاتر باشد می توان نتیجه دلخواه تری را نیز مشاهده کرد. در هر روش مصالح و متریال های موجود با افزودنی های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. هر روش نیز دارای مزایا و ویژگی های خاص خود می باشد. از انواع بتن های موجود برای این دو روش استفاده کرده و می توان با توجه به بودجه مد نظر از هر روش استفاده کرد. در ادامه هر یک از این روش ها را به صورت جداگانه شرح داده و بررسی خواهیم کرد.

روش قالب گیری بتن استخر

مهم ترین بخش ساخت استخر را می توان مربوط به بتن ریزی آن دانست. در روش قالب گیری از انواع بتن های ساخته شده می توان با نسبت های گوناگون به خوبی استفاده کرد. کیفیت بتن شما می تواند در آب بندی استخر بسیار تاثیر گذار باشد. در روش قالب گیری ابتدا کف استخر را سیمان کاری کرده تا سطحی یکدست و صاف را برای شما به وجود بیاورد. از این سطح صاف برای آرماتور بندی استفاده می کنند. با توجه به ابعاد استخر و نوع طراحی آن باید آرماتور ها را در کف و دیواره های استخر اجرا کرد.

 

روش قالب گیری بتن استخر

 

هرچه دقیق تر این کار را انجام دهید کیفیت بتن شما نیز بالاتر خواهد رفت. باید دقت داشته باشید که شیب استخر را باید از قبل معلوم کرد تا بتوان به راحتی آرماتور مورد نیاز را به خوبی ایجاد کرد. استخر ها را در عمق های بسیار متنوعی تولید می کنند که می توان با توجه به آن ها بالاترین کیفیت را در اختیار داشت.

باید در کف استخر تا 15 سانتی متر، آرماتور بندی را انجام داد. این فاصله برای ایجاد ضخامت و آب بندی کافی می باشد. بعد از این کار باید به سراغ بتن رفته و با عیار 350 آن را درون شیار های کف و دیواره بتن ریزی کرد.

 این معیار برای استخر ها مناسب بوده و می تواند کیفیت بسیار بالایی را به وجود بیاورد. بعد از بتن ریزی باید داخل شیار ها را ویبره زد تا بالاترین کیفیت و تراکم برای بتن به وجود بیاید. به صورت کلی بعد از خشک شدن بتن باید به صورت مستمر بتن را آب داد. این کار باعث می شود تا مقاومت و سختی بتن به صورت گسترده ای بالا رود. در انتخاب انواع بتن استخر باید این اقدامات را به ترتیب در این روش انجام دهید. برای ایجاد انواع استخر ها باید از افراد و مجموعه های متخصص استفاده کنید تا بالاترین کیفیت برای شما به وجود بیاید.

روش شاتکریت

یکی از روش های بتن ریزی برای استخر، شاتکریت می باشد. این روش کمی پیچیده تر از روش قبلی بوده و باید با وسایل و امکانات خاصی نیز انجام شود. تمامی قابلیت های موجود در هر دو روش را می توان وابسته به انواع بتن های به کار رفته دانست. از جهات مختلف می توان بتن ریزی را برای استخر انجام داد. با توجه به امکانات و بودجه ای که در اختیار دارید می توانید از هریک از روش های گفته شده استفاده کنید. این روش را می توان به عنوان یکی از بهترین و ظریف ترین روش های موجود عنوان کرد.

 

 

نحوه بتن ریزی استخر

این روش کاملا تخصصی بوده و باید با تجهیزات و وسایل تخصصی نیز انجام شود. روش شاتکریت نسبت به روش قالب گیری مزایا و معایبی را نیز دارد. انواع بتن استخر در این روش نیز می تواند بسیار متنوع باشد. آرماتور های به کار رفته در این روش از قبل به خوبی محاسبه شده و می توان از آن ها استفاده کرد. به وسیله وسایل و تجهیزات مخصوصی بر روی آرماتور ها پاشیده می شود.

در این روش با پاشیدن بتن، یک لایه بر روی آرماتور ها ایجاد شده و می توان به خوبی از آن ها استفاده نمود. نیازی به استفاده از ویبره نبوده و به خوبی می توان تراکم بالایی از بتن را مشاهده کرد. می توان از دو حالت شاتکریت پاشی خشک و تر به خوبی استفاده کرد. باید در نظر داشته باشید که هر کدام از روش های شاتکریت پاشی مزایای خاص خود را داشته و به خوبی می توان از آن ها استفاده کرد.

از مزایای شاتکریت پاشی می توان به مصرف آب کمتر در هنگام اجرا اشاره کرد. دیگر نیازی به قالب های مختلف نبوده و با سرعت بسیار بالاتری بتن ریزی انجام می شود. برای اجرای شکل های پیچیده در هنگام ساخت این روش بسیار موثر تر و بهتر می باشد.

جمع بندی

در یک جمع بندی کلی می توان بیان کرد که شما باید از بهترین مصالح موجود استفاده کرده و بالاترین کیفیت را مشاهده کنید. میلگرد های به کار رفته در ساخت استخر بسیار مهم بوده و باید از بهترین نمونه های موجود استفاده کنید. برای تهیه انواع میلگرد ها می توانید از آهن هایپر کمک گرفته و محصولاتی با کیفیت را در اختیار داشته باشید. برای انواع بتن های موجود می توان به خوبی از این میلگرد ها استفاده کرده و بالاترین دوام را مشاهده کرد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

انواع بتن پلیمری چیست؟

انواع بتن بازیافتی

انواع بتن آسفالتی

https://ahanhyper.com//?p=37888

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *