امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع ساپورت لوله فولادی

انواع ساپورت لوله فولادی باعث می شوند تا سیستم های لوله کشی به طور صحیح عمل کنند و همچنین هزینه تاسیسات تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند. ساپورت قادر است میزان وزن لوله فولادی به همراه محتویات آن را به خوبی تحمل نماید. به همین جهت برای اینکه یکپارچگی سیستم لوله کشی به بهترین شکل ممکن حفظ شود انتخاب کردن ساپورت مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

به طور کلی ساپورت لوله فولادی قسمتی از آن می باشد که شرایطی را فراهم می کند تا لوله ها به راحتی و آسانی نصب شوند و همین طور طول عمر آنها افزایش پیدا کند. طول عمر مفید به عنوان یکی از عوامل بسیار مهم و اساسی در به کار بردن محصولات به ویژه در رابطه با تاسیسات و لوله های فولادی به شمار می آید. ساپورت لوله های فولادی از جمله وسایلی می باشد که طول عمر آنها را بیشتر می کند.

 

انواع پشتیبانی از لوله های فولادی

 

انواع پشتیبانی از لوله های فولادی

ساپورت لوله به بخشی از لوله فولادی می گویند که برای آسان نصب کردن لوله ها و بالا بردن میزان دوام و طول عمر آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

این وسیله انواع بسیار زیادی دارد و کاربردهای آن نیز متنوع است. در تاسیسات، کارخانه ها و هر نوع فعالیت که در آن لوله فولادی به کار گرفته می شود افزایش دادن طول عمرشان به عنوان یک موضوع مهم به شمار آید و هر قطعه یا وسیله ای مانند ساپورت لوله فولادی که قادر باشد این خصوصیت را در لوله ها به وجود آورد ارزش فراوانی دارد.

انواع ساپورت لوله فولادی با توجه به نوع پروژه، مصالح، شیوه اتصال و غیره انواع گوناگونی دارند. ساپورت لوله فولادی ضد زنگ، ساپورت لوله با قدرت زیاد، ساپورت دیواری دارای قابلیت تنظیم و ساپورت یو شکل و غیره جزء انواع ساپورت لوله فولادی محسوب می شوند.

ساپورت لوله فولادی ضد زنگ

ساپورت لوله فولادی ضد زنگ یکی از انواع ساپورت لوله فولادی می باشد و از نام این نوع ساپورت کاملا پیدا است که آن را برای تاسیسات ضد زنگ مورد استفاده قرار می دهند. این لوله ها را قادر هستیم در مکان های خورنده که در آنها عنصرهای خورنده موجود می باشند به کار گرفت.

برای نمونه، در خط های لوله های استیل و یا در خط های لوله های گالوانیزه مورد استفاده قرار دادن چنین لوله هایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. لازم به ذکر است که استفاده از انواع ساپورت لوله فولادی از جمله ساپورت لوله فولادی ضد زنگ مزایای بسیار زیادی را به دنبال خواهد داشت.

یکی از مهمترین مزایا این است که فضای قرار گرفتن لوله ها را به طور مناسب کنترل می کند و به وسیله آنها جای گذاری بست ها به شکل صحیح انجام می گیرد.

ساپورت لوله فولادی پر قدرت

یکی دیگر از انواع ساپورت لوله فولادی، ساپورت لوله پر قدرت می باشد. برای اینکه مدت زمان نصب کاهش پیدا کند یا به عبارتی دیگر نصب با سرعت بسیار بالایی انجام شود و همین طور میزان بهره وری به طور چشمگیری بالا رود این نوع ساپورت مورد استفاده قرار می گیرد.

به کار بردن ساپورت لوله فولادی پرقدرت یکی از موثرترین و بهترین ساپورت ها برای افزایش دادن بهره وری و کاهش زمان نصب به حساب می آید. استفاده از این وسیله باعث می شود تا لوله های فولادی با وزن سنگین خیلی بهتر نگه داشته شوند.

از آنجایی که استفاده از انواع ساپورت لوله فولادی به منظور افزایش طول عمر لوله ها و تاسیسات به عنوان بهترین و با کیفیت ترین وسایل شناخته شده اند به همین جهت در هنگام انتخاب و خرید آنها باید دقت بسیار زیادی به خرج داد.

 

ساپورت های دیواری قابل تنظیم و ساپورت یو شکل

 

ساپورت های دیواری قابل تنظیم و ساپورت یو شکل

از دیگر انواع ساپورت لوله فولادی می توان به ساپورت دیواری قابل تنظیم و ساپورت یو شکل اشاره کرد. برای اینکه شرایطی فراهم شود تا  فضا به صورت بهینه تر مورد استفاده قرار گیرد ساپورت های دیواری قابل تنظیم طراحی و تولید شدند. این ساپورت ها دارای اهمیت بالایی می باشند و آنها را به عنوان یک ساپورت برای جاهایی به کار می گیرند که در آنها دیوار موجود است.

ساپورت یو شکل به منظور متصل کردن لوله های فولادی با اندازه های گوناگون به کار می روند. باید این نکته را ذکر کرد که مورد استفاده قرار دادن ناودانی برای انجام دادن چنین کاری امکان پذیر می باشد. خوب است بدانید که برای ساپورت لوله ابتدا از تجهیزاتی مانند سیم و قلاب استفاده شد و بعد با گذر زمان ساپورت های لوله فولادی پیشرفت کردند و بندهای آویز و بند سوراخ دار نیز روی کار آمدند.

سخن پایانی

در این مقاله انواع ساپورت لوله فولادی را معرفی کردیم. ساپورت لوله یکی از قسمت های لوله می باشد که با استفاده از آن نه تنها می توان لوله ها را به راحتی و آسانی نصب کرد بلکه میزان طول عمر آنها نیز تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می کند. ساپورت لوله فولادی دارای انواع گوناگون است و همچنین در موارد زیادی به کار گرفته می شود.

یکی از مهمترین نکاتی که باید در مورد انواع ساپورت لوله فولادی ذکر کنیم این است که حتما باید با توجه به کاربرد، جنس، روش اتصال و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار گیرند. علاوه براین، توجه داشته باشید که ساپورت ها نقش بسیار مهمی را در بالا بردن طول عمر مفید تاسیسات و اتصال ها ایفا می کنند و استفاده از آنها به این منظور یکی از موارد الزامی و ضروری می باشد.

پیشنهاد ما به شما برای خرید انواع میلگرد سایت تخصصی آهن هایپر https://ahanhyper.com/ است. در این سایت انواع مقاطع فولادی نظیر نبشی، پروفیل های ساختمانی، ورق ها و.. به فروش می رسند. به هر حال خرید انواع میلگرد از جمله میلگرد 32، میلگرد ۱۸، میلگرد A4 از این سایت می تواند شما را با خرید هوشمندانه تری نیز رو به رو کند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

اتصالات لوله فولادی، مسی و پلیمری

نحوه محاسبه وزن لوله فولادی

عایق کاری لوله های فولادی به چه صورت است؟

https://ahanhyper.com//?p=14040

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *