امروز : جمعه 26 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

ورق روغنی چیست; انواع، ویژگی، کاربرد ها و نحوه تولید

در صنایع فولاد و آهن آلات، مقاطع فلزی متنوعی با ساختار های متنوع تولید می شوند. امروز طراحی و ساخت بسیاری از ماشین آلات و ابزار ها نیاز به مقاطع فولادی دارد. یکی از مهم ترین انواع آن نیز ورق روغنی است. این محصول با نام ورق سرد شناخته می شود و دلیل آن نیز فرآیند نورد سرد است که برای تولید به کار رفته است. در این مقاله سعی داریم به این نکته بپردازیم که ورق روغنی چیست; انواع، ویژگی، کاربرد ها و نحوه تولید آن کدامند.

کیفیت ظاهری این نوع ورق های فولادی به شدت بالا است و این موضوع به دلیل استفاده از روغن است. این ورقه ها پس از تولید روغن کاری می شوند. این فعالیت علاوه بر آن که زیبایی منحصری ایجاد می کند، برای جلوگیری از زنگ زدگی نیز مناسب است. در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال بپردازیم که ورق روغنی چیست؟

آیا می دانید ورق روعنی چیست؟

امروزه استفاده از ورق های فولادی به دلایل بسیاری انجام می شود. اما ورق های روغنی در میان انواع ورق فولادی جایگاه ویژه دارند. این ورق ها دارای ظاهری زیبا با سطحی صیقلی و درخشان هستند. تولید این ورق ها در کارخانه جات صورت می گیرد و فرآیند تولید اصولا یکسان است. امروز ورق روغنی کاربرد های بسیاری در صنایع مختلف تولیدی دارد. پس از این ها نیز کاربرد های گسترده در صنعت ساختمان اهمیت می یابد.

 

ورق روعنی چیست

 

ورق روغنی با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و مدرن تولید می شود و در مقایسه با انواع ورق فولادی که به روش های متنوعی تولید می شوند، مقاومت بالایی دارد. فشار بسیاری که در پروسه تولید بر این محصول وارد می شود بنابراین اگر می پرسید ورق روغنی چیست؟ محصولی با تنوع و کاربرد های گسترده است.

انواع ورق روغنی کدامند:

  1. ورق روغنی St12
  2. ورق روغنی St13
  3. ورق روغنی St14
  4. ورق روغنی St16

به ترتیب این ورق ها به ورق روغنی معمولی، ورق روغنی نیمه کششی و ورق روغنی فوق کششی و ورق روغنی فوق فوق کششی شهرت دارند. علاوه بر این ها نیز ورق روغنی EK2 نیز با خاصیت لعاب پذیری بالا کاربرد های بسیاری دارد. نوع دیگری از انواع ورق روغنی نیز QSTE نامیده می شود.

محصولات فولادی تنوع گسترده ای دارند. آهن هایپر به عنوان برجسته ترین مرجع فروش انواع ورق فولادی، میلگرد، انواع لوله، نبشی و ناودانی، تیر آهن و هاش؛ همواره در خدمت شما خواهد بود.

 

انواع ورق روغنی

 

مهم ترین ویژگی های ورق روغنی چیست؟

ورق روغنی به دلیل آن که طی فرآیند نورد سرد تولید شده است، با دیگر انواع ورق فولادی متفاوت است. این محصول مقامت بالایی در برابر فشار دارد و به خوبی فشار فیزیکی را تحمل می کند. زیبایی آن باعث شده است تا در پروژه های دکوراتیو مورد استفاده قرار گیرد.

استحکام بسیار بالا و خاصیت انعطاف پذیری آن نیز از جمله برترین ویژگی های ورق روغنی هستند. استقامت این محصول در انواع آن بالا بوده و محصولی ایده آل از نظر کیفیت است. برای دریافت مشاوره می توانید از طریق تلفن های تماس با ما در آهن هایپر در ارتباط باشید.

کاربرد های ورق روغنی

  • ساخت لوازم خانگی از جمله یخچال و اجاق گاز
  • ساخت بدنه رادیاتور و کانتور رادیاتور
  • طراحی و ساخت اسکلت تابلو برق
  • ساخت چمینی، بدنه و سینی پشت هود
  • تولید قطعات مربوط به صنعت تهویه سازی
  • ساخت انواع فیلتر های کششی، برشی و…
  • تولید کپسول آتش نشانی
  • تولید کابین آسانسور
  • ساخت قطعات محصولات مربوط به صنعت روشنایی
  • تولید و طراحی بدنه آبگرم کن
  • تولید درب ضد سرقت
  • تابلو های راهنمایی و رانندگی
  • تولید پنکه های سقفی
  • کابینت سازی

اگر می پرسید ورق روغنی چیست و کاربرد های آن کدامند؟ باید بگوئیم که این محصول نوعی قطع  فولادی با کاربرد های بی نهایت و روز افزون در تمامی صنایع است. برای اطلاع از نحوه خرید این محصول همین حالا با کارشناسان آهن هایپر در ارتباط باشید.

 

کاربرد های ورق روغنی

 

نحوه تولید ورق روغنی:

برای تولید این محصول از نورد سرد استفاده می شود و سپس روغنکاری ورق ها انجام می شود. این روش سبب افزایش سختی ورقه های فولادی می شود. فرآیند نورد سرد این امکان را ایجاد می کند که ورقه ها با دقت بالا و طبق ابعاد مورد نظر طراحی شوند. این فرآیند در حداکثر 200 درجه سانتی گراد انجام می شود. فشار بالایی که به ورق های فولادی وارد می شود، برای کاهش ضخامت ورق ها مناسب است.

در این روش ورق های فولادی کیفیت ظاهری بسیار بالایی دارند. امکان کنترل نمودن عواملی چون پهنا، شکل و سایر خصوصیات با استفاده از این روش وجود دارد. به همین دلیل است که ورق روغنی در برابر ورق سیاه قیمت بالایی دارد.

 پرکاربرد ترین ها، ورق روغنی St12 و St13 چیست؟

پرکاربرد ترین انواع روق روغنی این دو محصول هستند. ورق روغنی St12 با نام ورق کششی شناخته می شود. از امور عمرانی تا تولید تجهیزات و فعالیت های ساختمانی از این محصول استفاده می کنند. این نوع ورق روغنی بیش از 18 ماه تاریخ انقضا دارد.

ورق روغنی St13 نیز با پرسکاری و در عمق کم مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول در انواع سازه های صنعتی و غیر صنعتی کاربرد های گسترده دارد. حالا می دانیم که ورق روغنی چیست. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از نحوه خرید انواع ورق روغنی به فروشگاه آنلاین آهن هایپر مراجعه کنید.

آهن هایپر، برند مورد اطمینان شما عزیزان

برای آن که محصولات مورد نظر خود را از کارخانه های معتبر خریداری کنید، بهتر است تا به برند های برجسته مراجعه کنید. آهن هایپر، سال ها در حال خدمت رسانی در زمینه آهن آلات و ورق های فولادی به شما عزیزان بوده است. برای بهبود کیفیت در پروژه های خود می توانید محصولاتی منحصر را به شیوه ای ایده آل و با قیمت مناسب خریداری کنید. ما همواره سعی داریم تا خدماتی استثنائی را به شما عزیزان ارائه دهیم. برای برقراری ارتباط با مشاوران ما، می توانید از طریق تلفن های تماس و یا وب سایت فروش اقدام کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

مهمترین گریدهای ورق روغنی و ویژگی های هر کدام

انواع ورق های فولادی

https://ahanhyper.com//?p=25387

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *