امروز : یکشنبه 24 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع تیرآهن صنعتی

همان طور که می دانید امروزه صنعت ساخت و ساز بسیار پیشرفت کرده است. از تیر آهن بیشترین استفاده را در در ساختمان سازی می برند. اما در نظر داشته باشید که با توجه به اینکه کارخانه های بسیاری جهت تولید و عرضه این محصولات فعالیت دارند؛ شما باید سعی کنید با کیفیت ترین نوع محصول را انتخاب نمایید که بتوانید ساختمانی ایمن و با امنیت بالا بسازید. در این مطلب از وبسایت آهن هایپر قصد داریم انواع تیرآهن صنعتی را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

معرفی انواع تیرآهن صنعتی

تیرآهن صنعتی از جمله پر کاربرد ترین و پر استفاده ترین انواع آهن آلاتی می باشد که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی می‌توان گفت تیرآهن ها اصلی ترین پروفیل ساختمانی می باشند که معمولاً در صنعت نیز کاربرد دارد. این محصولات به صورت کلی به شکل H یا I موجود هستند. معمولا با توجه به عرض و نسبت به بال ها در دسته بندی های مختلفی موجود هستند که در ادامه انواع تیرآهن صنعتی را ذکر می کنیم.

 

خرید انواع تیرآهن صنعتی

 

تیرآهن INP

یکی از انواع تیرآهن صنعتی؛ تیرآهن INP است. این نوع از تیرآهن ها معمولاً دارای استاندارد چین و روسیه بوده و در ارتفاع 80 الی 600 میلیمتری تولید و در بازار موجود است.

ساختار این آهن آلات به شکل I می باشد. اما برخلاف آن دارای بال های ثابت و یکنواخت نیست. به طور کلی می توان گفت در ابتدا شکل و بال ها نازک بوده و به تدریج به بال های آن اضافه شده و ضخیم می شود.

به عنوان تیرآهن صنعتی شناخته می شود که در صنایع پل سازی، اسکله سازی، سد سازی و ساختمان و … بیشترین کاربرد را دارد. این محصول مزایای بسیاری به همراه دارد که می توان به این مورد اشاره کرد که با توجه به کاربرد این تیرآهن می توان از آن در سازه هایی با ارتفاع بالا بهره مند شد. همچنین نصب و اجرای آن ساده بوده و حتی پس از پایان یافتن پروژه نیز می توانید جهت توسعه مجدد آن اقدام نمایید.

 تیرآهن IPE

 تیراهن IPE دارای استاندارد ایران و اروپا می باشد که این محصول به ارتفاع ۱۰۰ الی ۱۰۰۰ میلیمتری تولید و روانه بازار می شود. ضخامت بال این نوع آهن آلات به صورت ثابت بوده و به شکل I می باشند. معمولاً از این تیرآهن صنعتی و ساختمانی یاد می‌شود که در کاربردهای بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

همانطور که ذکر شد بال این نوع تیر آهن غیر قابل تغییر بوده و به صورت یکنواخت می باشد که باعث خواهد شد تا بتوانید اتصالات پیچی را به راحتی انجام دهید.

همچنین این نوع تیراهن که از جمله انواع تیرآهن صنعتی می باشد؛ از وزن بسیار سبکی در کنار مقاومت خمشی برخوردار است که باعث می شود تا در موارد بسیاری از بتوانید از آن بهره مند شوید.

 

ویژگی های تیرآهن صنعتی

 

 تیرآهن IPB

یکی دیگر از انواع تیرآهن صنعتی تیرآهن IPB است که این محصول به شکل H تولید می شود که مابین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیمتر در بازار است. با توجه به اینکه دارای بال پهن می باشد؛ به آن تیرآهن بال پهن یا تیرآهن هاش نیز می گویند. توجه داشته باشید که این تیراهن از مقاومت خمشی بالایی برخوردار بوده که باعث می‌شود تا نسبت به دیگر محصولات از قیمت متفاوتی برخوردار باشد.

 با توجه به ویژگی های برتر این محصول می توان برای ساخت ستون و … از ان استفاده کرد که به راحتی به تیرهای دیگر جوش داده می شوند. همچنین از مزایای بسیاری برخوردار است که از این موارد می‌توان به برخورداری از مقاومت بالا، ساده تر بودن عملیات جوشکاری، نصب آسان و راحت، بالا رفتن سرعت پروژه، کاهش هزینه های انجام پروژه و … اشاره کرد.

 

قیمت انواع تیرآهن صنعتی

 

تیرآهن لانه زنبوری (CPE)

تیرآهن لانه زنبوری  (CPE) از جمله انواع تیرآهن صنعتی می باشد که این محصول پس از اینکه به شکل شش ضلعی بریده شود و جوشکاری داده شود؛ به صورت لانه های زنبور در می آید. به همین خاطر این نام را بر روی آن گذاشته اند. در نظر داشته باشید که با توجه به ساختاری که این تیرآهن دارد باعث می‌شود تا وزن سازه سبک تر بوده و همچنین مقاومت خمشی آن نیز افزایش پیدا کند.

نکته ای که باید مد نظر قرار دهید این است که با استفاده از این محصول می توان کابل را به راحتی از آن عبور داد. معمولاً این نوع تیرآهن ها را در طول ۱۲ تا ۱۸ متر و ارتفاع از ۸۰ تا ۳۰۰ میلیمتر تولید و روانه بازار می شود.

بال آن نیز با توجه به نوع پروفیل امکان دارد به صورت معمولی یا بال پهن تولید و عرضه شود. توجه داشته باشید که از تیرآهن لانه زنبوری با توجه به نوع کاربرد معمولاً به عنوان انواع تیرآهن صنعتی یا صنایع فولادی و یا ساختمانی استفاده خواهد شد. تیرآهن لانه زنبوری مزایای بسیاری دارد که می توان به کاهش ارتفاع، کاهش وزن سازه و همچنین زمانی که وزن مصالح کاهش پیدا کند؛ از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه خواهد بود. افزایش ممان اینرسی و مدل مدور باعث می شود که ارتفاع بیشتر شده و مقاومت نیز افزایش پیدا کند.

معرفی فروشگاه آهن هایپر

مجموعه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد. برخی از این محصولات می توان به انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … اشاره کرد. این محصولات از کاربرد بسیاری برخوردار بوده و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب برای شما بازدید کنندگان عزیز انواع تیرآهن صنعتی را مورد بررسی قرار داده ایم که می توانید از نوع مناسب آن انتخاب کرده و در کاربرد مد نظر خود از آن بهره مند شوید.

 در نظر داشته باشید که انتخاب محصولات نیازمند دانش و اطلاعات کامل درباره انواع آن می باشد. قبل از اینکه بخواهید جهت سفارش این محصولات اقدام کنید سعی کنید با کارشناسان این مجموعه در تماس بوده و اطلاعات لازم را دریافت نمایید. نکته بسیار مهمی که باید مدنظر قرار دهید این است که مجموعه اهن هاپیر به عنوان کننده عرضه کننده اصلی بوده و شما بدون واسطه می توانید این محصولات را با قیمت مناسب تهیه کنید.

شما مصرف کنندگان و بازدیدکنندگان عزیز می توانید جهت تهیه و خرید انواع تیرآهن صنعتی و … از طریق وب سایت اقدام نمایید و این محصولات را با کیفیت بالا و مرغوب تهیه کرده و در کاربردهای مد نظر خود از آن بهره مند شوید. با اطمینان خاطر این محصولات را از سراسر کشور سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

کدام تیرآهن بهتر است؟

کاربرد انواع تیرآهن

https://ahanhyper.com//?p=25841

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *