امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

پرمصرف ترین تیرآهن ها کدامند؟

نقش تیرآهن در حوزه ساختمان سازی و خصوصاً اسکلت بندی را نمی توان به هیچ عنوان  نادیده گرفت. معمولاً برای جلوگیری از تحرک های به وجود آمده در ساختمان سازی به خاطر نیروی برشی و لنگر خمشی اهمیت استفاده از تیرآهن مدنظر است. کارایی تیرآهن بسیار مهم و کاربردی است که ما در این مقاله، قصد داریم تا به شما پاسخ شفافی را بابت این سوال که پرمصرف ترین تیرآهن ها کدامند؟ ارائه دهیم. این گونه می توانید پروژه ساختمانی خود را به نحو احسن به پایان برسانید.

 انتخاب تیرآهن در طرح های متفاوت به صورت تخصصی باعث می شود تا شما از همان ابتدای کار با خرید قیمت مناسب این محصول فولادی، حتی به صورت عمده بتوانید پروژه خود را هرچه سریعتر با کیفیت هرچه تمام تر به پایان برسانید. تا پایان همراه ما باشید.

تیرآهن چیست؟

یکی از انواع کاربردی و اشکالی که در مقاطع فولادی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، تیر آهن است. این محصول که از آلیاژ های گوناگون ساخته و روانه بازار می‌شود معمولاً برای اسکلت بندی ساختمان و همچنین برپایی انواع گوناگون تیر ها و ستون در اشکال مختلف H و I مورد استفاده قرار می گیرند.

 

تیرآهن چیست؟

 

 معمولاً دو بخش بال و جان از لحاظ ساختاری و ظاهری تیرآهن را به شکل ویژه‌ای به نمایش می گذارند که ساختار میانی و اصلی به قسمت بالای تیرآهن و بال تیر آهن مرتبط است. اما سوالی که در اینجا مطرح است این است که پرمصرف ترین تیرآهن ها کدامند؟

برای پاسخ به این سوال که پرمصرف ترین تیرآهن ها کدامند؟ ما در ابتدا باید یک دسته بندی برای انواع گوناگون تیرآهن در نظر بگیریم. تیرآهن IPE، تیرآهن INP، تیرآهن IPB (تیرآهن هاش) و تیرآهن لانه‌زنبوری (نوع CNP) هرکدام انواع گوناگون تیرآهن را تشکیل داده اند. در ادامه به بررسی هرکدام می پردازیم:

·        تیرآهن IPE

تیرآهن IPE یکی از پرمصرف ترین نوع تیرآهن در صنعت ساخت و ساز به حساب می‌آید که ساختار آن شبیه به حرف انگلیسی I است. البته برخی از افراد این نوع را به عنوان تیرآهن معمولی نیز می شناسند؛ چرا که ضخامت ثابتی دارد و از دو بال یکسان ساخته شده است.

معمولاً در برپایی خرپاها و همچنین پل زنبوری در سقف ساختمان، این تیرآهن با استانداردهای مشترک روسیه و چین یک گزینه عالی به حساب می آید.

·        تیرآهن INP

تیرآهن INP برای ساختن انواع ستون ساختمان شناخته می شود و ابعاد این تیر آهن، از تیرآهن IPE بیشتر است که با اندازه ۱۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر کاربرد خوبی را به خود اختصاص می‌دهد. البته برخی از افراد در ساختمان سازی، این تیرآهن را به عنوان تیرآهن هاش مورد استفاده قرار می دهند.

تیرآهن هاش از سه گونه فوق سنگین، هاش سنگین و هاش سبک در قابلیت های گوناگونی تولید می کنند. اگر بخواهیم به ویژگی های اصلی این نوع تیرآهن اشاره‌ای داشته باشیم، صددرصد استحکام تیرآهن و مقاومت عالی، آن را به یکی از پرمصرف‌ترین تیرآهن ها در برابر رانش زمین، تبدیل کرده است. همچنین بعد از نصب این تیرآهن شما فضای زیادی را اشغال نخواهید کرد؛ چراکه نصب آن راحت است و به راحتی امکان اتصال آن نیز وجود دارد.

·        تیرآهن CNP

اما نوبتی هم که باشد نوبت به تیرآهن لانه زنبوری است که با داشتن حفره های مختلف ساختار این تیرآهن را به یک لانه زنبور شبیه کرده است. وزن بسیار کمتر تیرآهن CNP باعث شده است که پاسخ به این سوال که پرمصرف ترین تیرآهن ها کدامند؟بسیار آسان باشد. ارتفاع این تیر آهن به مراتب بالاتر است و همین امر باعث شده است تا بتوان با کنترل بیشتری از آن استفاده کرد.

اهمیت استفاده از تیرآهن در ساخت و ساز

این نکته را به خاطر داشته باشید که بدون استفاده از تیرآهن، اسکلت بندی ساختمان غیرممکن است؛ چرا که برای منتقل کردن بار سازه فولادی و یا حتی بتنی به زمین، استفاده از تیرآهن استفاده ای کاملاً ضروری به شمار می آید. اتصال تیرآهن و نصب آن به مراتب آسان است و سرعت عمل بالاتری را در ساخت و ساز در مقایسه با دیگر مقاطع فولادی به وجود می‌آورد.

 همچنین نحوه اتصال تیرآهن ها با یکدیگر آنچنان که فکر می کنید، سخت نیست و برای اسکلت بندی ساختمان هایی که ارتفاع زیادی دارند، استفاده از انواع گوناگون تیرآهن به مراتب آسانتر است.

اما برای اینکه از پاسخ این سوال که پرمصرف ترین تیرآهن ها کدامند؟ دور نشویم، می توان تیرآهن INP ، هاش و لانه زمین را جزء پرمصرف‌ترین های حوزه ساخت و ساز در نظر گرفت.

 

خرید انواع تیرآهن

 

خرید انواع تیرآهن

 مجموعه آهن هایپر با قیمت روز انواع تیرآهن های مختلف در انواع هاش، سبک، سنگین و می تواند شما را با یک خرید مقرون به صرفه روبرو کند. قیمت محصولات https://ahanhyper.com/ در مقایسه با رقبا بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است و شما با پیش فاکتور آنلاین می توانید، محاسبه قیمت لحظه‌ای محصول را مورد بررسی قرار دهید، همچنین با کارشناس بخش تیرآهن برای خرید این محصول در ارتباط باشید.

البته به جزء تیرآهن شما انواع میلگرد، ورق سرد، ورق سیاه، پروفیل، نبشی و ناودانی، لوله و اتصالات، ورق آلیاژی، لوله مانیسمان، استیل آلومینیوم را نیز می‌توانید به سبد خرید خود اضافه کنید. در صورتی که نیاز به راهنمایی داشته باشید می توانید به صورت رایگان از مشاوره های تخصصی کارشناسان اهن هایپر بهره مند شوید.

ما در این مقاله سعی داشتیم تا پاسخ مناسبی را برای این سؤال که پرمصرف ترین تیرآهن ها کدامند؟ ارائه دهیم. به هر حال در حال حاضر، استفاده و کاربرد تیرآهن در ساختمان سازی را به هیچ وجه نمی توان نادیده گرفت. در میان مقاطع فولادی گوناگون، تیرآهن حرف های زیادی برای گفتن دارد.

با خرید اینترنتی از مجموعه آنلاین و همیشه به روز آهن هایپر به ادرس وب سایت https://ahanhyper.com/  می توانید به روز ترین قیمت را برای تهیه و سفارش انواع تیرآهن در نظر بگیرید و ساخت و ساز خود را با مدیریت بیشتری کنترل نمایید. توصیه ما مشورت قبل از خرید با کارشناس بخش مربوطه است. این گونه با توجه به کاربرد خرید خود را قطعی می کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

تیرآهن heb چیست

تیرآهن cpe چیست ؟

انواع تیرآهن صنعتی

https://ahanhyper.com//?p=23485

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *