امروز : یکشنبه 05 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

نحوه اجرای زیرسازی سقف کاذب

نحوه اجرای زیرسازی سقف کاذب تاثیر زیادی در ماندگاری و نمای آن دارد. به همین دلیل باید مراحل آن به دقت انجام شوند و از متریال مناسبی برای این کار استفاده کنید. برای بسیاری از افراد ابهاماتی درباره چگونگی ایجاد سقف کاذب و اینکه آیا پیش از آن نیازی به انجام تاسیساتی هست یا خیر وجود دارد. پاسخ این است که زیرسازی سقف کاذب به روش های گوناگونی انجام می شود.

این روش ها به نسبت نوع سقف کاذب، به روش های مختلفی انجام می شوند. انجام مراحل هر زیرسازی نیاز به دقت و توجه بالایی دارد و بهتر است توسط فردی ماهر انجام شود تا ظاهر سقف خراب نشود. بسیاری از طراحان برای ایجاد زیبایی بیشتر، در این سقف ها از نور، شکستگی ها و دیگر امکانات استفاده می کنند تا فضای شیک و منظمی خلق شود. ظاهر آن نیز معمولا با توجه به شکل کلی سازه تعیین می شود.

سقف کاذب چیست؟

سقف های کاذب به سقف هایی گفته می شود که ظاهرشان مانند سقف معمولی است اما برخی کارایی های آن مانند انتقال بار به دیوار ها و غیره را انجام نمی دهد.

این سقف ها عموما بین 30 تا 50 سانتی متر کمتر از سقف های اصلی نصب می شوند و برای کاور کردن لوله های آب و فاضلاب، کانال های کولر و دیگر جرئیاتی که نیاز به پوشانده شدن دارند، به کار می روند.

نحوه اجرای زیرسازی سقف کاذب متفاوت است. این سقف ها نه تنها باعث نظم و زیبایی سازه می شوند، بلکه نقش کاهش انعکاس صدا را نیز ایفا می کنند. درواقع این فرآیند شامل کنار هم قرار دادن اجزاء مختلفی می شود که زمینه ای را آماده می کنند تا سقف کاذب روی آن قرار بگیرد. اتصال بخش های سقف کاذب می تواند به شکل های مختلفی انجام شود که نحوه اجرای زیرسازی سقف کاذب برای هریک متفاوت خواهد بود.

سقف کاذب چیست؟

 

انواع زیرسازی سقف کاذب

رابیتس یکی از انواع سقف های کاذب است. این سقف کاذب از اتصال میلگرد ها که از سقف اصلی آویزان می شوند، تشکیل می شود. فاصله سقف کاذب از این جنس از سقف اصلی، طبق ارتفاع بزرگ ترین کانال تاسیساتی در نظر گرفته می شود.

مهم ترین نکته ای که درباره این جنس از سقف های کاذب باید در نظر بگیرید، تنظیم دقیق میلگرد ها می باشد. اگر اندازه آن ها دقیق نباشد، بعد از نازک کاری سقف کاذب، بی نظمی و کج بودن اجزاء دیده خواهد شد.

در ادامه در بخش های گوشه ای از نبشی و در وسط سقف از سپری برای زیرسازی استفاده می شود. جهات های فرعی و عمودی نیز به شکل مش در فاصله های مشخص شده به سپری وصل می شوند. نحوه اجرای زیرسازی سقف کاذب رابیتس در این مرحله به پایان می رسد و بعد از اتمام کار، صفحات رابیتس را نصب می کنند.

راه حل دوم زیرسازی سقف کاذب

برخی سقف های کاذب آکوستیکی را در طرح های خود به کار می برند. آن ها را می توانید به راحتی به عنوان عایق صدا نیز به کار ببرید. از این سقف در سینماها، سالن سخنرانی و آنفی تئاتر، سالن ضبط صدا و سالن  برنامه های تلوزیونی و صدا و سیما استفاده می کنند. جنس این ورق ها نیز از پشم شیشه، چوب پنبه و آزبست است.

نحوه اجرای زیرسازی سقف کاذب آکوستیک متفاوت است. سقف های کاذب گچی و لمبه ای نیز هستند که جنس سقف های کاذب لمبه ای از آلومینیوم است. نحوه اجرای زیرسازی سقف کاذب با سقف های جنس گچی، آلومینیومی و آکوستیک به یک روش انجام می شود که در این بخش توضیح می دهیم. بعد از اینکه میلگرد ها را آویزان و نصب کردید، پروفیل های قوطی که با ابعاد 3 در 3 و یا 4 در 4 سانتی متر هستند را، به سپری متصل می کنید.

زیرسازی سقف کاذب

 

چگونه زیرسازی سقف کاذب را انجام دهیم؟

برای این نمونه پیش از اینکه زیرسازی سقف کاذب را انجام دهید، ابتدا فواصل آویز ها، سازه های بابر و همچنین محل های پنل خور را بررسی کنید. در این مرحله باید پوششی که برای سقف در نظر دارید، وزن سازه های سقف کاذب و مقدار مقاومت آن ها در مقابل آتش سوزی را در نظر بگیرید. بعد از پوشاندن دیوار با استفاده از متریال مورد نظر، باید مراحل نصب سقف کاذب را اجرا کنید.

نحوه اجرای زیرسازی سقف کاذب اهمیت دارد و باید مراحل را به ترتیب انجام دهید تا نتیجه مطلوب را به دست بیاورید. خط تراز سقف را روی دیوار های جانبی که نحوه اجرای زیرسازی سقف روی آن ها توضیح داده شد را مشخص کنید. سپس از پیچ های مخصوص کمک بگیرید تا سازه ها را به هم متصل کنید. اگر در بخش هایی نمی توانستید از پیچ استفاده کنید، می توانید میخ را حایگزین آن نمایید.

 

چگونه زیرسازی سقف کاذب را انجام دهیم؟

 

سخن پایانی

همانطور که گفته شد، نحوه اجرای زیرسازی سقف کاذب، باید با دقت انجام شود تا سقف کاذب به خوبی و به شکل منظم نصب شود. همچنین به دلیل تنوع جنس سقف های کاذب، راه های مختلفی نیز برای نصب آن ها وجود دارد که در مقاله به طور کامل به آن ها اشاره کرده ایم.

این سقف ها به منظور زیبایی و همچنین عایق صدا نصب می شوند. مراحل زیرسازی باید به دقت و با ترتیب انجام شوند و در اندازه گیری آن ها نیز باید نهایت دقت را داشته باشید، چرا که اشتباهاتی کوچک هم می توانند باعث به هم ریختگی ظاهر سقف، بعد از نصب شوند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

مزایا و معایب سقف کاذب چیست؟ + کاربردهای آن

https://ahanhyper.com//?p=15552

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *