امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد ورق سیاه چیست ؟

ورق سیاه از جمله ورق هایی به شمار می ‌رود که با استفاده از روش نورد گرم تولید می گردد. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که کاربرد ورق سیاه در صنایع امروزه بسیار زیاد می باشد. در صورتی که شما قصد خریداری ورق سیاه را برای صنایع متنوع دارید باید به خوبی کاربرد و ویژگی های آن را بشناسید.

ویژگی های ورق سیاه بستگی به روش تولید ورق سیاه دارد. کاربرد این نمونه از تجهیزات صنعتی در صنایع متنوع با یکدیگر فرق می ‌کند. یکی از مهم ‌ترین و اصلی‌ ترین کاربردهای ورق سیاه این است که برای بسیاری از محصولات صنعتی و تولید انواع ماشین آلات صنعتی آن را مورد استفاده قرار می دهند.

شرکت ها و کارخانه هایی که تولید ورق سیاه را بر عهده دارند از بهترین متریال ها جهت ساخت ورق سیاه استفاده می ‌کنند. ورق های سیاه به عنوان یکی از اصلی ترین و مهمترین تجهیزات صنعتی شناخته می شود که اگر نمونه با کیفیت آنها را خریداری نکنید ممکن است که به خوبی نتوانید محصولات متنوع را تولید نمایید.

توجه داشته باشید که زمان خرید ورق سیاه باید در مورد کیفیت ساخت ورق سیاه اطلاعات بیشتری کسب نمایید. هر یک از انواع ورق سیاه را شما می توانید در صنایع متنوع بر اساس اندازه و همچنین کیفیتی که ورق سیاه دارد مورد استفاده قرار دهید. برای اینکه شما با کاربرد ورق سیاه آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه توضیحاتی را ارائه می دهیم.

 

کاربرد ورق سیاه چیست ؟

معرفی کاربرد ورق سیاه

یکی از مهمترین نکاتی که شما باید به خوبی بدانید این است که کاربرد ورق سیاه در صنایع متنوع بستگی به آن صنعتی دارد که شما مدنظرتان است. یکی از اصلی ترین کاربردهای این ورق صنعتی تهیه کردن مواد خام برای بیشتر مخازن ماشین آلات صنعتی، محصولات صنعتی، انواع پروفیل ها و غیره می باشد.

از این نمونه ورق ها برای تولید مخازن خاص و تولید تانک ها استفاده می کنند. سازه ها و ماشین آلات عظیم به صورت گسترده ‌ای باید از این ورق استفاده نمایند. صنایع ساختمان سازی، تجهیزات کشاورزی، کشتی‌ سازی، خودرو سازی، صنایع سنگین فلز، ساخت رینگ چرخ و غیره از ورق سیاه استفاده می ‌نمایند.

یکی دیگر از کاربردهای ورق سیاه که به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد این است که ساخت بسیاری از پروژه‌ های عظیم پتروشیمی و همچنین سوله های بزرگ را با استفاده از این ورق انجام می‌ دهند.

ورق سیاه در ضخامت و استانداردهای متنوعی تولید و طراحی می شود. موارد استفاده از ورق سیاه در صنایع متنوع به نوع صنعت بستگی دارد. دو فاکتور بسیار مهم برای تولید ورق سیاه به کار برده می شود که یکی از این فاکتورها کیفیت مناسب ورق سیاه می باشد. شما باید بدانید که بسیاری از لوله های نفتی را با استفاده از این ورق های تولید می کنند.

کاربرد ورق سیاه در ساختمان سازی

جدا از کاربردهای صنعتی ورق سیاه شما باید به خوبی بدانید که ورق سیاه در ساختمان سازی هم کاربرد زیادی دارد. از ورق سیاه در بسیاری از ساختمان ‌سازی ها استفاده می ‌کنند. یکی از مهمترین موارد استفاده از این ورق برای سقف ساختمان است که انواع سقف را با این ورق طراحی می کنند.

همچنین شما باید به خوبی بدانید که ورق های سیاه را برای سوله سازی های متنوع هم مورد استفاده قرار می دهند. ورق سیاه انواع متنوعی دارد که هر یک از انواع آن برای ساختمان سازی کاربرد مشخص شده از خود نشان می دهند. به همین دلیل هر یک از ورقه ‌های سیاه با توجه به خصوصیات و ویژگی‌ هایی که دارند برای کاربردی منحصر به فرد در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

برای اینکه شما بهترین ورق را جهت ساختمان سازی مورد استفاده قرار دهید بهتر است که با کارشناسان حرفه ای در زمینه فروش ورق سیاه مشورت نمایید. هر یک از کارشناسانی که فروش ورق سیاه را برعهده دارند به خوبی می‌ دانند که باید چه نوع ورق سیاه برای کدام یک از بخش های ساختمان سازی مورد استفاده قرار گرفته شود.

هر یک از انواع ورق های سیاه را شما بر اساس استانداردهای تولیدی باید به خوبی مورد بررسی قرار دهید و سپس در بخش های متنوع ساختمان از آنها استفاده نمایید.

 

کاربرد ورق سیاه و هزینه خریداری آن

کاربرد ورق سیاه و هزینه خریداری آن

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که ورق سیاه بر اساس اندازه و ضخامتی که دارد هزینه خریداری اش متفاوت می باشد. در صورتی که شما می ‌خواهید با بهترین قیمت انواع ورق سیاه را خریداری کنید تنها باید به نمایندگی فروش و عمده فروشانی که در زمینه فروش ورق سیاه تخصص دارند مراجعه نمایید.

هزینه خریداری ورق سیاه در صورتی که به صورت عمده خریداری شود بسیار مناسب به صرفه می باشد. توجه داشته باشید که ساختار انواع ورق سیاه را زمان خریداری نظر بگیرید و سپس یکی از آنها که مناسب کاربرد مدنظرتان می باشد را خریداری کنید.

چرا به ورق گرم ورق سیاه گفته می‌شود؟

ورق‌های فولادی گرم نورد دیده اگرچه در فرآیند نورد به وسیله مکانیزم‌ های پوسته زدایی، بهبود سطح داده می‌شوند اما به دلیل ماهیت دمایی نورد گرم در تماس با اتمسفر هوا سطحی غیر براق دارند و به همین دلیل در بازار مصرف به ورق سیاه معروفند که از این لحاظ با ورق‌های نورد سرد ( که در اصطلاح به ورق روغنی معروفند) متفاوت هستند.

ورق سیاه چیست و کاربرد آن بر چه اساسی مشخص می‌شود؟

در پاسخ به پرسش ورق سیاه چیست می توان گفت ورق سیاه مقطعی فولادی است که به ‌راحتی برش و جوش داده می‌شود و در تولید محصولات دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد انواع ورق سیاه چیست؟

ساخت استادیوم‌های ورزشی - ساخت ساختمان‌ها و آسمان‌خراش‌ها - ساخت پل‌ها – اتصالات تقویت‌کننده - ساخت انواع ماشین‌آلات سنگین و بولدوزر - ساخت مخازن تحت‌فشار

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

کاربردهای ورق اکسین اهواز در صنایع مختلف

راهنمای خرید ورق سیاه

تعریف ورق سیاه یا ورق نورد گرم

کارخانه‌های تولیدکننده ورق سیاه

https://ahanhyper.com//?p=11626

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *