امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع بتن بازیافتی

بتن ها ماده هایی هستند که از ترکیب چند مصالح دیگر به دست می آید. بهتر است بدانید بتن ها در انواع مختلفی موجود می باشند. هر یک از انواع آن دارای خواص و ویژگی های منحصر به فردی بوده و در کاربری های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. در این مبحث قصد داریم به بررسی و معرفی انواع بتن بازیافتی بپردازیم. از شما همراهان گرامی دعوت می شود جهت آشنایی بیشتر با این مبحث همراه ما باشید.

در ابتدای معرفی بتن بازیافتی قابل ذکر است که بتن های قدیمی که دچار ترک خوردگی و فرسایش شده و استحکام خود را از دست داده اند؛ را می توان دوباره بازیافت کرده و استفاده کرد که به آن بتن بازیافتی گفته می شود. بتن بازیافتی شامل شکستن و خرد کردن بتن بوده که برای ساخت ماده جدید قابل استفاده است.

 

فرآیند تولید بتن بازیافتی

 

فرآیند تولید بتن بازیافتی

در ادامه مبحث انواع بتن بازیافتی باید ذکر کنیم بتن بازیافتی از بتن معمولی تولید شده و دارای مراحلی است که به وسیله دستگاه های مجهز به چکش های خرد کننده و تفکیک کننده انجام می شود. در ابتدا بتن را به وسیله چکش خرد کرده و به مرحله غربال می رسانند. سپس ذرات سبک و ریز و سنگدانه های درشت با انجام غربال از هم جدا می شوند. بعد از این مرحله ذرات اضافی را به وسیله آب و دستگاه های مکش و تفکیک کننده از بتن جدا کرده و ماده خالص تولید می شود. این ماده تولید شده را می توان مجدد مورد استفاده قرار داد.

کاربرد بتن بازیافتی

با توجه به مبحث انواع بتن بازیافتی باید ذکر کنیم که بتن بازیافتی کاربردهای زیادی دارد. این بتن برای ایجاد سطح صاف در پیاده روها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای هدایت آب باران از این بتن استفاده می شود که سبب کم‌ شدن آب باران در خیابان می شود. بتن بازیافتی را می توان در آسفالت خیابان، فوندانسیون کف و فضاهایی که دارای تجهیزات آب و برق زیرزمینی هستند؛ استفاده کرد.

ضمن اینکه از این بتن در ساخت زیستگاه های صخره ای نیز استفاده می شود و از ضایعات آن نیمکت، گلدان و سنگ فرش تولید می شود. همچنین این بتن به عنوان جایگزین برای سنگدانه های جدید در مخلوط بتن استفاده می شود. تولید سیمان های جدید از سیمان خرد شده از کاربردهای دیگر بتن بازیافتی می باشد.

 

کاربرد بتن بازیافتی

 

ویژگی ها و مزایای بتن بازیافتی

بتن بازیافتی مزایا و ویژگی های زیادی دارد. این ویژگی ها به شرح زیر می باشند.

یکی از بارزترین ویژگی های این بتن قابلیت بازیافت آن است. همچنین این بتن با طبیعت سازگار بوده و به آن آسیب نمی رساند. لازم به ذکر است بتن بازیافتی تولید ضایعات کمی دارد و جابه جایی ضایعات با کمترین هزینه انجام می شود. ضمن اینکه استفاده مجدد از این بتن هزینه های کمی داشته و مقاومت و استحکام آن در استفاده مجدد نیز بالا می باشد.

 

مزایای بتن بازیافتی

 

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع و محصولات فولادی می باشد. با توجه به گسترش روز افزون ساخت و ساز امروزه فروش محصولات فولادی نیز افزایش پیدا کرده است. همچنین کارخانه های بسیاری جهت تولید این مصالح فعالیت دارند. به همین خاطر انتخاب مصالح تا حدودی سخت می باشد که باید این کار را به مهندسان ساخت و ساز بسپارید.

شما مخاطبان گرامی جهت خرید آهن آلات مورد نیاز می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com اقدام نمائید. برخی از محصولات قابل عرضه توسط این فروشگاه می توان به میلگرد ظفر بناب، انواع تیرآهن، انواع نبشی، تیرآهن نرمال، هاش، ورق استیل و … اشاره کرد. این مقاطع در انواع و ابعاد مختلفی موجود می باشد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

انواع بتن پلیمری چیست؟

مشخصات فنی و کاربرد انواع بتن خود ترمیم شده

https://ahanhyper.com//?p=37834

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *