امروز : چهارشنبه 17 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

عایق کاری لوله های فولادی به چه صورت است؟

 لوله را به عنوان یک روش حفاظتی بالا و قابل قبول می‌شناسند که می‌تواند برای جلوگیری از اتلاف انرژی و همچنین مراقبت از لوله در مقابل شرایط جوی و محیطی یک راهکار معقولانه باشد. به هر حال مقوله مهمی مانند سیال که در لوله جریان دارد، به خاطر هزینه تولید بالا و یا کم بودن منابع تولید، جز مواردی به حساب می آید، که عایق کاری لوله را مهم جلوه می دهد. ما قصد داریم در این مقاله شما را با ضرورت عایق کاری و مهمتر از همه پاسخ این سوال که عایق کاری لوله های فولادی به چه صورت است؟ به صورت واضح و آشکار آشنا کنیم.

هدف از عایق کاری لوله

روشهای عایق کاری لوله فولادی کم نیست. هر کدام می تواند هدف خاصی را دنبال کند. لوله های درزدار و بدون درز و فولادی به شکل متفاوتی آیا به عایق کاری لوله نیاز دارند.این نکته را در نظر بگیرید که در روشهای گوناگون عایق کاری، جنس عایق می تواند کارایی قابل قبولی را به نمایش بگذارد.

 اگر بخواهیم به اهداف عایق کاری اشاره داشته باشیم،عایق کاری حرارتی وابسته به جنس عایق خود می‌تواند از منتقل کردن گرما از داخل به بیرون لوله و یا کاملاً برعکس به بهترین شکل ممکن جلوگیری به عمل آورد. حتی عایقکاری تشعشعی که معمولاً برای سطوح خارجی لوله مورد استفاده قرار می گیرد، از انتقال حرارت به لوله از طریق تشعشع جلوگیری می کند.

 

هدف از عایق کاری لوله

 

 این جلوگیری متناسب با سطوح براق است که بر روی آن وجود دارد و می تواند تشعشعات را به راحتی بازتاب دهد. اما عایق رطوبتی قادر است، بین دو جداره عبور رطوبت را کنترل کند. در گذشته از قیر و قیر اندود کردن لوله ها، عایق رطوبتی را ساخته و مورد استفاده قرار می دادند. معمولاً برای لوله های مانیسمان، عایق رطوبتی را یکی از پرکاربردترین ها می شناسند.

اما عایق صدا باعث می شود تا در مقابل ارتعاشات آزاردهنده لوله مقاومت اصلی خود را به صورت کامل حفظ نماید. به لحاظ فنی نیز بیرون لوله، داخل لوله و عایقکاری اتصالات سه دسته اصلی عایق کاری لوله های فولادی را تشکیل می دهند. به همین دلیل به نظر شما  عایق کاری لوله های فولادی به چه صورت است؟

عایق کاری لوله های فولادی از داخل

اگر بخواهیم برای این سوال که عایق کاری لوله های فولادی به چه صورت است؟ پاسخ مناسبی را ارائه دهیم، می‌توان گفت عایق کاری لوله های فولادی از داخل از جمله روش هایی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

 

عایق کاری لوله های فولادی از داخل

 

معمولا پوشش اپوکسی از خوردگی جلوگیری کرده و همچنین به آسانتر شدن جریان می توان کمک نماید؛ چرا که اپوکسی را یک ماده پلیمری با خواص شیمیایی و مکانیکی می‌شناسند همچنین برای کم کردن اصطکاک پوشش اپوکسی، یک مایع روان را به کمک اسپری به نمایش می گذارد.

پوشش لوله اپوکسی مایع، معمولاً برای عایق کاری لوله های فولادی آشامیدنی می تواند یک گزینه قابل قبول به شمار آید. پوشش لوله ملات سیمانی برای خطوط انتقال تحت تنش و یا لوله هایی که اسیدیته بالایی دارند، به هیچ عنوان نباید مورد استفاده قرار گیرند. شما باید به این نکته نیز در هنگام استفاده از پوشش لوله ملات سیمانی برای لوله های فولادی از همان ابتدا توجه بیشتری داشته باشید.

عایق کاری لوله های فولادی از بیرون

قطعاً پاسخ این سؤال مهم است که عایق کاری لوله های فولادی به چه صورت است؟ به این دلیل که لوله های فولادی از بیرون نیز به روش‌های قابل قبولی باید عایقکاری شوند تا کیفیت و استاندارد لوله حفظ گردد. پوشش لوله بیتوسیل، پوشش لوله پلی پروپیلن سه لایه، پوشش لوله پلی اتیلن سه لایه، پوشش لوله بیتومن، پوشش پودر اپوکسی اتصال ذوبی، پوشش لوله راک گارد و پوشش ترکیبی اپوکسی و پلی استر اشاره نمود که هر کدام از این پوشش ها می تواند برای عایق کاری لوله های فولادی از بیرون پاسخ مناسبی را برای عایق کاری لوله فولادی ارائه دهند.

پوشش لوله راک گارد از جمله پوشش هایی است که خواص مکانیکی بسیار بالایی دارد و در اماکنی که تنش بسیاری حاکم است، می توان به نحو احسن از این پوشش نیز استفاده کرد. اما پوشش لوله بیتوسیل قابلیت متفاوتی را ارائه می دهد، به این دلیل که تقویت مکانیکی آن نسبت پوشش های دیگر بسیار بیشتر است.

 

عایق کاری لوله های فولادی از بیرون

 

عایق کاری اتصالات

اما عایق کاری اتصالات لوله نیز در این مبحث که عایق کاری لوله های فولادی به چه صورت است؟ یک روش قابل قبول به حساب می آید. به هر حال در خطوط لوله، اتصالات، انشعابات، پمپ هاف انواع فلنج، شیر ها و… هرکدام حرف های زیادی برای گفتن دارند.

سطوح خارجی هر لوله به کیفیت لوله کشی اشاره میکند. معمولا سطوح خارجی برای مقاومت هرچه بیشتر خود در برابر خوردگی همیشه راهکارهای قابل قبولی را دنبال می کنند. پوشش پودر اپوکسی اتصال ذوبی بیشترین کاربرد را برای عایق کاری اتصالات لوله به خود اختصاص می دهد. همچنین چسبندگی، مقاومت به خوردگی این پوشش باعث شده است، تا یکی از مطمئن ترین و مهمترین روش هایی به حساب آید که برای اتصالات لوله می توان  از آن یاد کرد.

ما در این مقاله سعی داشتیم تا پاسخ شفاف و مناسبی را برای این سؤال که عایق کاری لوله های فولادی به چه صورت است؟ ارائه دهیم. متأسفانه برخی از افراد به روش های عایق کاری لوله توجهی ندارند و با مشکلات ریز و درشتی در طولانی مدت روبه رو می شوند.

همچنین شما می توانید از مجموعه آهن هایپر که در بین رقبا بهترین و باکیفیت ترین محصولات را ارائه می دهد، انواع لوله های درزدار و بدون درز را با قیمتی کمتر از بازار خریداری کنید. کیفیت، استاندارد و پشتیبانی قوی جزء شاخصه های اصلی این مجموعه در طولانی مدت است، که توانسته نظر مشتریان خود را به نحو احسن حفظ کند. خرید آنلاین را یک خرید اقتصادی در نظر بگیرید.

برخی از محصولات فولادی مورد نیاز برای ساخت و ساز که توسط این مجموعه ارائه می گردد عبارتند از: انواع میلگرد در سایز های مختلف، انواع تیرآهن، نبشی، انواع ورق ها و … که می توانید این محصولات را با کیفیت بالا از طریق وب سایت https://ahanhyper.com تهیه نمائید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان اهن هایپر در  تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

عایق کاری چیست؛ انواع آن

کارخانه آرمان عایق اسپادانا

https://ahanhyper.com//?p=24749

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *