امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

آلیاژهای مهم فولاد زنگ نزن چیست ؟ + خواص و مزایای آن

یکی از بهترین فولاد هایی که در صنعت برای ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد فولاد زنگ نزن می باشد. این نمونه از فولاد ها دارای خواص مکانیکی خاصی هستند که ارزش محصولات را افزایش می ‌دهند.

در واقع شما باید به خوبی بدانید که مقاومت فولادهای ضد زنگ در برابر حرارت زیاد و همچنین خوردگی موجب شده است که از آنها در صنعت استفاده گسترده شود. زمانی که شما قصد خریداری فولادهای ضد زنگ را دارید باید به خوبی در مورد ویژگی ها و مشخصات فولادهای ضد زنگ اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

هر یک از انواع فولاد زنگ نزن را با استفاده از بهترین متریال ها تولید و طراحی کرده‌ اند و سپس در صنعت وارد نموده اند. بنابراین شما پیش از خریداری انواع فولادهای ضدزنگ باید به خوبی در مورد آلیاژهایی که درون آنها به کار رفته است اطلاعات خود را افزایش دهید.

خواص و مزیت هایی که آلیاژهای به کار رفته شده درون فولادهای ضد زنگ دارند بسیار زیاد است که برخی از مهمترین و اصلی ‌ترین خواص و مزیت ‌های آنها را در ادامه معرفی می کنیم.

مزیت های آلیاژهای فولاد زنگ نزن

مزیت ها و خواص آلیاژهای فولاد زنگ نزن

برخی از خواص و مزیت هایی که فولاد زنگ نزن دارد و شما باید به خوبی آنها را بشناسید عبارت است از :

  1. مقاومت به خوردگی :

یکی از مهم‌ ترین و اصلی ‌ترین کاربردهایی که فولادهای ضد زنگ دارند این است که در برابر خوردگی مقاومت زیادی از خود نشان می دهند. در واقع فولادهای ضد زنگ را بیشتر به همین دلیل است که در صنایع مورد استفاده قرار می‌ دهند هر یک از صنایعی که با آب سروکار زیادی دارند از این نمونه فولادها برای تولید قطعات خود استفاده می ‌کنند.

در واقع شما باید بدانید که بسیاری از قطعاتی که مربوط به بدنه کشتی ها می باشد را با استفاده از فولادهای ضد زنگ تولید و طراحی می‌ کنند. همچنین قطعات دیگری که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد زیادی دارد را با استفاده کردن از فولادهای ضد زنگ تولید می نمایند.

  1. استحکام و سختی بالا :

استحکام و سختی بسیار بالای فولاد زنگ نزن از دیگر ویژگی ها و مزیت های مهم آن به شمار می رود. در واقع شما باید به خوبی بدانید که فولاد ضد زنگ مانند بسیاری از فولادهای کربنی نمی باشد که مقاومت و استحکام زیادی ندارد.

آن دسته از فولادهای کربنی که مقاومت زیادی از خود نشان می دهند تنها در صنایع خاصی مورد استفاده قرار می ‌گیرند. شما باید بدانید که فولاد ضد زنگ استحکام زیادی از خود نشان می‌ دهد و به همین دلیل در صنایع متنوعی کاربرد خاصی خواهد داشت.

  1. زیبایی :

زیبایی و جذابیتی که فولاد ضد زنگ دارد یکی از دیگر ویژگی های آن می باشد. در واقع شما می توانید با استفاده از این فولاد ضد زنگ محصولات زیبا و منحصر به فردی در صنعت تولید و طراحی نمایید.

  1. نگهداری کمتر :

از آنجایی که فولادهای ضد زنگ در برابر خوردگی مقاومت زیادی از خود نشان می دهند شما باید به خوبی بدانید که به نگهداری کمتری نیاز پیدا می کنند. اگر شما می خواهید از فولادهای ضد زنگ در برابر آسیب دیدن مراقبت کنید باید به خوبی بدانید که آنها نیاز به مراقبت شدید و خاصی ندارند.

تنها با رعایت کردن برخی از نکات مهم در مورد نگهداری این نمونه از فولادها می توانید از آنها مدت زمان زیادی استفاده کنید و بهره ‌برداری نمایید. نگهداری کمتر از فولادهای ضد زنگ به عنوان یک مزیت مهم به شمار می‌ رود که شما پیش از خریداری فولادهای ضد زنگ باید به خوبی در مورد این ویژگی آنها اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

آلیاژهای فولاد زنگ نزن

  1. مقاومت در دمای بالا :

مقاومت بالای فولاد زنگ نزن در برابر حرارت از دیگر ویژگی ها و مشخصات این نمونه از فولاد ها می باشد. از آنجایی که فولادهای ضد زنگ می‌ توانند در برابر حرارت بسیار بالا مقاومت زیادی از خود نشان دهند شما باید به خوبی بدانید که در بسیاری از صنایع قابلیت استفاده خواهند داشت.

هر یک از صنایعی که حرارت زیادی درونشان وجود دارند می ‌توانند از فولادهای ضد زنگ استفاده کنند. افزایش دمای کاری آنها یکی از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی هایی می باشد که فولادهای زنگ نزن دارند.

  1. خاصیت مغناطیسی :

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که هر یک از انواع فولادهای زنگ نزن خاصیت مغناطیسی دارند. در واقع فولادهای زنگ نزن را شما می توانید در بسیاری از صنایع برق مورد استفاده قرار دهید و از خاصیت مغناطیسی آنها استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که در مواردی امکان دارد از این فولادها خاصیت مغناطیسی دریافت نکنید. اگر شما در صنایعی که حرارت زیادی وجود ندارد فعالیت می کنید و می خواهید از فولادهای ضد زنگ استفاده کنید باید به خوبی بدانید که آنها شاید غیر مغناطیسی شوند.

شما عزیزان می توانید جهت خرید انواع مقاطع فولادی همچون میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  اقدام کنید و محصول مدنظر خود را با بالاترین کیفیت تهیه نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

کدام عنصر در فولاد زنگ نزن وجود ندارد؟

روش های تولید فولاد زنگ نزن

در ساخت فولاد زنگ نزن کدام ماده استفاده نمی شود؟

اثر عناصر آلیاژی بر فولاد زنگ نزن (Stainless Steel)

https://ahanhyper.com//?p=7942

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *