امروز : یکشنبه 24 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

مهمترین گریدهای ورق روغنی و ویژگی های هر کدام

مهمترین گریدهای ورق روغنی و ویژگی های هر کدام موضوعی است که قصد داریم در این مطلب از وب سایت آهن هایپر به آن بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

ورق هایی که توسط تکنولوژی نورد سرد تولید می‌شود؛ معمولاً ورق روغن می باشد که در فرایند تولید محصول با ضخامت بالا از طریق نورد به ضخامت های پایین تر تبدیل خواهد شد. به همین خاطر کیفیت ظاهری این محصولات نسبت به سایر محصولات بالاتر بوده و در مواردی که ورق جزئی از ظاهر باشد،  مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بهتر است بدانید ورق روغنی توسط مقاومت و استحکام فشاری بالا معمولاً در مصارف ساختمانی بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه مبحث مهمترین گریدهای ورق روغنی و ویژگی های هر کدام باید بدانید که ورق روغنی از جمله محصولات فولادی می باشد که توسط روش نورد سرد تولید و روانه بازار می‌شود. این محصول دارای مقاومت و استحکام فشاری بالایی بوده و در کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در صورتی که شما با انواع مختلف ورق روغنی آشنا بوده و ویژگی ها و کاربردهای هر یک همچنین درصد عناصر به کار رفته در آن ها را بدانید بهتر می توانید جهت خرید این محصولات اقدام نمایید.

 

مهمترین گریدهای ورق روغنی

 

ورق روغنی چیست؟

با توجه به مبحث مهمترین گریدهای ورق روغنی و ویژگی های هر کدام ابتدا قصد داریم شما را با ورق روغنی آشنا کنیم.

ورق های فلزی که توسط فرآیند نورد سرد ایجاد شود، معمولاً ورق روغنی می گویند. با توجه به نحوه تولید این محصول به ان ورق سرد یا نورد سرد می گویند.

توجه داشته باشید که روش تولید ورق روغنی به ورق سیاه در دمای محیط فشار زیادی وارد شده که از این طریق خواص مکانیکی آن بهبود پیدا خواهد کرد.

بهتر است بدانید با توجه به اعمال فشار زیاد از ضخامت ورق فلزی کاسته خواهد شد. باعث می شود تا استحکام و مقاومت آن افزایش پیدا کند. بهتر است بدانید که در فرآیند نورد سرد کیفیت سطح ورق روغنی افزایش پیدا خواهد کرد.

 

ورق روغنی چیست؟

 

ورق روغنی ST12

در ادامه مبحث مهمترین گریدهای ورق روغنی و ویژگی های هر کدام باید ذکر کنیم که یکی از انواع این ورق ها ورق ST12 می باشد که معمولاً به آن ورق روغنی کششی یا معمولی نیز می‌گویند. بهتر است بدانید با توجه به خواص مکانیکی که در جدول اشتال ذکر شده است از جمله نقطه تسلیم و استحکام کششی و درصد کشیدگی مقدار بیشتری دارد که باعث شده است تا در کاربردهای که نیاز به استحکام بالاتری است از این محصول استفاده شود که از پر مصرف تر از ورق ها و گرید های دیگر می باشد.

 یکی از دلایل این استحکام بالا، استاندارد از ورق روغنی را می‌توان در صدد عناصری که برای آلیاژ فولاد استفاده می‌شود. درصد عنصر های مثل کربن و منگنز استفاده شده در این ورق نسبت به ورق های دیگر بیشتر می باشد. به خاطر اینکه کربن استحکام فولاد را بالا می‌برد پس استحکام نشان داده شده دور از انتظار نمی باشد.

 از جمله ویژگی های این محصول می‌توان به سطح صاف و روغنی، همچنین سطح پرداخت شده و با تعامل بالاتر نسبت به محصولات نورد گرم و … اشاره کرد. همچنین در صنایع دیگر مثل صنعت ساختمان سازی و عمران، پل سازی، کانتینر سازی، کشتی سازی، اتومبیل سازی، کوره قطعات الکتریکی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

 

قیمت ورق روغنی

 

ورق روغنی ST13

این نوع در ادامه مبحث مهمترین گریدهای ورق روغنی و ویژگی های هر کدام باید ذکر کنیم که یکی از انواع این ورق ‌ها؛ ورق روغنی ST13  می باشد که معمولاً به ورق نیمه کششی یا نیمه کشسانی نیز شناخته می‌شود. این محصول دارای استحکام کششی و نقطه تسلیم پایین تری نسبت به گرید ST12  می باشد که مهمترین علت آن در ترکیب عناصر به کار رفته در ساخت آن می باشد. به گونه ای که معمولاً درصد منگنز و کربنی که در این محصول استفاده شده است از ورق ST12  کمتر می باشد که باعث افزایش استحکام می باشد.

 برخی از ویژگی های این محصول می‌توان به سطح صاف و روغنی، سطح پرداخت شده با تعامل بالاتر نسبت به محصولات نورد گرم و همچنین خاصیت جوشکاری و … اشاره کرد. بهتر است بدانید که از ورق ST13  در کاربردهایی مثل سازه های صنعتی و ساختمانی که مستلزم به ضخامت های کم می‌باشد، همچنین در صنعت خودروسازی برای ساخت قطعات مثل قطعه گلگی، در ساخت لوازم خانگی و اداری و … استفاده می‌کنند.

 

خرید ورق روغنی

 

ورق روغنی ST14

مبحث با توجه به مبحث مهمترین گریدهای ورق روغنی و ویژگی های هر کدام باید ذکر کنیم که ورق روغنی ST14  به نام ورق فوق کشش نیز شناخته می‌شود که دلیل آن کشش بسیار بالا و یا به عبارتی مقاومت کششی پایین نسبت به دو ورق ST12 , ST13 می باشد. با توجه به درصد بالای عناصر این محصول دارای ساختار نرم است.

 از ویژگی های این محصول می‌توان به سطح صاف روغنی، قابلیت جوشکاری و همچنین سطح پرداخت شده و با تحمل بالاتری نسبت به محصولات نورد گرم و … اشاره کرد. بهتر است بدانید از این محصول در صنایع ساخت لوازم خانگی مثل لباسشویی، خودروسازی و سازه های صنعتی و ساختمانی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این مقاله سعی کردیم مهمترین گریدهای ورق روغنی و ویژگی های هر کدام را مورد بررسی قرار دهیم. شما می توانید انواع ورق های روغنی را تهیه کرده و در کاربردهای مد نظر خود از آن بهره مند شوید. بهتر است بدنید شما عزیزان می توانید این محصول و دیگر آهن آلات و محصولات فولادی همچون انواع میلگرد، انواع تیرآهن، نبشی و ناودانی و … را از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/  تهیه نمایید.

 تمامی محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می گردد از کیفیت بالایی برخوردار بوده و بدون واسطه ارائه می گردد. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

نکته بسیار مهمی که باید مد نظر قرار دهید این است که شما می‌توانید این محصولات را از سراسر ایران به صورت اینترنتی سفارش شده و درب منزل تحویل بگیرید. البته در نظر داشته باشید شما خریداران عزیز در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر داشته باشید می توانید با کارشناسان اهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

انواع گرید فولاد

مهمترین گریدهای ورق روغنی و ویژگی های هر کدام

https://ahanhyper.com//?p=25314

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *