امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

چگونه قرارداد مناسبی برای مشارکت در ساخت داشته باشیم؟

چگونه قرارداد مناسبی برای مشارکت در ساخت داشته باشیم؟ موضوعی است که در این مطلب قرار است به آن بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

چگونه قرارداد مناسبی برای مشارکت در ساخت داشته باشیم؟ سوال بسیاری از افراد می باشد که امروزه تمایل دارند تا از دست بافت کهنه و قدیمی خانه و ملک خود رها شده و از خانه مدرن و با مقاومت و بهتر استفاده کند. توجه داشته باشید که این کار اصولا نیازمند سرمایه هر چند کم می باشد.

بسیاری از افراد باید بتوانند که هزینه هایی را انجام بدهند با توجه به نیاز موجود برخی افراد که سرمایه لازم برای نوسازی بافت فرسوده ملک خود را ندارند. افرادی هستند که ساخت و ساز ملک و هزینه‌های آن را تقبل کرده و ملک این افراد را نوساز خواهند کرد.

قرارداد مشارکت در ساخت

در ادامه مبحث چگونه قرارداد مناسبی برای مشارکت در ساخت داشته باشیم؟ باید ذکر کنیم که با توجه به روند رو به رشد تقاضا برای ساخت و ساز و نوسازی بسیاری از بافت های فرسوده یکی از قراردادهایی که در این مورد وجود دارد قرارداد مشارکت در ساخت می باشد که بسیاری از افراد از آن استقبال می‌کند. بهتر است بدانید که مشارکت در ساخت قراردادی می باشد که میان مالک خانه فرسوده و سازنده تنظیم خواهد شد.

 

قرارداد مشارکت در ساخت

 

 این قرار به خاطر آنکه مالک خانه به دلیل مشکلات مالی و کمبود بودجه نمی تواند جهت ساخت و ساز و نوسازی خانه های قدیمی اقدام کند. قراردادی که میان مالک و سازنده تنظیم خواهد شد که از حساسیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. چرا که غیر اصولی تنظیم کردن آن باعث می شود تا شما ضرر کنید.

در واقع بهتر است بدانید تنها زمانی که قاطعانه تصمیم برای انعقاد این قرارداد آمادگی لازم را دارید آن را تنظیم کرده و در نظر داشته باشید که در قرارداد مشارکت ساخت ریسک مالکین و سازندگان بیشتر باشد.

نکات لازم برای قرارداد مشارکت در ساخت

در ادامه مبحث چگونه قرارداد مناسبی برای مشارکت در ساخت داشته باشیم؟ باید ذکر کنیم که این قرارداد نکاتی حقوقی مهمی دارد. در هنگام تنظیم و نگارش قرارداد توجه به این نکات از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از نکات عبارتند از:

لزوم تنظیم قرارداد در دفاتر اسناد رسمی یا وکالت:

بهتر است بدانید طرفین باید سعی کنند قرارداد خود را در مکان هایی مثل دفاتر وکالت، دفاتر اسناد رسمی تنظیم کنند که این کار برای مالکین بسیار سودمند خواهد بود.

 تعهدات هر یک از طرفین باید در متن قرارداد مکتوب شود:

در ادامه مبحث چگونه قرارداد مناسبی برای مشارکت در ساخت داشته باشیم؟ باید بدانید یکی از نکات لازم تعهدات هر یک از طرفین می‌باشد که باید در تمامی قراردادها به صورت واضح و مشخص باشد. در واقع تعاون باید به صورتی در این قرارداد میان طرفین تقسیم شود که تعادل به خوبی برقرار شود و همه تعادل تعهدات تنها متوجه یک طرف قرارداد نباشد.

 برخی از مهمترین تعهدات سازنده می‌توان به این اشاره کرد که برای زندگی مالک مکان مناسبی را تهیه کند یا اینکه با مالک توافق کنند که هزینه اجاره محلی که مالک به صورت موقت در آن سکونت دارد را ماهانه یا سالانه بپردازد. همچنین بهتر است بدانید که در قرارداد مشارکت در ساخت سازنده در برابر خسارت و آسیب احتمالی و املاک مجاور حوادث ناشی از کار، بیمه تامین اجتماعی متعهد است و مسئولیت آن را بر عهده دارد.

 

 تعهدات هر یک از طرفین

 

 یکی دیگر از تعهدات سازنده این است که تمامی هزینه‌های اجرایی موضوع قرارداد را در مورد مقرر و در هر مرحله با توجه به تناسب پیشرفت کار بپردازند. بهتر است بدانید که سازنده باید مشخصات عمومی ساختمان را قید کرده یا باید به این مسئله قیمت‌ها و شرایط را مشخص نماید.

همچنین در مورد مصالح باید مشخص کنند که از چه ساخته و از چه سیستم‌های در ساخت و ساز می‌خواهد که استفاده نمایید. بهتر است بدانید که اگر میان طرفین قرار بر این باشد که به موازات پیشرفت کار قسمتی از سند به سازنده انتقال پیدا کند حتما باید در قرارداد ذکر شود که انجام تشریفات سازنده می باشد.

آورده طرفین در قرارداد مشارکت در ساخت را تعیین کنید:

بهتر است بدانید که برای محاسبه درصد از قراردادهای مشارکت باید به صورت کامل آورده های طرفین را مشخص و تعیین کنید. ارزش حقیقی ملک باید به قیمت روزی که قرارداد در حال تنظیم باشد تعیین شود.

مدت زمان اجرای قرارداد

در تمامی قرارداد ها یکی از نکات بسیار مهمی که باید مد نظر قرار دهید این است که مدت زمان اجرای قرارداد نیز به صورت واسطه باید مشخص نمایید. این مدت در بردارنده زمانی می باشد که مجوز ساخت داده می شود تا زمانی که مرحله تحویل و بهره‌برداری است که باید با قید دقیق تاریخ روز، ماه، سال مشخص شود.

هزینه های لازم در طی انجام ساخت و ساز بر عهده کیست؟:

توجه داشته باشید که در قرارداد باید به این موضوع نیز اشاره کنید که هزینه‌ها بر عهده کدام یک از طرفین می‌باشد. برخی از هزینه‌ها مثل هزینه کارگری، بنایی، معماری، تامین مصالح، انشعابات اصلی، نقشه ها، مهندسی هستند که باید به صورت دقیق مشخص کنید که این هزینه ها بر عهده چه فردی می باشد.

بهتر است بدانید که تعهد سازنده در این قرارداد تعهد به ساخت است. ولی بهتر است که تمامی موارد و هزینه‌ها را در قرارداد ذکر کرده و این قرارداد به صورت کاملا توافقی می‌باشد. اما ذکر این هزینه ها و پرداخت کننده آن از جمله مسئله بسیار مهم می باشد که باید در قرارداد به آن بپردازید.

 

هزینه های لازم در طی انجام ساخت و ساز بر عهده کیست

 

سهم طرفین:

سعی کنید در قرارداد نسبت به تعیین دقیق سهم هر طرف حساس باشید و آن را در قرارداد به صورت دقیق ذکر کنید.

شروط ضمن عقد:

بهتر است بدانید که طرفین قرارداد در صورت توافق با یکدیگر می توانند شروطی را در قرارداد ذکر کنند. توجه داشته باشید این شروط باید طبق توافق طرفین باشد.

معرفی فروشگاه آهن هایپر

همان طور که می دانید هر نوع ساخت و سازی نیازمند مصالح فولادی و آهن آلات می باشد که باید این مصالح را باید سازنده یا پیمانکار تهیه نماید. محصولاتی همچون میلگرد، تیرآهن، نبشی و انواع پروفیل ها و … پر استفاده ترین مصالح در ساخت و ساز می باشد. شما عزیزان می توانید این مصالح را از طریق فروشگاه اینترنتی اهن هایپر به آدرس وب سایت https://ahanhyper.com/ تهیه و خریداری نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

انواع قرارداد ساخت

سود مشارکت در ساخت به عهده کیست

انواع قرار داد برق ساختمان

قرارداد مشارکت در ساخت به نفع سازنده

https://ahanhyper.com//?p=24982

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *