امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

راهنمای خرید ورق سیاه

در این مطلب قصد داریم راهنمای خرید ورق سیاه مورد بررسی قرار دهیم. ابتدا لازم است بدانید جهت خرید ورق سیاه یا هر محصول دیگه باید اطلاعات کافی از آن محصول را داشته باشید جهت شناخت این محصول با ما همراه باشید.

ورق سیاه چیست؟

با توجه راهنمای خرید ورق سیاه باید ذکر کنیم که ورق سیاه فولادی می باشد که به روش نورد گرم تولید و عرضه می‌شود. بهتر است بدانید که این محصول بر اساس کیفیت در صنعت از St37 شروع و به St52 ختم می شود.

این محصول به صورت رول و شیت در بازار موجود می باشد که علاوه بر صنعت در ساختمان سازی نیز کاربردهای فراوانی دارد. بهتر است بدانید که بیشترین کاربرد این محصول در صنعت خودروسازی می باشد.

ورق هایی که از St37  پایین تر باشند نرم تر و هر چه بیشتر باشند سخت تر می شوند یا به عبارتی هر چه درصد کربن در ورق های سیاه بیشتر باشد ورق سخت تر می شود. بهتر است بدانید این نوع ورق جزء محصولات فولادی می‌باشد که در اکثر کارخانه‌های داخلی به صورت عمده تولید و در بازار عرضه می‌شود.

 

ورق سیاه چیست؟

 

انواع ورق سیاه

شناخت انواع ورق سیاه در راهنمای خرید ورق سیاه می تواند کمک بسزایی داشته باشد. همانگونه که گفته شد این محصول بر اساس شکل ظاهر به دو دسته تقسیم می شوند.

ورق رول در ضخامت های بین ۱/۵ الی۱۵ میلیمتر و عرض ۱۰۰ الی ۲۰۰ سانتی متر تولید می شوند و از نظر طول هیچ گونه محدودیتی ندارند. ورق شیت یا فابریک دارای ضخامتی حدود ۱۵ میلی متر و در سایزهای مختلفی تولید می شوند.

این نوع ورق علاوه بر تقسیم بندی ظاهری از نظر کاربرد نیز به ورق سیاه صنعتی و ورق سیاه معمولی دسته‌بندی می‌شوند که این دسته بندی تاثیر زیادی در راهنمای خرید ورق سیاه دارد. بنابراین قبل خرید این محصول لازم است بدانید کدام نوع ورق را باید خریداری نمایید. برای اینکار لازم است با یک کارشناس مشورت کنید.

 بهتر است بدانید که با مراجعه به وب‌ سایت https://ahanhyper.com/ می‌توانید از کارشناسان خبره این مجموعه بهره مند شوید. ورق سیاه صنعتی به دلیل برخورداری از درصد کم کربن در صنعت هایی که نیاز به ورق سیاه نرم دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما ورق سیاه معمولی در صنعت هایی که نیاز به انعطاف پذیری کمتری دارند به کار برده می‌شوند که در ادامه مطلب انواع کاربردی این ورق را شرح خواهیم داد.

 

انواع ورق سیاه

 

ساخت و تولید هر یک از ورق ‌های سیاه معمولی و صنعتی با تکنولوژی های متفاوتی صورت می‌گیرد. به طور مثال ورق سیاه معمولی با استانداردSt37  تولید و بیشترین کاربرد آن در ساختمان سازی می باشد. بهتر است بدانید این محصول به دلیل وجود درصد کربن کم در ساختار خود به فولاد نرم نیز معروف می باشد که به دلیل نرمی شکل پذیری و انعطاف پذیری بالایی دارند.

 اما ورق سیاه صنعتی معمولاً با استاندارد St52  شناخته می شوند که برای ساخت این ورق ها دمای تختال معمولاً به ۱۲۸۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. هرچند که ورق St52 نیز مانند ورقSt37  کم کربن می باشد. اما وجود اندکی از عناصر آلیاژی باعث استحکام بیشتر این ورق شده و انعطاف پذیری آن را کاهش می‌دهد.

مزایای استفاده از ورق سیاه

مزایای استفاده از این محصول نیز می‌تواند در راهنمای خرید ورق سیاه موثر باشد. برخی از مزایای این محصول عبارتند از:

خواص مکانیکی بالای این ورق یکی از مزایای آن می‌باشد. از دیگر ویژگی ورق سیاه مقاومت کششی بالا است. خاصیت چکش خواری بالا نیز از مزایای این محصول به شمار می‌رود و همچنین مقاومت ارتجاعی مناسبی نیز از ویژگی این محصول می باشد.

استحکام و سختی این محصول نیز از دیگر مزایای این ورق محسوب می‌شود. اما بهتر است بدانید که این ورق ها نسبت به ورق های روغنی در برابر خوردگی مقاوم تر می باشند و دیگر اینکه این ورق ها از فرایند ساخت آسان ای برخوردار هستند.

 مهمترین مزایا قیمت پایین این محصول می باشد. به دلیل دقت کمتر هنگام تولید ورق سیاه باعث می شود نسبت به ورق های دیگر قیمت پایین تری داشته باشد. توجه داشته باشید که ورق سیاه به دلیل اینکه در ابعاد بزرگ و به صورت رول شده عرضه می‌شوند. در صنایع مختلف پرطرفدار بوده و از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشند.

نکات مهم و قابل توجه در خرید ورق سیاه

جهت خرید هر محصول از جمله ورق سیاه باید نکاتی را رعایت کنید تا علاوه بر خرید مناسب دچار ضرر نشوید. بسیاری از افراد به دلیل اینکه اطلاعات کافی از آهن‌آلات ندارند هنگام خرید دچار ضرر می شوند. در ادامه چند نکته حائز اهمیت جهت راهنمای خرید ورق سیاه را ذکر خواهیم کرد:

 

قیمت ورق سیاه

 

توجه به مشخصات فنی ورق سیاه

اطلاع از مشخصات فنی این محصول از جمله مواردی می باشد که در راهنمای خرید ورق سیاه ذکر شده و از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. ابتدا لازم است از استاندارد تولید ورق سیاه اطلاع داشته باشید. بهتر است بدانید که هر کارخانه ای از استانداردهای مشخصی جهت تولید محصولات فولادی خود استفاده می کنند.

 از دیگر مشخصات این محصول که هنگام خرید باید به آن توجه کرد می توان به جنس و وزن این محصول اشاره کرد. با توجه به مطالبی که ذکر شد حتماً می‌دانید که ورق سیاه به صورت رول و شیت در بازار موجود می باشد و مانند دیگر محصولات فولادی بر حسب وزن به فروش می‌رسد.

توجه به نوع ورق سیاه

در ادامه مبحث راهنمای خرید ورق سیاه باید ذکر کنیم که بهتر از قبل خرید ورق سیاه بدانید که کدام نوع ورق برای استفاده شما مناسب می باشد. همانطور که می دانید ورق سیاه صنعتی به‌دلیل کربن کم از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار می باشد و کاربردی صنعتی دارد. اما ورق سیاه معمولی انعطاف‌پذیری کمتری نسبت به نوع صنعتی دارد. از این محصول در تولید و ساخت مخازن خاص، ساخت سلاح‌های غول‌پیکر جنگی، ساخت آبگرمکن، تانکر سازی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

خرید ورق سیاه

 

 توجه داشته باشید که ورق های سیاه که از ضخامت کمتری برخوردار می باشند. جهت تولید پروفیل و لوله به کار برده می شوند. این محصول دارای نوع خاصی نیز می باشد که در آن از آلیاژ تیتانیوم استفاده شده است و در ساخت پل و میلگرد استفاده می شود. بهتر است بدانید فروشگاه آنلاین آهن هایپر ارائه دهنده انواع مختلف ورق سیاه می باشد که می توانید جهت خریدی آسان و راحت به وب سایت این فروشگاه https://ahanhyper.com/ مراجعه کنید.

بهتر است بدانید مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده محصولات فولادی دیگری مانند میلگرد، پروفیل، قوطی، تیرآهن و … نیز می باشد. در صورت نیاز می توانید از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان خبره مجموعه آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

کاربرد ورق سیاه چیست ؟

فرایند تولید ورق سیاه

https://ahanhyper.com//?p=23716

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *